Gå til innhold

Svigermor spør meg alltid om min familie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Familien har alltid vært sårt for meg, jeg ble plassert i fosterhjem og flere bedreskapshjem når jeg var liten…

Hun spør meg alltid om min «ekte» familie og ulike familiene… dette er sikkelig sårt å snakke om. Jeg liker heller ikke spm, men hun spør og føler jeg alltid må svare…

hva skal jeg gjøre

Anonymkode: af15c...49d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Har du forklart henne at du syntes det er sårt å snakke om da?

AnonymBruker
Skrevet

Da synes jeg at du skal være ærlig å si at du ikke ønsker å snakke om familien din. Hvis det er vanskelig, kan du kanskje be mannen din si det hvis hun spør. Hun forstår nok ikke hvor vanskelig det er for deg. 

Anonymkode: 5a39e...88a

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å fortelle hun dette? «Dette vil jeg ikke snakke om, det er sårt tema». 
 Om hun bare er ubetenksom og har normale antenner skjønner hun det. 

Anonymkode: b2ff3...31f

• Liker 1
Skrevet

Tror nokk hun bare er interessert og vil høre om deg. Enten så må du prate med henne og forklare, eller be mannen din gjøre det.

• Liker 2
Skrevet

Det eneste jeg kommer til å savne i mitt brudd, svigermor. Fantastisk menneske. Skarp som fy. Sier ting akkurat som de er. Elsker henne. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan svare rett ut og veldig ærlig at du ikke liker å snakke om dem, og at dere har lite kontakt (hvis det stemmer, men det høres jo sånn ut). Din svigermor kommer sikkert til å glemme seg noen ganger og da bare gjentar du svaret ditt. Du skylder ikke svigermoren din noe svar på det hun spør om, men du kan gjerne være hyggelig avvisende når hun prøver seg.

Anonymkode: 932bd...0de

AnonymBruker
Skrevet

Be samboeren din om å sette moren sin på plass! Og neste gang hun spør så prøv å komme med et motspørsmål om et eller annet som ikke hermed familie å gjøre!❤️

Anonymkode: b4610...1d9

AnonymBruker
Skrevet
Helene skrev (1 time siden):

Det eneste jeg kommer til å savne i mitt brudd, svigermor. Fantastisk menneske. Skarp som fy. Sier ting akkurat som de er. Elsker henne. 

God dag mann økseskaft?? 
Om du ikke har det tror jeg du trenger å starte en dagbok her inne så du kan dele dine egne issues. Så slipper du svare helt merkelige ting i andre sine tråder..

Anonymkode: d5f1d...078

Skrevet

hvis du ikke føler at du kjenner henne godt nok til at du kan si det til henne, kan du be partneren din snike det inn i en samtale med moren sin, "det er litt sårt for X å snakke om, så kanskje best å la temaet ligge"

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

God dag mann økseskaft?? 
Om du ikke har det tror jeg du trenger å starte en dagbok her inne så du kan dele dine egne issues. Så slipper du svare helt merkelige ting i andre sine tråder..

Anonymkode: d5f1d...078

Da er dere i såfall to. 
Hjelper ikke å være ufin tilbake om du vil bli tatt seriøst 

Anonymkode: cd6da...bc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...