Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en gammel eksvenninne som jeg var veldig nær da vi var yngre. Nå som vi er voksne har vi gått våre ulike veier, og jeg har av flere grunner ingen ønske om å ha særlig kontakt lenger. Mye sårt har hendt og jeg føler hun har behandlet meg nedlatende, vært manipulerende og arrogant. Gått bak ryggen min flere ganger. Hun har opplevd endel tragisk i livet sitt og får dermed mye sympati fra andre som ikke har opplevd henne som meg. Greit nok, jeg ønsker hun ikke noe vondt, men vil samtidig skjerme meg selv.

Vi bor på ulike sider av landet (heldigvis) og kommer fra samme småby hvor jeg nå bor. Hun har lagt meg til på snap og sender masse snap ganske ofte. Jeg er klar over at hun sender dette til mange, men jeg føler det som invaderende og har ingen ønske om å vite alt om henne. Jeg er selv veldig privat av meg. Det samme gjelder fb hvor hun legger ut masse om sitt liv og får mye respons fra andre.

Det som er litt vanskelig er at vi har noen få felles gamle venner. Disse forstår min side, men de ønsker kontakt med henne. Det respekterer jeg. Men jeg blir samtidig trukket litt inn i fortiden som jeg ikke ønsker. Hver gange jeg får en snap eller ser en fb post så stikker det litt. Har dere tips til hvordan jeg kan håndtere disse følelsene? Det er ikke et alternativ å blokkere føler jeg, da det vil virke så dramatisk og slemt mot henne. Hun kan plutselig være veldig personlig og hyggelig på snap, for så å ignorere fullstendig hvis jeg sender henne noe. Så synes det er vanskelig å vite hvor jeg har henne. For meg er dette sårt, pga all vår forhistorie, mens andre sikkert tar det på strak arm. Så trenger noen gode tips😊 vi er forresten voksne med egne familier.

Anonymkode: dc21f...272

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Isteden for å blokkere, hva med å avfølge slik at du ikke får disse oppdateringene? Dvs, hun følger fortsatt  deg, men du følger ikke henne. Og skulle hun ta det opp så si at du kun ønsker å følge de aller nærmeste. Det er ikke sikkert hun vil merke dette engang. Jeg antar at du er sluttet å ta kontakt og sende noe selv allerede?

Anonymkode: cf659...503

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Isteden for å blokkere, hva med å avfølge slik at du ikke får disse oppdateringene? Dvs, hun følger fortsatt  deg, men du følger ikke henne. Og skulle hun ta det opp så si at du kun ønsker å følge de aller nærmeste. Det er ikke sikkert hun vil merke dette engang. Jeg antar at du er sluttet å ta kontakt og sende noe selv allerede?

Hvordan avfølger jeg noen? Kan godt gjøre det ja.
Og hva med snap chat? Det er ikke like enkelt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan avfølger jeg noen? Kan godt gjøre det ja.
Og hva med snap chat? Det er ikke like enkelt.

Trykk på "slutt å følg" knappene.

AnonymBruker
Skrevet

Har tatt vekk varslingen på Snapchat, synes det hjelper litt. Da slipper jeg å få navnet opp i fleisen hele tiden, og kan gå inn og sjekke når jeg vil.

Tar ellers gjerne i mot innspill, råd, når det gjelder å forholde seg til denne personen. Følelser og tanker som oppstår.

Skrevet

Du kan fjerne varslinger på Snapchat kun fra henne. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.7.2022 den 21.54):

Det er ikke et alternativ å blokkere føler jeg, da det vil virke så dramatisk og slemt mot henne.

Det er dette som gjør at vi blir overkjørt og plaget av slike mennesker, vi er for snille, vi tenker på hva DE føler og ikke hva VI føler. Vet du at hun ikke har gjort disse tingene med overlegg?

Anonymkode: 063a3...4fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo bare la vær å åpne snappene?

Anonymkode: 62426...3e2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fjern henne som venn, istedenfor å blokkere. Det virker ikke like dramatisk.

Anonymkode: 8b2f2...b5d

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det mulig å være så hjelpeløs!? Det er bare å fjerne henne som venn, hvis du ikke gidder ha kontakt med henne. 

Anonymkode: ea63a...e9a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan er det mulig å være så hjelpeløs!? Det er bare å fjerne henne som venn, hvis du ikke gidder ha kontakt med henne. 

Anonymkode: ea63a...e9a

TS spør om råd, og du trenger ikke å være så frekk i kjeften - og si at TS er hjelpesløs. Vi er på et forum, og det må da være lov å lufte seg litt.

Er du så rappkjeftet i virkeligheten også, og sier at de rundt deg er hjelpesløse - fordi de ønsker innspill på en situasjon. Skjerp deg, og jobb med det å bli et bedre menneske. 

Anonymkode: 29172...75b

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg har tatt av varslingene på Snapchat og det føles litt bedre. Kommer ikke til å åpne så ofte som før, det blir sjelden. Har bestemt meg for å ikke ta kontakt mer. Og vi er ikke lenger venner, men gamle bekjente. Så det er slik jeg skal se på henne. Da tar jeg ikke lenger det så personlig.

Det har vært vanskelig for meg å gå fra å være bestevenner i 17 år, til et iskaldt vennskap og bli behandlet dårlig, til nå plutselig å være vennskapelige igjen.

Men det er det siste der jeg bestemmer, vi er ikke lenger venner, men bekjente fra gammelt. Får ha en vennskapelig tone, men vennskap er det ikke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar. Jeg har tatt av varslingene på Snapchat og det føles litt bedre. Kommer ikke til å åpne så ofte som før, det blir sjelden. Har bestemt meg for å ikke ta kontakt mer. Og vi er ikke lenger venner, men gamle bekjente. Så det er slik jeg skal se på henne. Da tar jeg ikke lenger det så personlig.

Det har vært vanskelig for meg å gå fra å være bestevenner i 17 år, til et iskaldt vennskap og bli behandlet dårlig, til nå plutselig å være vennskapelige igjen.

Men det er det siste der jeg bestemmer, vi er ikke lenger venner, men bekjente fra gammelt. Får ha en vennskapelig tone, men vennskap er det ikke.

Bra innstilling, hold henne på en god armlengdes avstand. 

Anonymkode: eaa9b...a83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...