Gå til innhold

Løpeprogram - litt mer enn nybegynner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har løpt 1-3 ganger i uka siden april, og er sånn sett ikke nybegynner lenger. Jeg har ikke fulgt noe program, men vil nå starte med det for å ha noe å jobbe meg oppover mot. Hittil har jeg bare hatt som mål å løpe 5 km på under 30 min, er ikke helt der enda.. 

Noen forslag?

Anonymkode: fb88c...dd3

Skrevet (endret)

Det ligger flere «5 km run» program på nettet, anbefaler disse.

Endret av Embla Othea
Skrevet

Hva er målet ditt? 5 under 30/10 km/halvmaraton/bedre form? Programmet bør passe målet 😊

AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst 5 km under 30, men egentlig også å få til mila 😬

Anonymkode: fb88c...dd3

Skrevet

Jeg har brukt 10 K Runner 😊 likte å få instrukser på øret 😂 kan anbefale den 🤷‍♀️

• Liker 1
Skrevet

Hvor langt unna 30 minutter er du? Jeg har ikke kommet under 30 på egenhånd, men gjør det når jeg løper løp. Er med på en serie lavterskel løp i nabolaget ca hver 4 uke. Strålende motivasjon og får opp farten når jeg løper på tid 😅

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde heller fokusert på å løpe lenger. 1 km lenger hver uke, så har du milen før sommeren er over. Da kommer farten av seg selv. Dersom du bare løper de samme 5 km hver gang så stagnerer du litt. 

Anonymkode: 9d0e0...3eb

• Liker 1
Gjest lurven
Skrevet

Velg et løpeprogram som er 5 km under 30, når du har gjort det kan du prøve deg på 10 km under 60.

Ikke garantert at det funker, men går jo an å prøve 

AnonymBruker
Skrevet

Løplabbet har gode treningsprogrammer. Ellers er Løpetrening.no veldig bra, men det koster penger. Da får du også veiledning. Halv pris nå i sommer. 😊

Anonymkode: c954c...6a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...