Gå til innhold

Har kun vert på legevakten ifbm psykiske kriser, vil jeg bli tatt på alvor dersom jeg kommer dit med noe somatisk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kun vert på legevakten ifbm psykiske kriser og har i det siste tenkt på om jeg vil bli tatt på alvor dersom jeg kommer dit med noe somatisk? Er så redd for det... Noen som har erfaring?

Anonymkode: ab744...903

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du en jorunal som er like tykk som en gammel telefonkatalog så er det mye som skal til for at de tar deg seriøst hvis du kommer fordi du har en "vondt".. 
Tror nesten armen eller benet må være avrevet for at de skal ta deg seriøst.

Anonymkode: cb6d2...632

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du en jorunal som er like tykk som en gammel telefonkatalog så er det mye som skal til for at de tar deg seriøst hvis du kommer fordi du har en "vondt".. 
Tror nesten armen eller benet må være avrevet for at de skal ta deg seriøst.

Anonymkode: cb6d2...632

De siste 7 årene har jeg vert på legevakten rundt 10-15 ganger tror jeg. Før dette hadde jeg aldri vert der.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble ikke tatt seriøst. Jeg hadde mange legevaktbesøk for psykiske ting, og da jeg kom med sterke magesmerter ble jeg bedt om å ta ultralyd og sendt hjem med et brev jeg skulle vise alle leger jeg kontaktet ifm dette,  der det i praksis stod at jeg faket. 

Hadde den mest smertefulle formen for gallesten 

Anonymkode: f7e3e...f37

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så klart blir du tatt på alvor om du kommer dit med en skade eller sykdom

Anonymkode: 52d62...a73

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg ble ikke tatt seriøst. Jeg hadde mange legevaktbesøk for psykiske ting, og da jeg kom med sterke magesmerter ble jeg bedt om å ta ultralyd og sendt hjem med et brev jeg skulle vise alle leger jeg kontaktet ifm dette,  der det i praksis stod at jeg faket. 

Hadde den mest smertefulle formen for gallesten 

Å, så utrolig leit å høre. Også ganske forskrekkende at legen sendte med deg et slikt brev. Hva gjorde at du ble tatt på alvor til slutt?

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo litt hva det er da. Kommer du med somatiske ting som kan «bevises» som f.eks høy feber, brukket arm eller brannskader er det jo vanskelig å tro at du faker.

Mer diffuse plager som magesmerter og hodepine vil de nok kanskje dessverre avfeie som psykisk noe lettere.

Anonymkode: 520d9...a60

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det spørs jo litt hva det er da. Kommer du med somatiske ting som kan «bevises» som f.eks høy feber, brukket arm eller brannskader er det jo vanskelig å tro at du faker.

Mer diffuse plager som magesmerter og hodepine vil de nok kanskje dessverre avfeie som psykisk noe lettere.

Anonymkode: 520d9...a60

Det har du jo veldig rett i. Synd det skal være sånn egentlig. Kommer vel veldig an på legen du møter, men... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Å, så utrolig leit å høre. Også ganske forskrekkende at legen sendte med deg et slikt brev. Hva gjorde at du ble tatt på alvor til slutt?

Fastlegen sendte meg til ultralyd, der så de det 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fastlegen sendte meg til ultralyd, der så de det 

Så bra 🙂

AnonymBruker
Skrevet

En tidligere kollega av meg var på legevakta 2 ganger med sterke brystsmerter/venstre arm.Hun ble avfeid med at det var "bare"angst fordi hun hadde en historie med psykisk sykdom.Den 3 gangen hun var der fikk hun et massivt hjerteinfarkt og døde på venterommet.

Anonymkode: 6261d...36c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De burde ta deg seriøst. Det er ikke alltid de er så flinke til å lese jornaler på forhånd (i min erfaring) og de har så masse pasienter inn og ut, at forhåpentligvis så blir du behandla som alle andre!

Anonymkode: 690c9...dae

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Pleier de å ta folk som aldri har vært på legevakten seriøst? Eller kan man oppleve å bli avfeid da også, selv om man kommer med magesmerter/brystsmerter?

Anonymkode: cac8e...0b5

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som føler at de blir avvist på legevakten, noen av dem har psykisk sykdom og andre ikke.

Prøv å ikke bekymre deg for ting som ikke har skjedd ennå. Stor sannsynlighet for at det går bra. Og enda større sannsynlighet for at du ikke blir syk på en måte som krever legevakthjelp.

Anonymkode: 77f1e...715

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde å ikke bli tatt på alvor på legevakten da jeg kom der med lungebetennelse... Etter å ha sittet der hele natta tok de meg inn på morgenkvisten, og de var sure mot meg. De mente jeg tuller da jeg fikk smerteanfall nå og da. Var så vondt å puste. 

Så tok de cpr og forandret seg da de så den over veldig høy, over 250 elns... Så ble det røntgen og de fant lungebetennelse. 

Anonymkode: 3c2ae...fa4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...