AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #1 Skrevet 24. juli 2022 Har en på 3 år og en på 6 år. Siden 6åringen begynner på skolen til høsten måtte han ha en ekstra uke sommerferie. Jeg satt da automatisk begge barna opp til 3 uker ferie, og tenkte ikke på at minste egentlig kunne komme til barnehagen igjen allerede nå til uka 😅 Jeg må ringe dem i morgen å høre om der er greit å sende, men ville det vært greit i den barnehagen dere jobber i å ta bort fri uka, eller må det evt bli en uke til? Anonymkode: 9460e...871
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #2 Skrevet 24. juli 2022 Nei som regel ikke, det er både pga feriekabalen og tilvenninger . Hvorfor kan ikke 3 åringen få 3 uker?? Anonymkode: d8a31...889 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #3 Skrevet 24. juli 2022 Det er ofte sånn at personalet er tilpasset antall barn i ferier, så i min barnehage sier vi for det meste nei. Kan gjøre unntak om det er noe prekært, som fks alvorlig sykdom i familie e.l, så lenge det er forsvarlig mengde barn/ansatte. Anonymkode: 982dd...8e7 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #4 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei som regel ikke, det er både pga feriekabalen og tilvenninger . Hvorfor kan ikke 3 åringen få 3 uker?? Anonymkode: d8a31...889 Han kan få 3 uker. Men begge barna er ekstremt på hverandre og har godt av litt fri fra hverandre litt. Itillegg er det fint for meg å få 1 uke med litt tid med 6åringen før skolen. Jeg har dem fast alene. Ikke krise om det ikke går. men 3åringen har godt av den rutinemessige hverdagen med barnehagen også. Anonymkode: 9460e...871 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #5 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han kan få 3 uker. Men begge barna er ekstremt på hverandre og har godt av litt fri fra hverandre litt. Itillegg er det fint for meg å få 1 uke med litt tid med 6åringen før skolen. Jeg har dem fast alene. Ikke krise om det ikke går. men 3åringen har godt av den rutinemessige hverdagen med barnehagen også. Anonymkode: 9460e...871 Er 3 uker det han får tilsammen ? Anonymkode: d8a31...889
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #6 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er 3 uker det han får tilsammen ? Anonymkode: d8a31...889 Hva tenker du på?=) jeg satt opp ferie i fellesferien og 1 uke etter. Som er neste uke. Fellesferien er ferdig nå:) Anonymkode: 9460e...871
Sofakona Skrevet 24. juli 2022 #7 Skrevet 24. juli 2022 Sønnen din på 6 har vel 4 uker ferie til? Eller begynner han på sfo? Om din 3 åring ikke er satt opp i 3 uker så kan det være vanskelig
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #8 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han kan få 3 uker. Men begge barna er ekstremt på hverandre og har godt av litt fri fra hverandre litt. Itillegg er det fint for meg å få 1 uke med litt tid med 6åringen før skolen. Jeg har dem fast alene. Ikke krise om det ikke går. men 3åringen har godt av den rutinemessige hverdagen med barnehagen også. Anonymkode: 9460e...871 Du har satt opp tre uker ferie på han, feriekabalen hos personalet er lagt opp etter antall barn som er påmeldt. Jeg ville ikke en gang spurt, var jeg deg. Du har ikke et reelt behov, men bare ønsker deg fri fra eget barn. Hadde det vært i en krisesituasjon kunne du spurt, men ikke med den begrunnelsen du gir. Og de aller fleste 3-åringer har det selvfølgelig best med mamma, og ikke barnehage. Har ikke din det? Anonymkode: c7903...07b 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #9 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han kan få 3 uker. Men begge barna er ekstremt på hverandre og har godt av litt fri fra hverandre litt. Itillegg er det fint for meg å få 1 uke med litt tid med 6åringen før skolen. Jeg har dem fast alene. Ikke krise om det ikke går. men 3åringen har godt av den rutinemessige hverdagen med barnehagen også. Anonymkode: 9460e...871 Det er forøvrig vedtektsfestet( vet ikke om dette gjelder over alt) at alle får tre uker sammenhengende ferie, så om dette er den eneste ferien til barnet, vil jeg tro du får nei😅 Anonymkode: 982dd...8e7 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #10 Skrevet 24. juli 2022 Sofakona skrev (Akkurat nå): Sønnen din på 6 har vel 4 uker ferie til? Eller begynner han på sfo? Om din 3 åring ikke er satt opp i 3 uker så kan det være vanskelig Ja han begynner på Sfo 3 august😊 Satt ferie på begge 2 i fellesferien og 1 uke etter. Men siste uka er Satt opp som "fri hel dag" , i barnehage appen kan den tas bort, men jeg må først og fremst ringe å høre med dem når de åpner=) Anonymkode: 9460e...871
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #11 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja han begynner på Sfo 3 august😊 Satt ferie på begge 2 i fellesferien og 1 uke etter. Men siste uka er Satt opp som "fri hel dag" , i barnehage appen kan den tas bort, men jeg må først og fremst ringe å høre med dem når de åpner=) Anonymkode: 9460e...871 I vår kommune er det vedtatt at barn skal ha sammenhengende 3 ukers sommeferie:) Anonymkode: d06c4...40f 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #12 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er forøvrig vedtektsfestet( vet ikke om dette gjelder over alt) at alle får tre uker sammenhengende ferie, så om dette er den eneste ferien til barnet, vil jeg tro du får nei😅 Anonymkode: 982dd...8e7 Han har både påskeferie, vinterferie, høstferie. Som er ferier i barnehagen 😅 Anonymkode: 9460e...871
Sofakona Skrevet 24. juli 2022 #13 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja han begynner på Sfo 3 august😊 Satt ferie på begge 2 i fellesferien og 1 uke etter. Men siste uka er Satt opp som "fri hel dag" , i barnehage appen kan den tas bort, men jeg må først og fremst ringe å høre med dem når de åpner=) Anonymkode: 9460e...871 Ok...jeg er litt treg innimellom 🤦🤣 men de har da hat 4 uker ferie? Eller 3 uker med denne uken som kommer? Og 1 uke etter fellesferie? Så din sønn 3 år er satt opp fri uke 31?
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #14 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han har både påskeferie, vinterferie, høstferie. Som er ferier i barnehagen 😅 Anonymkode: 9460e...871 Men det er ikke tre uker sammenhengende? Du får lese vedtektene da vet du:) Anonymkode: 982dd...8e7 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #15 Skrevet 24. juli 2022 Sofakona skrev (2 minutter siden): Ok...jeg er litt treg innimellom 🤦🤣 men de har da hat 4 uker ferie? Eller 3 uker med denne uken som kommer? Og 1 uke etter fellesferie? Så din sønn 3 år er satt opp fri uke 31? neida du er ikke treg, hehe. neste uke er på uke 3. nå har det gått da 2 uker og fellesferien er over. men ja satt opp da fellesferien og 1 uke etter. ikke sikkert det er mulig å få han inn da denne uka, var nysgjerrig egentlig på hvordan det er i andre barnehager. men tenker det skader jo ikke å høre=) syntes det er litt godt å få en uke litt ekstra tid med 6åringen også. han har itillegg autisme, og det å kunne bruke en ekstra uke før både sfo og skole har mye å si. men dette skulle jeg såklart tenkt litt på før jeg satt opp=) Anonymkode: 9460e...871 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #16 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): I vår kommune er det vedtatt at barn skal ha sammenhengende 3 ukers sommeferie:) Anonymkode: d06c4...40f åja, jeg kan sjekke ut. takk for svar=) Anonymkode: 9460e...871
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #17 Skrevet 24. juli 2022 Rimelig sikker på at barn har rett på minst tre uker sammenhengde ferie på sommeren. Anonymkode: 900e8...514 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #18 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja han begynner på Sfo 3 august😊 Satt ferie på begge 2 i fellesferien og 1 uke etter. Men siste uka er Satt opp som "fri hel dag" , i barnehage appen kan den tas bort, men jeg må først og fremst ringe å høre med dem når de åpner=) Anonymkode: 9460e...871 De aller fleste barnehager har i kontrakten at barnet skal ha tre uker sammenhengende ferie. Da hjelper det ikke at han har høstferie, jul, påske etc… ingen av de feriene er tre uker sammenhengende. Så hvis du ikke har hatt det bryter du mest sannsynlig barnehagens vedtekter hvis du sender barnet i barnehagen. Du får bite tenna sammen og tåle at de er sammen en uke til. Finn på noe med de, kom dere ut. Det funker iallefall hjemme her. Anonymkode: aecd4...b58 1
Sofakona Skrevet 24. juli 2022 #19 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): neida du er ikke treg, hehe. neste uke er på uke 3. nå har det gått da 2 uker og fellesferien er over. men ja satt opp da fellesferien og 1 uke etter. ikke sikkert det er mulig å få han inn da denne uka, var nysgjerrig egentlig på hvordan det er i andre barnehager. men tenker det skader jo ikke å høre=) syntes det er litt godt å få en uke litt ekstra tid med 6åringen også. han har itillegg autisme, og det å kunne bruke en ekstra uke før både sfo og skole har mye å si. men dette skulle jeg såklart tenkt litt på før jeg satt opp=) Anonymkode: 9460e...871 Ok he he. Hva sier vedtekter i barnehagen til sønnen din ? Har de stengt i bare 2 uker? Eller er det sommeråpent barnehagen
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #20 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du har satt opp tre uker ferie på han, feriekabalen hos personalet er lagt opp etter antall barn som er påmeldt. Jeg ville ikke en gang spurt, var jeg deg. Du har ikke et reelt behov, men bare ønsker deg fri fra eget barn. Hadde det vært i en krisesituasjon kunne du spurt, men ikke med den begrunnelsen du gir. Og de aller fleste 3-åringer har det selvfølgelig best med mamma, og ikke barnehage. Har ikke din det? Anonymkode: c7903...07b nå syntes jeg du var ganske ufin. For det første er det ikke for å bare få vekk et barn. for det andre, jo dem har stort behov for barnehage. for det 3 så har jeg dem hver eneste dag og får masse tid med begge 2, har veldig sjeldent barnevakt av eget valg. Han har bedre av det å være i barnehagen noen timer, enn at begge barna flyr mye på hverandre på godt og vondt. de er såklart gode venner også, men de er i typ ekstrem søskenkjærlighet tid :'D jeg syntes også det er veldig godt å ha litt alenetid med 1 av barna. det er også viktig. De er noen timer med pappaen sin, både sammen og hver for seg i helger. men om jeg kan få denne muligheten med denne uka er det veldig fint også. som sagt ikke krise, men det må være lov å spørre:) Anonymkode: 9460e...871
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå