Gå til innhold

Dere som går på progesteron

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hjalp det? ble dere gravide? 

og evt finnes det noe naturlig progesteron?

og hvordan får man det av lege/gynokolog ?

Anonymkode: 2870c...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi prøvde faktisk to år nå og fikk progesteron den syklusen det klaffet. JEG tror ikke det var pga progesteronet da, Jeg Tror det var pga vi brukte sånne tuber med en type glidekrem bestilt på babyplan som skal gjøre det enklere for spermen å svømme i/ det etterligner elslim. I tillegg brukte jeg vitaminen NAC som også gav elslim. Tror ikke jeg hadde noe veldig progesteron mangel fordi jeg alltid har 15 dagers lutealfase. Fikk det uskrevet av privat gynekolog , det og letrozol (ikke prøvd den enda) , og jeg fikk det fordi hub spurte om jeg spottet i lutealfase og ja jeg spotter jo litt i dagene før mens. Da mente hun det kunne bety lavt progesteron og at uansett gjør ikke tilskudd av det noe galt.

Finnes også kremer med naturlig progesteron , har prøvd det selv men spottet likevel så de er nok Veeeldig svake i forhold til medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Fikk progesteron under mitt første innsett. Ja, ble gravid, men det endte i en kjemisk. Jeg vet ikke om det egentlig har noe å si for min del. Syklusen min er perfekt og det er ikke noe mistanke om at jeg egentlig trenger ekstra progesteron, tror bare det er standard hos klinikken min. Har vært gravid uten progesteron også.

Anonymkode: fea2a...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Fikk progesteron under mitt første innsett. Ja, ble gravid, men det endte i en kjemisk. Jeg vet ikke om det egentlig har noe å si for min del. Syklusen min er perfekt og det er ikke noe mistanke om at jeg egentlig trenger ekstra progesteron, tror bare det er standard hos klinikken min. Har vært gravid uten progesteron også.

Anonymkode: fea2a...412

Så trist at det ble kjemisk. Har du blitt gravid i ettertid da? 

Jeg har også normal syklus, født tre barn uten noen støttemedisiner. Men har hatt 2 spontanaborter nå, og fikk resept på støttemedisiner. Håper det funker nå.. 

Anonymkode: e4a16...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ,cyclogest først så prolutex  fra innsett til uke 7 . Positiv gravidtest 3 dager etter innsett

ICSI fryseforsøk.  1 forsøk med assistert befruktning ,, satt inn en perfekt gradert blasto 

Godt på vei nå og alt bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.12.2024 den 17.07):

Så trist at det ble kjemisk. Har du blitt gravid i ettertid da? 

Jeg har også normal syklus, født tre barn uten noen støttemedisiner. Men har hatt 2 spontanaborter nå, og fikk resept på støttemedisiner. Håper det funker nå.. 

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Fikk støttemedisiner nå for et par uker siden, og i dag fikk jeg positiv test. Så nå gjenstår det å se om denne sitter hele veien ut🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør icsi forsøk, og har det som standard søtte. Tre forsøk til nå, og desverre ikke endt positivt. Det trenger så klart ikke ha noe som helst med progrestonet å gjøre da.,

Anonymkode: 0a1fc...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...