AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #1 Del Skrevet 24. juli 2022 Er det noen som har prøvd diettpakker ala Nutrilett for å gå ned i vekt? Jeg trener nå nesten daglig (30 minutters økter) og får rundt 12 000 skritt per dag. Trener mest på mølle men også styrke (tabata) Men jeg ser ikke resultater på vekt eller klær. Maten ødelegger for meg. Jeg sliter skikkelig med mengde, sukkersug og det å telle kalorier er bare ett jag for meg. Jeg vurderer nå i desperasjon slike shake-kurer. Jeg skal i ett arrangement om noen uker hvor jeg må pynte meg og prøve og se bra ut og jeg har ikke vært komfortabel med kroppen min på 10 år (10 kilo siden) Har noen prøvd disse shakene? fungerer de eller er det bare tull? Smaker de godt? Spiser man BARE shakene eller hva er greia? Anonymkode: 00ae0...3f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #2 Del Skrevet 24. juli 2022 Jeg har erfaring med Allevo, og de shakene fungerer helt greit. Som måltidserstattere. Jeg ville ikke erstattet alle måltider med Shake, for jeg savner raskt noe å tygge på. Men som frokost,lunch,kvelds fungerer de bra for å mette på lite kalorier. Anonymkode: 38f7b...7f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #3 Del Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har erfaring med Allevo, og de shakene fungerer helt greit. Som måltidserstattere. Jeg ville ikke erstattet alle måltider med Shake, for jeg savner raskt noe å tygge på. Men som frokost,lunch,kvelds fungerer de bra for å mette på lite kalorier. Anonymkode: 38f7b...7f8 Kan jeg spørre hvor mye du gikk ned perioden du drakk shakene? Anonymkode: 00ae0...3f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #4 Del Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er det noen som har prøvd diettpakker ala Nutrilett for å gå ned i vekt? Jeg trener nå nesten daglig (30 minutters økter) og får rundt 12 000 skritt per dag. Trener mest på mølle men også styrke (tabata) Men jeg ser ikke resultater på vekt eller klær. Maten ødelegger for meg. Jeg sliter skikkelig med mengde, sukkersug og det å telle kalorier er bare ett jag for meg. Jeg vurderer nå i desperasjon slike shake-kurer. Jeg skal i ett arrangement om noen uker hvor jeg må pynte meg og prøve og se bra ut og jeg har ikke vært komfortabel med kroppen min på 10 år (10 kilo siden) Har noen prøvd disse shakene? fungerer de eller er det bare tull? Smaker de godt? Spiser man BARE shakene eller hva er greia? Anonymkode: 00ae0...3f6 Tull ja. Du ska ikke gå på slik diett mer en 2 uker Max. Da det kan bli helseskadeligt. Derfør er sannsynligheten at du vil gå opp du tre fyre kilone du vil miste like fort etter dietten igjen. Om ikke mer også. Bedre og spise sundt mat, og mer protein og fokusere på og endre metabolismen og hunger. Og ha det som langsiktigt mål. Da vil du gå ner i fettprocent og bli ganske fit faktisk. Svært viktig og trene styrke i tillegg 👍🏼 Anonymkode: 3a3ca...e03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #5 Del Skrevet 24. juli 2022 Jeg ville ikke anbefalt de nei. Men jeg spiser de som erstatning når jeg har veldig lyst på noe søtt. Tar gjerne en til kvelds etter middag som "dessert" annenhver dag. Jeg er som deg, og glad i søtt. Da vet jeg at det ikke er lenge til neste gang jeg kan unne meg noe, så blir det ikke så "jag". På sikt skal jeg spise de sjeldnere, men må ta det gradvis. Hva med en Sukkerfri smoothie? Jeg bruker bittelitt sukrin som har mindre kalorier hvis jeg vil ha det litt søtt. Har ofte fryst frukt som ananas, mango, jordbær etc og litt grønnsaker som spinat. Og væske bruker jeg mandelmelk uten sukker. Synes dette hjelper å stabilisere. Spiser ikke frokost før jeg kjenner jeg er ganske sulten, men ikke "for sulten". Kan du også øke treningsmengden? Hva med en time i stedet for 30 min? Det vil utgjøre mye 🙂 Fører du opp hva du spiser? Bare for en periode for å se hvor du tar kalorier. Om du finner et "mønster". Anonymkode: c759a...f05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #6 Del Skrevet 24. juli 2022 Jeg prøvde for noen år siden, de smakte ikke noe godt. Og så er det noe med hva er poenget, man må jo slutte med dem en gang, og da vil man jo gå opp igjen hvis man begynner å spise normalt. Anonymkode: 0894d...f52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #7 Del Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det noen som har prøvd diettpakker ala Nutrilett for å gå ned i vekt? Jeg trener nå nesten daglig (30 minutters økter) og får rundt 12 000 skritt per dag. Trener mest på mølle men også styrke (tabata) Men jeg ser ikke resultater på vekt eller klær. Maten ødelegger for meg. Jeg sliter skikkelig med mengde, sukkersug og det å telle kalorier er bare ett jag for meg. Jeg vurderer nå i desperasjon slike shake-kurer. Jeg skal i ett arrangement om noen uker hvor jeg må pynte meg og prøve og se bra ut og jeg har ikke vært komfortabel med kroppen min på 10 år (10 kilo siden) Har noen prøvd disse shakene? fungerer de eller er det bare tull? Smaker de godt? Spiser man BARE shakene eller hva er greia? Anonymkode: 00ae0...3f6 Jeg drikker shake og liker den. Tar en når jeg ikke har tid til å lage mat. Men én shake er bare 120 kcal så du blir langt derifra mett av den. Den andre nutrimaten er bare tøys med mindre du MÅ gå ned raskt til feks en operasjon. Du vil gå opp etterpå når du begynner med vanlig mat. Jeg hadde aldri orket shakekur. Vil tro man blir så desperat at man overspiser når mat tilbys igjen. Jeg har prøvd vektklubb og det funker fint og de har fristende oppskrifter og motiverende målekurver med mål og delmål. Det krever noe å sette seg inn I kaloriinnhold i matvarer men den kunnskapen gir jammen noen aha opplevelser. Man oppdager at man kaster bort masse kalorier på ting man ikke har trodd og som er ganske verdiløse for seg i forhold til opplevelsen av å spise dem. Feks liker jeg vin og sjokolade. Jeg unner meg litt av det. Det er mer kalorier i kaviar og dressing. Det er i utgangspunktet verdiløst for meg. Friske urter og krydder erstatter lett dem. Til søtsuget så funker appelsiner. Det finnes også noe som heter ketokaffe. Et omdiskutert produkt på 100kcal men det demper faktisk søtsuget. Frukt med litt kesam er også fint. Får du søtsug; ha sunt søtt tilgjengelig. Ikke ha usunt søtt tilgjengelig. Man er svakest etter kl 18. Anonymkode: 90904...78d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #8 Del Skrevet 25. juli 2022 Allevo fungerer for meg på en litt uventet måte. Jeg spiser lite kjøtt (liker ikke) og proteiner. Tar jeg en shake eller to tidlig p å dagen får jeg ikke perioder med oksehunger i firetiden og på kvelden slik jeg pleier. Ellers spiser jeg normalt, men å plusse på med bare en-to poser shake på en dag stjeler matlysten min. Og i en pose er det mindre kalorier enn i en brødskive med leverpostei, så det er ikke slik at jeg får i meg mye i tillegg. Ofte ikke lyst på verken middag eller brødmat når jeg tar litt shake en gang i løpet av dagen. Anonymkode: 65d85...ad6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 25. juli 2022 #9 Del Skrevet 25. juli 2022 Hvis du ser på kaloriinnholdet og volumet på måltidene, vil du se at du kan lage et mye bedre måltid selv, med større volum som dermed kan mette bedre. Smaker mye bedre også, og du kan variere mer. Det krever litt mer planlegging, da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #10 Del Skrevet 25. juli 2022 Ja. Tull. Anonymkode: eda88...630 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #11 Del Skrevet 25. juli 2022 Jeg gikk fra 104 til 71 kg på Livea shaker, på 5 mnd. Hadde masse energi, ser på bilder at jeg strålte i den tiden. Har gått opp igjen til 94kg men det er kun min egen feil da jeg har sklidd tilbake til sjokolade, chips og fete middager... Anonymkode: fad4b...9e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #12 Del Skrevet 25. juli 2022 En lapskaus med grønnsaksblanding, buljong og vann er langt mer mettende, billigere og næringsrik enn shakes. Anonymkode: edd60...722 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #13 Del Skrevet 30. juli 2022 Takk for tips! Anonymkode: 00ae0...3f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #14 Del Skrevet 30. juli 2022 Jeg prøvde for noen år siden. Da var det milkshake og forskjellige supper. Smakte grusomt, men jeg pinte meg gjennom det. Gikk litt ned, men ganske fort opp igjen. Jeg var i nedre del av normalvekt og behøvde ikke å gå ned (var bare nysgjerrig). Jeg ville heller spist vanlig sunn mat, og brukt matvekt for å få kontroll på porsjonene. Det er bedre for kroppen og noe du kan leve med over tid. Ev. bruk Nutrilett som en kickstart en liten uke eller noe. Anonymkode: f0bb1...c74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå