Gå til innhold

Angrer på melding jeg sendte til legen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen dager siden sendte jeg en melding til legen og nå angrer jeg veldig. Kan jeg slette meldingen? Eller vil han fortsatt kunne lese den?

Anonymkode: 02851...b98

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og hva gjør jeg dersom jeg får svar? Bare ignorere det og late som ingenting neste gang jeg eventuelt har time hos han? (Er lenge siden jeg har vert der og har ingen behov nå for å gå dit heller).

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og hva gjør jeg dersom jeg får svar? Bare ignorere det og late som ingenting neste gang jeg eventuelt har time hos han? (Er lenge siden jeg har vert der og har ingen behov nå for å gå dit heller).

Tror alle meldinger blir lagret i journal -er ihvertfall det som står. Send bare en kontramelding hvor du korrigerer deg selv. Lov å angre seg. Min fastlege går aldri tilbake i journal om det ikke er noe jeg selv tar opp eller er naturlig at han skal kikke tilbake på. 

Anonymkode: 05da3...994

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva skrev du? Sjekket du han opp?

Anonymkode: a6e15...a05

AnonymBruker
Skrevet

Hvor sendte du den? 

Anonymkode: 7faa0...5cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva skrev du? Sjekket du han opp?

Hehe, nei. Jeg skrev om psyken min, at jeg hadde blitt verre. Men følte jeg kanskje overdrev litt, i tillegg til at jeg ikke vil være til bry.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor sendte du den? 

Anonymkode: 7faa0...5cc

Helsenorge.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hehe, nei. Jeg skrev om psyken min, at jeg hadde blitt verre. Men følte jeg kanskje overdrev litt, i tillegg til at jeg ikke vil være til bry.

Ikke vil være til bry? Du vet at lege er jobben hans? Tenker du at du er til bry om du handler i en butikk og de som jobber der må ekspedere deg? Er du til bry for bussjåføren om du tar bussen til byen?

Anonymkode: 7109c...4e2

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan angre på msn-meldinger og slette dem innen 10 minutter, om den ikke har blitt åpnet.

Nå vet ikke jeg om det var en msn- melding du sendte og det er uansett for sent å angre men det kan være greit å vite i tilfelle behovet skulle oppstå senere.

Anonymkode: 896fb...857

AnonymBruker
Skrevet

Ikke vil være til bry? Du vet at lege er jobben hans? Tenker du at du er til bry om du handler i en butikk og de som jobber der må ekspedere deg? Er du til bry for bussjåføren om du tar bussen til byen?

Jeg vet det ikke er en så logisk tankegang, men klarer likevel ikke legge fra meg den følelsen av at jeg er til bry og at andre trenger hjelp mer enn meg. 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Man kan angre på msn-meldinger og slette dem innen 10 minutter, om den ikke har blitt åpnet.

Nå vet ikke jeg om det var en msn- melding du sendte og det er uansett for sent å angre men det kan være greit å vite i tilfelle behovet skulle oppstå senere.

Anonymkode: 896fb...857

Hva er msn-meldinger?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet det ikke er en så logisk tankegang, men klarer likevel ikke legge fra meg den følelsen av at jeg er til bry og at andre trenger hjelp mer enn meg. 

Det vil alltid være folk som vil trenge hjelp mer enn deg. Det vil også alltid være folk som vil trenge hjelp mindre enn deg.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det vil alltid være folk som vil trenge hjelp mer enn deg. Det vil også alltid være folk som vil trenge hjelp mindre enn deg.

Det har du rett i. Er bare lett å glemme.

AnonymBruker
Skrevet

Tror det i grunnen er lurt at det ikke går an å angre/slette e-konsultasjoner på Helsenorge.. Jeg har også angret mange ganger, men som regel tror jeg det er lurt likevel (når jeg sier mange, så er dette etter avtale med legen altså, jeg skal skrive i forkant av timene..).

Han vil lese, og svare. Sannsynligvis vil han også spørre om dette er noe du vil ha en fysisk time for å snakke mer om. Kan være lurt å takke ja.. 😉 noen av oss  (får inntrykk av at det gjelder deg, men kan jo ta feil) har en tendens til å underdrive. Bare det at du tror du overdriver fordi det kanskje kjennes bedre akkurat her og nå, kjenner jeg veldig igjen.

Anonymkode: 93c1c...5b2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da er det ikke noe å bry seg om☺️ Det er jobben hans at du skal si ifra til han. Dette går bra:-)

Skrevet

Ville bare si at du har all verdens rett til å ha det vondt, og sånn egentlig så fortjener du alt godt i hele verden - men verden er litt urettferdig mot ganske så mange, så alt godt vil du sikkert ikke få - men en lege som tar seg tid til å høre på deg for å hjelpe deg videre, det tror jeg nok er det minste du skal kunne be om i dette landet. Og du er ikke til bry heller, for det finnes masse ondskapsfulle mennesker på denne planeten som virkelig er en belastning - så du fortjener din plass i det store skaperverket (om du spør meg).

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Tror det i grunnen er lurt at det ikke går an å angre/slette e-konsultasjoner på Helsenorge.. Jeg har også angret mange ganger, men som regel tror jeg det er lurt likevel (når jeg sier mange, så er dette etter avtale med legen altså, jeg skal skrive i forkant av timene..).

Han vil lese, og svare. Sannsynligvis vil han også spørre om dette er noe du vil ha en fysisk time for å snakke mer om. Kan være lurt å takke ja.. 😉 noen av oss  (får inntrykk av at det gjelder deg, men kan jo ta feil) har en tendens til å underdrive. Bare det at du tror du overdriver fordi det kanskje kjennes bedre akkurat her og nå, kjenner jeg veldig igjen.

Anonymkode: 93c1c...5b2

Ja, du har nok rett. Du har fått rett inntrykk, jeg har en tendens til å underdrive. Er redd for å være ærlig og si hvor ille det i realiteten er. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.7.2022 den 12.35):

Tror du ikke at fastlegen er i stand til å vurdere hvem som trenger hjelp da? 

Jeg tenker at det er bra at du sendte meldingen ❤️  Husk at om du virkelig hadde vært til bry, så hadde du ikke hatt slike tanker som dette. 

Anonymkode: ff1d5...d02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...