Gå til innhold

Hvorfor er det så mange som ikke liker meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Jeg vet om folk som ikke liker meg og jeg vet de liker venner av meg, bare ikke meg. Til og med folk som ikke kjenner meg. Det føles i alle fall som om de ikke liker meg.

Jeg skjønner ikke hvorfor. Ikke er det noe galt med utseendet mitt. Synes selv jeg ser bra ut, og det synes andre også. Er trent og aktiv. Liker å ha det gøy. Har humor. Så jeg tenker jo jeg er morsom/gøy å være sammen med. Likevel vil folk bare møtes for sex. Det er jeg jo glad for, men skulle ønske folk kunne like meg også. Jeg liker ikke å bli dårlig likt.

Venner av meg blir lett venner med andre også. Eller kommer godt overens med andre. De får også mange gratulasjoner på bursdager. De har fått høre fra noen at de må holde seg borte fra meg. Jeg er så redd for å miste nærmeste venner, spesielt ei. 

Jeg er redd for at folk ikke skal like meg og jeg vet jo at noen ikke liker meg men det føles som mange når jeg ser hvor godt likt andre blir og ikke jeg. Spesielt hvis det er på grunn av noe jeg ikke kan noe for. For eksempel psykisk sykdom. Tenker så mye på dette og blir trist av å tenke på det. 

Måtte få det ut et sted. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre mer for å bli godt likt. Jeg er jo ikke slem med folk. Har gjort mine dumme ting ja men det som har skjedd kan jeg ikke endre på. At jeg er syk kan jeg ikke noe for. Folk som ikke kjenner meg vet jo ikke en gang at jeg sliter. Jeg er den jeg er og jeg er grei mot folk. 
Hva mer kan jeg gjøre? 

Endret av Gjest
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg vet er at det alltid vil være noen som misliker noen andre. Ofte helt uten grunn, dessverre. Dette er det ingen som kan gjøre noe med. Hverken du eller andre. 

Og når du ikke kan gjøre noe med det, at noen ser ut til og eller gir uttrykk for at de ikke liker deg, da kan du heller ikke bruke tid på å finne ut hvorfor. Særlig når det er noen du ikke har hatt noe med å gjøre eller har sagt noe til. Har du sagt eller gjort noe og du ønsker å ha personen i livet ditt, så må du snakke med den det gjelder.

Om du skal spekulere, kanskje noen du kjenner har sagt noe som ikke er sant. Uansett er det bedre du fokuserer på å ha det bra med deg selv og heller jobber med å ha et godt forhold til de du faktisk bryr deg om og som også bryr seg om deg.

Jeg har lest endel av svarene du legger her på kg, og kanskje er det noen som mener de vet alt om deg pga det. Forstår det slik at du skjuler ikke hvem du er når du har kontakt med andre på pm her på kg? Jeg ser ikke hvorfor noen skal mislike deg så intens ut fra det du skriver her inne hvertfall. Men det er meg, andre kan kanskje ha andre tanker. 

Uansett så syns jeg at du skal snu fokuset ditt på det som er bra i ditt liv og de du har en bra relasjon til.

Anonymkode: 87d74...9a7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal svare deg på dette, men det er nesten lettere at du bare går gjennom innleggene dine her. Du er ustabil, sint, skjeller ut folk, skylder på andre for alt.

Så nei. Du er ikke den kjernekaren du tror du er. 

Anonymkode: 708bb...c9a

• Liker 15
  • Nyttig 4
Gjest Warrior
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det jeg vet er at det alltid vil være noen som misliker noen andre. Ofte helt uten grunn, dessverre. Dette er det ingen som kan gjøre noe med. Hverken du eller andre. 

Og når du ikke kan gjøre noe med det, at noen ser ut til og eller gir uttrykk for at de ikke liker deg, da kan du heller ikke bruke tid på å finne ut hvorfor. Særlig når det er noen du ikke har hatt noe med å gjøre eller har sagt noe til. Har du sagt eller gjort noe og du ønsker å ha personen i livet ditt, så må du snakke med den det gjelder.

Om du skal spekulere, kanskje noen du kjenner har sagt noe som ikke er sant. Uansett er det bedre du fokuserer på å ha det bra med deg selv og heller jobber med å ha et godt forhold til de du faktisk bryr deg om og som også bryr seg om deg.

Jeg har lest endel av svarene du legger her på kg, og kanskje er det noen som mener de vet alt om deg pga det. Forstår det slik at du skjuler ikke hvem du er når du har kontakt med andre på pm her på kg? Jeg ser ikke hvorfor noen skal mislike deg så intens ut fra det du skriver her inne hvertfall. Men det er meg, andre kan kanskje ha andre tanker. 

Uansett så syns jeg at du skal snu fokuset ditt på det som er bra i ditt liv og de du har en bra relasjon til.

Anonymkode: 87d74...9a7

Takk for svar. Jeg mener ikke folk her inne på forumet, jeg mener folk ellers. Som folk jeg møter, folk som kjenner meg/er blitt kjent osv. 

Ja dessverre er det nok noen som misliker andre uten grunn. 

Prøver å tenke positivt og bruke tiden på folk jeg liker og som liker meg tilbake men tenker jo en del på det når det virker som andre blir godt likt, og ikke jeg.

Endret av Warrior
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det litt på samme måte. Nå veit jeg endelig at jeg har psykisk diagnose, men det er ikke så lenge jeg har gjort det og det har vært vanskelig å bli mindre likt enn andre uten at jeg har skjønt hvorfor. Man prøver så jo så godt man kan bare, også må man ha litt forståelse med seg selv også, om ikke andre har det. 

Anonymkode: d469e...b68

AnonymBruker
Skrevet

Det har vel kanskje å gjøre med din historie med kontroll og sinne?

Anonymkode: 3781d...1bb

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Med dine tidligere kommentarer kan jeg ikke skjønne hvorfor du ikke er likt. Kan det være noe du tror? Hvis du er deprimert e.l så kan du kanskje ha lagt deg til en offerrolle? Virker du trist og drar andre ned med deg? 
Folk liker gjerne andre som får de til å føle seg bra. Prater du mye om deg selv eller inkluderer du den andre parten med å stille spørsmål osv så det ikke blir enveiskommunikasjon?

Anonymkode: cbc1c...6b5

Gjest Warrior
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Med dine tidligere kommentarer kan jeg ikke skjønne hvorfor du ikke er likt. Kan det være noe du tror? Hvis du er deprimert e.l så kan du kanskje ha lagt deg til en offerrolle? Virker du trist og drar andre ned med deg? 
Folk liker gjerne andre som får de til å føle seg bra. Prater du mye om deg selv eller inkluderer du den andre parten med å stille spørsmål osv så det ikke blir enveiskommunikasjon?

Prøver ikke å dra andre ned, men det skjer på mine verste dager at jeg klager og bare snakker negativt. I tillegg blir jeg lett sint. Det er ikke sånt som skjer med vilje, og noen vet det så godt. At jeg sliter.

Folk som ikke kjenner meg vet jo ikke om det og har ikke sett hvordan jeg har vært på de verste dagene så det er vanskelig å skjønne hvorfor de ikke liker meg. Om det er noe jeg tror. Kanskje, men det virker ikke sånn som at det bare er noe jeg tror. 

Skrevet

Ut fra hva du har skrevet på forumet tidligere om sinneproblemer, kontrollbehov og at du skremmer de rundt deg, så har jeg dessverre ingen problemer med å forstå at en del ikke liker deg. Det hjelper ikke å ha humor og se bra ut når oppførselen din er så langt utenfor det som regnes som normal omgangstone, uansett hvor lite villet den er fra din side.

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk snakker og de som ikke har truffet deg har garantert hørt noe om deg fra andre. Det er vanskelig å forholde seg til ustabile mennesker over tid. Så det er nok noe av forklaringen. 

Anonymkode: 982de...33d

• Liker 4
Skrevet

Det spiller ingen rolle hva du egentlig er og hvordan du er pga sykdommen din. Jeg er fullstendig klar over at du ikke kan noe for at du er syk, men likevel forteller du her inne om en oppførsel fra en voksen mann som er av en type jeg alltid har vært litt småredd. Jeg hadde aldri i verden kommer til å tatt initiativ til å ha noe særlig kontakt med deg, og hadde vært nervøs for når neste sinneutbrudd skulle komme. Om dette betyr at jeg ikke liker deg, vet jeg ikke - jeg respekterer at folk ikke nødvendigvis er sinte "med vilje", men likevel er nå dette måten du oppfører deg på, og da ønsker jeg å holde avstand.

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Interessant hvordan du som vanlig hopper bukk over de svarene du ikke liker. Kanskje det er derfor folk ikke liker deg i virkeligheten og. Mangelen på ansvar for egne handlinger 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Neida du kan ikke noe for at du er syk, men du kan noe for at du ikke engang prøver å bli bedre ved å avbryte behandling.

Anonymkode: f6bc6...3da

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har symati med deg for jeg vet hvordan det er å føle seg ensom.  Men hvis du virker agressiv, blir fort sint og fornærmet for små ting så vil jo folk trekke seg unna. Ingen orker sinte eller sure folk rundt seg. Det beste er å lære seg tanke kontroll og selvkonrtoll. Ta styring over tankene og følelsene dine og endre måten du tenker på for mye av det du og jeg forteller oss selv er negative løgner. Hvis du får tak i boken løgnene vi tror på kan så den hjelpe deg og trene deg opp til nye måter å tenke på og reagere på så du får det mye bedre med deg selv. Og dermed bedre forhold til andre.

Anonymkode: 2c568...1b6

AnonymBruker
Skrevet

Sånn som du har oppført deg på forumet, så er det kanskje ikke rart folk ikke liker deg.

Du er ikke den person du nevner her iallefall i tråden.

Mere en barnslig unge.

Anonymkode: 34c74...c1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.7.2022 den 20.59):

Interessant hvordan du som vanlig hopper bukk over de svarene du ikke liker. Kanskje det er derfor folk ikke liker deg i virkeligheten og. Mangelen på ansvar for egne handlinger 

Ja har lagt merke til det samme. 

Anonymkode: f6bc6...3da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 7/24/2022 at 8:12 PM, Warrior said:

Jeg vet om folk som ikke liker meg og jeg vet de liker venner av meg, bare ikke meg. Til og med folk som ikke kjenner meg. Det føles i alle fall som om de ikke liker meg.

Jeg skjønner ikke hvorfor. Ikke er det noe galt med utseendet mitt. Synes selv jeg ser bra ut, og det synes andre også. Er trent og aktiv

Dette er nok en av grunnene. Du har et voldsomt utseendefokus. I omtrent alle innleggene dine så forteller du om hvor fornøyd du er med utseendet ditt. Men med mindre man er modell eller skuespiller så kan man ikke leve på utseendet sitt. Det er hvordan man oppfører seg som teller. 

Anonymkode: a4da8...f3d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er nok en av grunnene. Du har et voldsomt utseendefokus. I omtrent alle innleggene  trådene dine så forteller du om hvor fornøyd du er med utseendet ditt. Men med mindre man er modell eller skuespiller så kan man ikke leve på utseendet sitt. Det er hvordan man oppfører seg som teller. 

Modererte meg. Men jeg står for at jeg aldri har sett en bruker som har så stort behov for å skryte av eget utseende som deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Du er også svært nedlatende og dømmende overfor for folk som lever annerledes enn deg. Her har du f.eks en tråd hvor du klager over at foreldre er så late:

Dette selv om foreldre med lønnet arbeid er de minst late menneskene i landet.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.7.2022 den 8.28):

Med dine tidligere kommentarer kan jeg ikke skjønne hvorfor du ikke er likt. 

Kommer sikkert an på hvilke tråder man leser.  I denne tråden er han sur fordi familiemedlemmene hans ber han slutte å skrike og knuse ting foran barna deres. 

Skjønner at han ikke har det lett. Men jeg skjønner også veldig godt hvorfor folk ikke ønsker å være sammen med han. 

Anonymkode: f74fc...553

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...