AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #1 Skrevet 24. juli 2022 Det går sannsynligvis mot rettsak mellom meg og barnefar etterhvert. Det er høyt konfliktnivå stortsett hele tiden, bortsett fra perioder hvor det er ok før det skjærer seg igjen. Det siste nå er at bf tror jeg har fått meg kjæreste og valgte å skape "dårlig stemning" igjen.. Vi har fått tilbud om kurs for å forberede samarbeidet våres men jeg er usikker på om jeg ønsker å gjennomføre det da det kommer til å gå mot en rettsak uansett. Barnefar har vært voldelig ved ett par tilfeller under graviditet, drevet med psykisk vold og får stadig høre fra venner og familie at de har venner/bekjente der han har snakket stygt om meg til. Dette er bare noe av det som har vært de siste årene. Dette har pågått så lang tid at jeg ser ikke noe ende på konflikten å at jeg skal klare å forholde meg på ett "bedre" nivå en normal kontakt ang. Barn og henting og levering. Det jeg lurer på er om det kan ha noe konsekvenser i en eventuell rettsak om jeg velger å ikke gjennomføre kurset? Anonymkode: e4f0f...8a1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #2 Skrevet 24. juli 2022 Hva skal dere i retten? Du sier ingenting om at han er en uegnet omsorgsgiver ovenfor barnet, bare om at dere har en konfliktfylt relasjon. Ja, det kan være negativt for deg, da spørsmålet om du setter egne behov foran barnets behov kan dukke opp. Spesielt hvis far er villig, taper du på å ikke gjennomføre. Du stiller sterkere hvis du viser at du ønsker å få til gode løsninger for barnets beste. Anonymkode: 3ac62...7c0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå