Lilan Skrevet 24. juli 2022 #1 Del Skrevet 24. juli 2022 Hei, har liggende 8 nøster drops baby baby alpaca silk, tenkte å strikke mor signes babyteppe, men lurer på om eg må strikke i med 2 nøster om gangen, siden originaloppskriften er med totråds? Også lurer eg på en ting til. Eg vet hvordan eg lager kast, men skal det strikkes som en vanlig rettmaske når eg skal strikke kastet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #2 Del Skrevet 24. juli 2022 Husker ikke akkurat hvordan man lager kast, men laget et sånt teppe med enkelttråd i samme garn som deg. Brukte kanskje 6 nøster eller noe, det ble godt over en meter (1.10-1.20). Fantastisk bra teppe, det jeg har brukt aller aller mest til alle mine tre barn, sommer som vinter, nedi posen, som eneste teppe, til Kos - ALT! ❤️ Anonymkode: 359b8...d70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilan Skrevet 24. juli 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Husker ikke akkurat hvordan man lager kast, men laget et sånt teppe med enkelttråd i samme garn som deg. Brukte kanskje 6 nøster eller noe, det ble godt over en meter (1.10-1.20). Fantastisk bra teppe, det jeg har brukt aller aller mest til alle mine tre barn, sommer som vinter, nedi posen, som eneste teppe, til Kos - ALT! ❤️ Anonymkode: 359b8...d70 Beklager at eg maser, men husker du vilken pinnestr. du brukte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #4 Del Skrevet 24. juli 2022 Lilan skrev (Akkurat nå): Beklager at eg maser, men husker du vilken pinnestr. du brukte? Pennestr er avhengi av din strikkefasthet. Anonymkode: 6adcf...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 24. juli 2022 #5 Del Skrevet 24. juli 2022 Er det hullmønster? I tilfellet ja, da skal kast strikkes rett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilan Skrevet 24. juli 2022 Forfatter #6 Del Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Pennestr er avhengi av din strikkefasthet. Anonymkode: 6adcf...4a0 Da prøver eg en liten lapp, tusen takk for svar☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilan Skrevet 24. juli 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 24. juli 2022 mereo skrev (Akkurat nå): Er det hullmønster? I tilfellet ja, da skal kast strikkes rett. Ja, det er det, tusen takk for svar❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #8 Del Skrevet 24. juli 2022 Teppet skal vel strikkes på pinne 5 og 6, og da må du strikke med dobbel tråd av garnet du har. Et kast gjøres på denne måten https://www.garnstudio.com/video.php?id=182&page=2&lang=no Anonymkode: 33afc...fbf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingebjørg Skrevet 24. juli 2022 #9 Del Skrevet 24. juli 2022 Jeg ville prøvd enkel tråd. Det skal jo være litt luftig det teppet der, og ikke kjekt om det blir for tjukt. Er jo bare å begynne med 3 masker og fortsette til du synes det er bredt nok. Så Finn en pinnestr som passer deg og garnet og gå for den? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilan Skrevet 24. juli 2022 Forfatter #10 Del Skrevet 24. juli 2022 Tusen takk for hjelp damer, prøver en liten lapp med enkel og med dobbeltråd eg, så kan eg se👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingebjørg Skrevet 24. juli 2022 #11 Del Skrevet 24. juli 2022 Men du, lages det med dobbel tråd, egentlig? Har strikket endel av de, men klarer ikke huske. Garnet heter 2-tråds ull, men det er fordi to tråder er spunnet sammen. Står det at du skal bruke dobbelt garn? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #12 Del Skrevet 24. juli 2022 Mor signes teppe fra Nøstebarn strikkes med kun en tråd originalt ja, er kun garnet som heter 2-tråds ( den tykkere varianten til større barn strikkes av garnet som heter 3-tråds.) Har strikket det mange ganger i drops alpakka, og for meg passer det med pinne 5 mm. Med 8 nøster får du et stort pledd. Jeg bruker kun 4 til babypleddstørrelse. Du kan evt bruke en tynnere pinne og få et litt tettere teppe. Om du strikker kastene vanlig, eller vridd rett avhenger om du ønsker en hullrad langs kanten eller ikke. Begge deler funker, det er kun smak og behag. (Selv strikker jeg de vridd, pga bekymret for små barnefingre og hull de kan settes fast i). Anonymkode: 03cfd...f92 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilan Skrevet 24. juli 2022 Forfatter #13 Del Skrevet 24. juli 2022 Ingebjørg skrev (2 timer siden): Men du, lages det med dobbel tråd, egentlig? Har strikket endel av de, men klarer ikke huske. Garnet heter 2-tråds ull, men det er fordi to tråder er spunnet sammen. Står det at du skal bruke dobbelt garn? Var nok eg som misforstod litt, tenkte at 2-tråds ull betydde 2 tråder som i dobbelt garn, men der tok eg feil, har strikket en del små prosjekt med fortsatt litt fersk☺️ 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #14 Del Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 24.7.2022 den 23.16): Mor signes teppe fra Nøstebarn strikkes med kun en tråd originalt ja, er kun garnet som heter 2-tråds ( den tykkere varianten til større barn strikkes av garnet som heter 3-tråds.) Har strikket det mange ganger i drops alpakka, og for meg passer det med pinne 5 mm. Med 8 nøster får du et stort pledd. Jeg bruker kun 4 til babypleddstørrelse. Du kan evt bruke en tynnere pinne og få et litt tettere teppe. Om du strikker kastene vanlig, eller vridd rett avhenger om du ønsker en hullrad langs kanten eller ikke. Begge deler funker, det er kun smak og behag. (Selv strikker jeg de vridd, pga bekymret for små barnefingre og hull de kan settes fast i). Anonymkode: 03cfd...f92 Dette! Ikke strikk med dobbelt garn, da får du et voldsomt tykt og stort teppe. 🤪 Dette teppet skal være lett og luftig. Anonymkode: ba643...c03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå