Gjest Anonymous Skrevet 20. oktober 2002 #1 Skrevet 20. oktober 2002 er det meningen at man skal gjøre ting i huset gratis da??? da vi flytta inn var det kjempesvart og jeg måtte vaske alt om igjen. skal dette gjøres gratis. har også gjort andre store ting i huset etter beskjed fra hun som eier huset . er det noen regler for sånt ? hun mener vi skal gjøre alt sånn gratis nemlig. men det står ikke noe om det i huskontrakta.
Gjest Anonymous Skrevet 20. oktober 2002 #2 Skrevet 20. oktober 2002 Nei, om dere leier, så skal utleieren stå for utgiftene. Har iallefall jeg forstått der i den leiligheta jeg bor i nå. http://www.lovdata.no/all/nl-19990326-017.html
Gjest Anonymous Skrevet 21. oktober 2002 #3 Skrevet 21. oktober 2002 Foreldrene mine leier ut et hus og der gjør de arbeidet med nødvendig vedlikehold, slik mener jeg det skal være. Det hender leietakerne også gjør en innsats, men da er det på eget initiativ. For eksempel ville de male litt, ettersom det var slitt betalte foreldrene mine for maling, mens de som leide valgte farge (med godkjenning) og malte selv. Foreslår at du tar en diskusjon med verten din. Du kan f.eks. foreslå en kompensasjon for det arbeidet du gjør/har gjort. F. eks. en reduksjon i husleia, eller gratis leie en mnd. Det beste er jo selvfølgelig om dere kan komme til enighet uten å bli nøtt til å pirke i lovverket og eventuellt bli nødt til å kontakte advokat. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå