AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #1 Del Skrevet 24. juli 2022 Slik at de kan vokse der fra neste år? Evt når bør jeg plante dem I bed? Til våren igjen, eller i høst når de er avblomstret? Hvordan skal jeg da evt ta vare på dem? De overvintret ute i krukkene sine, inntil husveggen, så de sto litt i le for vær og vind. Så egentlig tenkte jeg å gjøre det samme nå, men jeg vet ikke🙈 Er det slik at når de kommer i bed og har bedre plass, så vil de vokse mer og bli større?😊 Anonymkode: 967f8...130 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #2 Del Skrevet 24. juli 2022 Har plantet ut små pottehortensia jeg har kjøpt til innendørs senvinter/tidlig vår. Har plantet de ut nærmest avblomstret, og latt de være i fred slik.  Klipper ikke ned før på våren, etter frosten har gått. Dersom de klippes ned på høsten, får du ingen blomstring. Ser da på våren at det har kommet nye skudd, og klipper av grenene over øverste skudd. Samtlige planter har nå blitt store busker på få år. Anonymkode: c8362...2c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #3 Del Skrevet 25. juli 2022 Om det funker å plante ut hortensiaene kommer an på hvor du bor, dvs. hvilken klimasone du bor i. Men om de allerede har tålt en vinter utendørs i potte burde det ikke være noe problem. Å overvintre i potte er er mye tøffere for dem enn å stå i jorda.  Og ja, om de har god plass til å utvikle røtter kan de også vokse seg større enn om en potte begrenser dem. Plant dem så snart du ønsker, de har bare godt av å få etablert seg litt i jorda før vinteren kommer. Anonymkode: 59e6f...4cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå