AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #1 Skrevet 24. juli 2022 Min venninne er veldig der at hun mener det burde finnes Puber med lekerom til barn, restauranter med lekeplass/ barnevakt så foreldre får spise en god middag alene osv. Ja jeg vet de har slike tilbud i andre land. Barna skal hele tiden lempes over på andre. Barnehage, barnevakter, barnepassere på puber osv. når skal barna få prioritet hos foreldrene? hvorfor er denne alkoholen så viktig i småbarnsfasen? Jeg mener da får foreldrene lage middag hjemme, eller ta med barna på restaurant. Drikke en øl hjemme etter leggetid, og ikke barnevakt på en pub. Kjenner jeg er så lei alt dette maset om at foreldrene skal leve livet og andre skal passe hele tiden Meg meg meg Anonymkode: c067a...3bd 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #2 Skrevet 24. juli 2022 Barnepassere på pub? I hvilke land er det liksom vanlig? Anonymkode: 529b5...297
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #3 Skrevet 24. juli 2022 Ok. Hvorfor sier du ikke hva du mener til venninnen din i stedet for å lage en tråd om det? Anonymkode: efdaa...a37 2
Anonym6789 Skrevet 24. juli 2022 #4 Skrevet 24. juli 2022 (endret) Tror ikke din venninnes mening er normalen. De fleste småbarnsforeldre jeg kjenner vil slappe av og sove når de har barnevakt, ikke dra på pub Endret 24. juli 2022 av Anonym6789 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #5 Skrevet 24. juli 2022 Jeg synes generelt det er feil at andre skal passe ungene. Har en søster som bruker foreldrene til venninna si når vi ikke kan passe. Ungen har et egen rom der og er der minst 2 dager i uka. Hun tror vel snart at disse menneskene er hennes familie. Ungen er bare annenhver uke hos søsteren min også. Søsteren min er arbeidsledig så skjønner ikke hvorfor hun ikke vil se jentungen så mye når hun likevel har henne lite. Har akkurat hatt en lang diskusjon med henne om dette, så problemstillingen ligger litt i overflaten her. Anonymkode: e09a9...baa 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #6 Skrevet 24. juli 2022 Tja, barnepass eller lekerom på restaurant/kafe hadde faktisk vært velkommen hit! Jeg liker å ha matro når jeg spiser, og akkurat da. I en travel atmosfære, er dette en velsignelse. Og slippe å risikere å sette maten fast i halsen og ende opp med trykk mot mellomgulvet i en dramatisk redningsaksjon 😅😅 Anonymkode: 1ae08...b42
missbluebird Skrevet 24. juli 2022 #7 Skrevet 24. juli 2022 Litt synd å lese slikt og tenke at dette er faktisk personer som har fått barn. Du får barn fordi det er fokuset, ønsket, driveren osv, ikke at det skal være noe du kan legge bort og ta frem når det måtte passe deg. Det er ikke en leke. Det går fint å gå på restaurant med små barn. Men du tar ikke med barn på en fiffen restaurant for anorektikere. De er ditt ansvar og når man har gått til det stege å få dem, så får du gjøre det som kreves av deg i en situasjon som du er satt i. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #8 Skrevet 24. juli 2022 missbluebird skrev (1 time siden): Litt synd å lese slikt og tenke at dette er faktisk personer som har fått barn. Du får barn fordi det er fokuset, ønsket, driveren osv, ikke at det skal være noe du kan legge bort og ta frem når det måtte passe deg. Det er ikke en leke. Det går fint å gå på restaurant med små barn. Men du tar ikke med barn på en fiffen restaurant for anorektikere. De er ditt ansvar og når man har gått til det stege å få dem, så får du gjøre det som kreves av deg i en situasjon som du er satt i. Nettopp! mer så lei av den drikkinga og hvor viktig det er å få tatt seg et glass vin, ei øl osv. skjønner ikke behovet for den rusen når en er sammen med barn? våre barn er 18, 16 og 15. vi har tatt oss et glass vin til maten et par ganger i året. Men det er alt. Orker ikke at barna skal voksne opp med alkohol, og at det er viktigere for oss enn å være sammen med de. mer vi ute å spiser drar vi på et sted der vi alle kan kose oss med god mat og brus Anonymkode: c067a...3bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå