Gå til innhold

Jeg er sliten, lei og orker ikke mer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så utslitt av livet. Hver gang man tror man har det bra så går det straks til helvette. Verden kryr av folk som ønsker meg vondt, uansett hvor jeg snur meg og vender meg dukker det opp mennesker som ikke ønsker meg vel. Det er mange gode også, men kan jeg ikke få slippe dette vonde hele tiden. Jeg føler ikke at livet er verdt å leve. Alt føles fake ut, ingen er dem man tror. 

Og ja, det er idiotisk av meg å skrive dette på et forum, her er det ihvertfall nok av folk som vil andre vondt, og jeg kommer helt sikkert til å få masse kjipe svar, men jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg er så langt nede. Vet ikke hva jeg vil ha ut av dette heller. Jeg må bare si det et sted. Jeg har det så vondt. 

Anonymkode: 3bf15...f17

• Liker 3
  • Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg skjønner at livet er tungt, men du må ikke gi opp! :hjerte:

Endret av SVK
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan forstå det med å tiltrekke seg parasitter. Men hvordan har du det når du er alene? Kanskje kan du begynne å jobbe med å ha det godt med deg selv, det er lettere å gjøre noe med enn andres oppførsel.

Anonymkode: 2cf57...710

AnonymBruker
Skrevet

Går du i behandling? Hvis ikke er det verdt ett forsøk ❤️

Anonymkode: 9baf4...406

AnonymBruker
Skrevet
SVK skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner at livet er tungt, men du må ikke gi opp! :hjerte:

Hvorfor ikke..

AnonymBruker
Skrevet

Dette er akkurat slik jeg også ser det

Anonymkode: 5ed88...00b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kan forstå det med å tiltrekke seg parasitter. Men hvordan har du det når du er alene? Kanskje kan du begynne å jobbe med å ha det godt med deg selv, det er lettere å gjøre noe med enn andres oppførsel.

Anonymkode: 2cf57...710

Jeg har det mye bedre alene, men hva slags liv er det. Man er ikke skapt for å være ensom. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du har så mange dårlige erfaringer at du har begynt å lete etter det negative. Og det man leter etter finner man jo som regel endel av. Let etter det som er godt isteden!

Det er ingen som har det helt topp alltid, livet er mest på det jevne med regnværsdager og ferdig fiskegrateng til middag. Så hver gang det skjer noe fint må du ta vare på det, og gjerne skrive det i en liten dagbok eller noe. Som du kan lese i neste gang verden gir deg motgang,

Anonymkode: cb57a...8e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Går du i behandling? Hvis ikke er det verdt ett forsøk ❤️

Anonymkode: 9baf4...406

Jeg har gjort det mange ganger før, men det er ikke noe vits, det endrer ikke verden. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke..

Fordi jeg er sikker på at du kan og vil få det bedre!  Er ikke alt man kan få her i verden, men at du skal slippe folk som vil deg vondt og finne folk som vil deg vel, det er jeg sikker på!

AnonymBruker
Skrevet

Ring mental helse 116 123,

Anonymkode: 3b9dc...bd4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ut som du har så mange dårlige erfaringer at du har begynt å lete etter det negative. Og det man leter etter finner man jo som regel endel av. Let etter det som er godt isteden!

Det er ingen som har det helt topp alltid, livet er mest på det jevne med regnværsdager og ferdig fiskegrateng til middag. Så hver gang det skjer noe fint må du ta vare på det, og gjerne skrive det i en liten dagbok eller noe. Som du kan lese i neste gang verden gir deg motgang,

Anonymkode: cb57a...8e5

Alt som er fint, blir til noe vondt. Jeg tar godt vare på det når jeg har det bra og blir helt naiv hver gang jeg får det bra, fordi da føles det ikke ut som at det blir vondt igjen, men det lurer alltid rett bak neste hjørne og alt det fine blir ruinert. 

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
SVK skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg er sikker på at du kan og vil få det bedre!  Er ikke alt man kan få her i verden, men at du skal slippe folk som vil deg vondt og finne folk som vil deg vel, det er jeg sikker på!

Jeg har fått det bedre mange ganger! Men det er ikke verdt å få det bedre når det allkevel blir så vondt igjen. Hva er poenget

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg har fått det bedre mange ganger! Men det er ikke verdt å få det bedre når det allkevel blir så vondt igjen. Hva er poenget

Poenget er å huske på at nå er du langt nede, du har hatt det bedre og du kan få det minst like bra som du har hatt det tidligere. 

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan si litt om hva som har hendt slik at vi kan gi råd og tips til det?

Anonymkode: 12859...27e

AnonymBruker
Skrevet
SVK skrev (Akkurat nå):

Poenget er å huske på at nå er du langt nede, du har hatt det bedre og du kan få det minst like bra som du har hatt det tidligere. 

Ja og det får jeg. Jeg får det bedre også får jeg det vondt igjen. Jeg ser ikke noe poeng i å ha det sånn. Jeg kan ikke ha det sånn. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det disse menneskene som vil deg vondt har gjort? 
Kan du evt ta rennafart og drite langt i dem?

Anonymkode: 4be54...26c

AnonymBruker
Skrevet

Screenshot_20220723-225515_Chrome.jpg

Anonymkode: 0a4f1...416

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil bare sende deg en klem :klem:

Anonymkode: b2624...abe

Skrevet

Ja og det får jeg. Jeg får det bedre også får jeg det vondt igjen. Jeg ser ikke noe poeng i å ha det sånn. Jeg kan ikke ha det sånn. 

Neste gang så får du det ikke vondt igjen!  Akkurat nå er du langt nede og da virker det som ting aldri vil ordne seg langvarig. Men det kommer til å ordne seg. Verden er ikke så kald at du aldri vil finne noen som oppriktig bryr seg om deg og den er ikke så kald at du alltid kommer til å møte folk som vil deg vondt.

Skjønner at det ikke er lett nå og håper du begynner igjen til behandling. For du trenger å få et mer realistisk syn på fremtiden din. Ting er ikke så mørkt som du tror!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...