AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #1 Del Skrevet 24. juli 2022 kan noen hjelpe meg å regne ut hva det koster å lade per gang hjemme? Har ca 240/250 km på fulladet. det står: Motorytelse/effekt: 88 KW (120 HK) Maks effekt per halvtime: 25,3 KW Anonymkode: 7f338...c72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #2 Del Skrevet 24. juli 2022 Det heter ikke plis. Unøyaktige opplysninger. Hva er å lade per gang? Fullade batteriet? Hvordan tenker du noen skal kunne regne det ut uten å vite hva du betaler for strømmen, og størrelsen på batteripakken? Anonymkode: 0749a...b08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #3 Del Skrevet 24. juli 2022 Bulen din tar vel Max 28kWh på batteriet. Om batteriet er helt tomt koster det da 28*din strømpris pr kWh. Anonymkode: cb677...ccf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #4 Del Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): kan noen hjelpe meg å regne ut hva det koster å lade per gang hjemme? Har ca 240/250 km på fulladet. det står: Motorytelse/effekt: 88 KW (120 HK) Maks effekt per halvtime: 25,3 KW Anonymkode: 7f338...c72 Det kommer jo helt an på hvor du bor i landet og hvor mye strømmen koster de timene du lader. AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Bulen din tar vel Max 28kWh på batteriet. Om batteriet er helt tomt koster det da 28*din strømpris pr kWh. Anonymkode: cb677...ccf Dette er ikke helt riktig siden det forsvinner en god del energi i varmetap på kabler og diverse annet. Anonymkode: da0a7...7a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #5 Del Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kommer jo helt an på hvor du bor i landet og hvor mye strømmen koster de timene du lader. Dette er ikke helt riktig siden det forsvinner en god del energi i varmetap på kabler og diverse annet. Anonymkode: da0a7...7a0 Vestlandet. Si ca 2 kr. Hvor finner jeg ut hva kwh bilen er da? prøver bare å finne ut av regnestykke for skjønner ikke helt hvordan det regnes ut. Får Leite frem papirene fra når jeg kjøpte bilen, skal vel stå der. Men trodde det var dette som stod på vegvesenet sine sider. ts Anonymkode: 7f338...c72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #6 Del Skrevet 24. juli 2022 0,14kwh/km i forbruk og 10% ladetap kan du regne med ca 0,16kwh/km om sommeren og 0,2kwh/km om vinteren. Om du kjører 1000km i måneden blir det 160kwh, ved 2 kr/kWh blir det 320kr Anonymkode: 36daa...eb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 24. juli 2022 #7 Del Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Vestlandet. Si ca 2 kr. Hvor finner jeg ut hva kwh bilen er da? prøver bare å finne ut av regnestykke for skjønner ikke helt hvordan det regnes ut. Får Leite frem papirene fra når jeg kjøpte bilen, skal vel stå der. Men trodde det var dette som stod på vegvesenet sine sider. ts Anonymkode: 7f338...c72 Batterikapasitet står ikke på vegvesenet sine sider, det som står der er motoreffekt og andre tekniske spesifikasjoner som vekt/lengde osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå