Gå til innhold

Virus på FB (sender lenke til alle vennene mine), hvordan fjerne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

En stk stressa person her fordi FB og messenger er full av virus nå, hvordan får jeg det vekk?

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at det er virus og ikke spam? Folk trykker på alle rare lenker og alle disse testene som liksom er gøy, da får man rare ting på profilen da. Jeg har aldri hatt noe og trykker ikke på noe utan av jeg er helt sikker på lenken. 

Eneste jeg vet er å skifte passord, det bruker å løse mye. 

Anonymkode: 3dcc1...b4d

AnonymBruker
Skrevet

Logg inn på FB, gå inn på sikkerhetsinnstillingene og logg ut fra alle enheter.

Så bytter du passord på kontoen din, hvis du ønsker å unngå dette problemet i fremtiden så aktiverer du to-trinns verifisering og så må du slutte å logge inn med FB kontoen din andre steder som f.eks. linker du får av andre eller nettsider og apper som spør om FB innlogging.

Anonymkode: 44bad...f86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Logg inn på FB, gå inn på sikkerhetsinnstillingene og logg ut fra alle enheter.

Så bytter du passord på kontoen din, hvis du ønsker å unngå dette problemet i fremtiden så aktiverer du to-trinns verifisering og så må du slutte å logge inn med FB kontoen din andre steder som f.eks. linker du får av andre eller nettsider og apper som spør om FB innlogging.

Jeg var dessverre dum og logget inn på en lenke ja🙈 Har satt på totrinnsvertifisering nå, får ikke byttet passord fordi den bare ber meg om å skrive inn det gamle passordet gang på gang på gang. 

Anonymkode: 27be8...cfe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg var dessverre dum og logget inn på en lenke ja🙈 Har satt på totrinnsvertifisering nå, får ikke byttet passord fordi den bare ber meg om å skrive inn det gamle passordet gang på gang på gang. 

Trykka anonym med et uhell

Skrevet

Trykka anonym med et uhell

Enda en gang, var meg alle gangene

AnonymBruker
Skrevet

Har slettet alt, men kommer ikke inn igjen… Får heller ikke registrert meg på siden for hackede profiler siden jeg ikke får logget inn. 

Skrevet

Har slettet alt, men kommer ikke inn igjen… Får heller ikke registrert meg på siden for hackede profiler siden jeg ikke får logget inn. 

Det var meg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Diamant20 skrev (4 minutter siden):

Det var meg

Husker du ikke det gamle passordet eller fungerer det ikke?, har du prøvd å trykke på "glemt passord" sånn at du får tilsendt en lenke på e-post?.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Husker du ikke det gamle passordet eller fungerer det ikke?, har du prøvd å trykke på "glemt passord" sånn at du får tilsendt en lenke på e-post?.

Jeg husket det, men tror hackeren eller noe har endret det, for det funket ikke. Så prøvde å velge glemt passord, men da fikk jeg bare beskjed om å skrive inn det gamle om og om igjen, også når jeg prøvde å velge en annen metode. 

Skrevet
Diamant20 skrev (1 minutt siden):

Jeg husket det, men tror hackeren eller noe har endret det, for det funket ikke. Så prøvde å velge glemt passord, men da fikk jeg bare beskjed om å skrive inn det gamle om og om igjen, også når jeg prøvde å velge en annen metode. 

En av mine foreldre ble hacket nå nylig. Jeg logget meg inn og endret passordet, men måtte logge meg inn med det gamle passordet. Hackeren hadde åpenbart endret passordet. Har du prøvd å slå av og på enhet du bruker? 

AnonymBruker
Skrevet

Prøver du å logge inn på pc eller mobil?, når du velger glemt passord så skal det normalt sendes en e-post til deg der du kan bytte passord.

Har du kontroll på e-postadressen som ble brukt når FB kontoen ble opprettet?.

Skrevet
AnnePåLande skrev (7 minutter siden):

En av mine foreldre ble hacket nå nylig. Jeg logget meg inn og endret passordet, men måtte logge meg inn med det gamle passordet. Hackeren hadde åpenbart endret passordet. Har du prøvd å slå av og på enhet du bruker? 

Hva mener du med å slå av og på enheten jeg bruker? Får ikke endret passord siden det er endret og jeg ikke aner hva det er. Har prøvd å fjerne hackeren fra kontoen og skrudd på totrinnsvertifisering etterpå, så skal i teorien få varsel om hen prøver seg igjen i alle fall. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Prøver du å logge inn på pc eller mobil?, når du velger glemt passord så skal det normalt sendes en e-post til deg der du kan bytte passord.

Har du kontroll på e-postadressen som ble brukt når FB kontoen ble opprettet?.

Prøver fra mobil, ikke fått noe på mail. Har kontroll på mailen så vidt jeg vet. Har i all hovedsak brukt mobilnr for å logge inn på fb. 

Skrevet

Hva mener du med å slå av og på enheten jeg bruker? Får ikke endret passord siden det er endret og jeg ikke aner hva det er. Har prøvd å fjerne hackeren fra kontoen og skrudd på totrinnsvertifisering etterpå, så skal i teorien få varsel om hen prøver seg igjen i alle fall. 

Prøver fra mobil, ikke fått noe på mail. Har kontroll på mailen så vidt jeg vet. Har i all hovedsak brukt mobilnr for å logge inn på fb. 

Skru av og på telefonen, enheten.

Skrevet
AnnePåLande skrev (Akkurat nå):

Skru av og på telefonen, enheten.

Det har jeg gjort uten hell dessverre…

Annonse
Skrevet
Diamant20 skrev (Akkurat nå):

Det har jeg gjort uten hell dessverre…

Oki, kjipt. Ei venninne av meg måtte slette sin konto og opprette ny.

Skrevet
AnnePåLande skrev (1 minutt siden):

Oki, kjipt. Ei venninne av meg måtte slette sin konto og opprette ny.

Jeg fikk ikke deaktivert den heller, for da måtte jeg også oppgi passord…

Skrevet
Diamant20 skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk ikke deaktivert den heller, for da måtte jeg også oppgi passord…

Kjedelig. Håper andre her kan hjelpe.

AnonymBruker
Skrevet
Diamant20 skrev (10 minutter siden):

Påloggingsinformasjonen din er allerede lagret på mobilen så da må du prøve på å gjøre det på en pc, bruk hvilken som helst nettleser og skriv inn e-post adressen din og så skriver du det gamle passordet. Hvis det ikke fungerer så trykker du på glemt passord.

Hvis det ikke kommer en e-post fra FB så har du mistet kontoen for godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...