Gå til innhold

Så utrolig lei av min gamle mor!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mor på snart 60 år er så utrolig manipulerende og falsk at jeg nå har lyst til å kutte henne ut for godt! Jeg er sååååå lei av det insane pjattet hennes at jeg de siste månedene har redusert kraftig på all kontakt og benytter ethvert påskudd til å ikke hverken besøke henne, ringe henne eller ta kontakt på sosiale medier. Jeg tør heller ikke la henne være rundt barna våre da hun har en veldig oppfarende oppførsel med å plutselig rope sint og hardt til ivrige barn som stiller masse spørsmål om saker og ting.

Hun er 100 % ufør, pga traumer og skadet kropp som har blitt operert flere ganger, og hun sliter med å utføre husarbeidet på grunn av dette sier hun. Sannheten er at hun er lat og aldri har vært god på renhold. Enda en grunn til at jeg unngår å besøke henne. Jeg skal ikke være slem, jeg skjønner at hun har slitt og hatt det vondt, men det unnskylder fader meg ikke all denne manipuleringa, sladringa og alt møkka hun lirer av seg gang på gang. Hun kan være veldig høylytt og kreve all oppmerksomhet i samtaler der det er voksne single menn. Hun og pappa ble skilt da jeg var liten nettopp på grunn av utroskapen hennes. Hun har både støttekontakt og faste samtaler hos dps og lege så der er andre og profesjonelle hun kan bruke for å både sosialisere seg og få jobbet med alle problemene sine.

Nå har hun lirt av seg en hel mølje på sosiale medier, meldinger og i telefon om alt som er galt med alle andre mennesker rundt seg og naboene sine, samtidig som hun fremstiller seg som så syk, elendig og en som ikke har behov for dramamennesker rundt seg. Siste nå er at hun har hengt ut ei som har hjulpet med å reparere noen ting i hjemmet hennes. Det er ikke måte på graving og spekulering i om hun som har hjulpet henne har noen diagnoser hun ikke har villet fortelle om. 

Det er ikke mulig å snakke henne til fornuft når hun begynner, og hun har mistet mange venner slik som hun har holdt på i alle år. Hun er gjerne positiv og på sitt beste helt i begynnelsen, men så begynner det å dryppe mer og mer av negativitet og stakkarslig oppførsel til andre begynner å legge to og to sammen og innser at noe er riv ruskende galt med dama. For 3 år siden tok noen av de kontakt og fortalte meg mye av hva hun hadde gjort, ødelagt andre ekteskap og forhold. Og nå er flere av de begynt å fortelle om nye mennesker hun er i gang med å ødelegge livet til. Det verste er at det går ikke å anmelde henne heller siden hun er så syk.

Jeg har ikke lyst til å snakke med mine venner om min mor og slarvinga hennes, det har vært uttallige episoder i hele mitt liv, måtte derfor bare få det ut her helt anonymt!

Anonymkode: f38a9...b66

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler med deg. Dropp henne, slutt å bry deg om henne. Ikke les det hun legger ut på SOME. 
Jeg hadde en lignende mor, og kuttet henne ut i tre år. Så hadde jeg kontakt i noen år før hun døde. Var bare lettet da hun døde, og er veldig glad for at sosiale medier ikke hadde kommet så langt den gangen .

Anonymkode: 67897...6bc

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å kutte all kontakt. 

Jeg kuttet all kontakt med min mor for over 2 år siden, og har aldri hatt det bedre. 😊

Anonymkode: cd459...c67

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt håpløst å skulle forandre henne og hun er såpass ung at du kan slite med henne i 25 år til. Beskytt deg selv og kom deg unna henne. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt det tilnærmet likt selv. Skjerm deg selv, og ikke minst barna dine fra dette. Det har jeg selv gjort og har et mye bedre liv. Sykdom/traumer, what ever - vi har alle ansvar for vårt eget liv, og oppsøker da ev. behandling, til også å få egeninnsikt og hvordan vi påvirker og belaster andre. Dette er ikke din oppgave. Slike mennesker må man skjerme seg fra.

Anonymkode: b75c2...2bd

• Nyttig 2
Skrevet

Hold deg unna henne før hun ødelegger deg og barna dine!

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Tomas77 said:

Helt håpløst å skulle forandre henne og hun er såpass ung at du kan slite med henne i 25 år til. Beskytt deg selv og kom deg unna henne. 

Enig. Hun er ikke så veldig gammel, så her må du skjerme deg. 

Anonymkode: f1535...a27

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kutt hun ut, du er ikke ansvarlig for hennes liv. Hun har gjort sine valg i livet sitt, ikke la hun ødlegge ditt.

Anonymkode: 16885...45e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Moren din høres ut som et søsken jeg har, som også kunne bli aggressiv og voldelig i tillegg; så jeg har brutt kontakten fullstendig med vedkommende. Anbefales!

Anonymkode: 3a190...05b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Min mor på snart 60 år er så utrolig manipulerende og falsk at jeg nå har lyst til å kutte henne ut for godt! Jeg er sååååå lei av det insane pjattet hennes at jeg de siste månedene har redusert kraftig på all kontakt og benytter ethvert påskudd til å ikke hverken besøke henne, ringe henne eller ta kontakt på sosiale medier. Jeg tør heller ikke la henne være rundt barna våre da hun har en veldig oppfarende oppførsel med å plutselig rope sint og hardt til ivrige barn som stiller masse spørsmål om saker og ting.

Hun er 100 % ufør, pga traumer og skadet kropp som har blitt operert flere ganger, og hun sliter med å utføre husarbeidet på grunn av dette sier hun. Sannheten er at hun er lat og aldri har vært god på renhold. Enda en grunn til at jeg unngår å besøke henne. Jeg skal ikke være slem, jeg skjønner at hun har slitt og hatt det vondt, men det unnskylder fader meg ikke all denne manipuleringa, sladringa og alt møkka hun lirer av seg gang på gang. Hun kan være veldig høylytt og kreve all oppmerksomhet i samtaler der det er voksne single menn. Hun og pappa ble skilt da jeg var liten nettopp på grunn av utroskapen hennes. Hun har både støttekontakt og faste samtaler hos dps og lege så der er andre og profesjonelle hun kan bruke for å både sosialisere seg og få jobbet med alle problemene sine.

Nå har hun lirt av seg en hel mølje på sosiale medier, meldinger og i telefon om alt som er galt med alle andre mennesker rundt seg og naboene sine, samtidig som hun fremstiller seg som så syk, elendig og en som ikke har behov for dramamennesker rundt seg. Siste nå er at hun har hengt ut ei som har hjulpet med å reparere noen ting i hjemmet hennes. Det er ikke måte på graving og spekulering i om hun som har hjulpet henne har noen diagnoser hun ikke har villet fortelle om. 

Det er ikke mulig å snakke henne til fornuft når hun begynner, og hun har mistet mange venner slik som hun har holdt på i alle år. Hun er gjerne positiv og på sitt beste helt i begynnelsen, men så begynner det å dryppe mer og mer av negativitet og stakkarslig oppførsel til andre begynner å legge to og to sammen og innser at noe er riv ruskende galt med dama. For 3 år siden tok noen av de kontakt og fortalte meg mye av hva hun hadde gjort, ødelagt andre ekteskap og forhold. Og nå er flere av de begynt å fortelle om nye mennesker hun er i gang med å ødelegge livet til. Det verste er at det går ikke å anmelde henne heller siden hun er så syk.

Jeg har ikke lyst til å snakke med mine venner om min mor og slarvinga hennes, det har vært uttallige episoder i hele mitt liv, måtte derfor bare få det ut her helt anonymt!

Høres ut som svigermor. Vi droppet henne, det burde du gjort og!

Anonymkode: f8754...856

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er bare å kutte all kontakt. 

Jeg kuttet all kontakt med min mor for over 2 år siden, og har aldri hatt det bedre. 😊

Anonymkode: cd459...c67

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kutt hun ut, du er ikke ansvarlig for hennes liv. Hun har gjort sine valg i livet sitt, ikke la hun ødlegge ditt.

Anonymkode: 16885...45e

Enig i alt dette. Livet blir bedre uten kontakt. Sånne folk er bare energityver. 

Anonymkode: 059e8...925

AnonymBruker
Skrevet

Takk for all støtte! :hjerte:

Vi blir nok å kutte av all kontakt med henne.

AnonymBruker
Skrevet

Reagerer på at du kaller henne gammel. Hun er ikke 60 enda engang.

Anonymkode: d72a3...311

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Moren din er jo åpenbart psykisk syk. Dermed er du ikke bare datter, men også pårørende. Har du vurdert å delta på en eller annen form for pårørendegruppe? For din egen skyld.

Jeg henger meg dessverre på de andre her som råder deg til å ikke ha så mye kontakt med henne. For din og dine barns skyld. 

Anonymkode: 6d7b9...c14

• Liker 1
Gjest Suzanne
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.7.2022 den 15.48):

Velkommen til min verden. Her bør du nok kutte ned på kontakten over tid. Jeg regner med at hun ikke har mann nå, og at hun kjeder seg mye. Derfor lager hun drama selv.

Jeg synes imidlertid det er litt drøyt å kutte all kontakt med henne. Hun er jo, som du beskriver syk. Du kan selvfølgelig ikke endre hennes personlighet, og det kommer til å eskalere ytterligere. Hysteriske folk blir mer hysteriske med alderen.

Pårørende- grupper kan være til hjelp.

Jeg ville absolutt vært åpen med vennene mine, og snakket med dem om hva du sliter med. Hva ellers har man venner for?

Hilsen sliten proff- pårørende 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...