Gå til innhold

Online dating. Er 32 år men blir kontakta av drøssevis av menn på 50 +??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har satt alderspennet mitt på 30 - 42 år. Dette fordi jeg ønsker meg et langvarig forhold med en jevngammel mann. Jeg håper jo å kanskje møte mannen jeg gifter meg med, selv om jeg vet sjangsen er lav på nett.

Jeg har jobbet mye med profilen min, men sliter kanskje litt med å finne balansen mellom å gi inntrykk av at jeg ønsker meg noe seriøst, uten at profilen skal bli for seriøs! Jeg har litt humor og litt selvironi. Håpet er å finne meg en mann med like rar humor som meg. Jeg har huket av på at jeg ønsker noe langvarig og at jeg ønsker barn og at dette er viktig for meg.

Men reagerer litt på den enorme responsen fra eldre menn. Er dette vanlig? Jeg må innrømme at jeg er ganske ny på nett-dating. Men jeg vil jo helst ikke ha noe med disse mennene å gjøre. De er for gamle for meg. 😕 Hvorfor tar de kontakt? Hva er det de håper på? Noen menn skriver jo veldig fint og hyggelig også - som om de ønsker noe seriøst. Men.... mannen er 54 år??

Jeg er en relativt attraktiv kvinne, men bildene mine viser nok mer av min personlighet og interesser enn sex appeal og kropp. Jeg begynner å lure på om jeg må endre litt på teksten eller legge ut andre bilder...

Tanker fra dere som har holdt på med nett-dating? Er dette helt vanlig oppførsel kanskje? Jeg vet ikke hva jeg skal svare når de skriver til meg.

Anonymkode: 10e75...fd7

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De begynner endelig å tenke at kanskje det hadde vært fint å stifte familie, og leter etter ei yngre kvinne til å bli mor til deres barn. Selvinnsikten om hvor attraktive de (ikke) er for kvinner som deg skorter det dessverre mer på.

Du må bare stålsette deg ❤️ å forholde seg til disse karene er en del av nettdating

Det lønner seg å være nokså direkte. Vennlig, men klar på at du er uinteressert. Og vær forberedt på at bare det å gi et svar som oftest vil føre til flere forsøk på kontakt/dialog. Ikke føl deg forpliktet til å delta i videre samtale, bare fordi noen skriver til deg. I hvert fall ikke etter at du har sagt fra at det er uaktuelt.

Anonymkode: 9e5fc...c48

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er vanlig både på nett og i virkeligheten. Det vil det alltid være. Menn over 50 synes det er helt på sin plass å prøve seg på kvinner som såvidt har bikket 20, og de tror i fullt alvor at de selv er ungdommelige og flotte. Til tross for at magen kryper over bukselinningen og håret må gres omhyggelig for å skjule at det begynner å bli tynt på toppen. Trenger du å svare da, TS? Jeg mener, disse mennene klarer ikke engang å lese innholdet i tallene 30-42. Hva tror du at du kan skrive som skal få dem til å skjønne det? Blokker, sier jeg. 

Anonymkode: b1129...281

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er vanlig både på nett og i virkeligheten. Det vil det alltid være. Menn over 50 synes det er helt på sin plass å prøve seg på kvinner som såvidt har bikket 20, og de tror i fullt alvor at de selv er ungdommelige og flotte. Til tross for at magen kryper over bukselinningen og håret må gres omhyggelig for å skjule at det begynner å bli tynt på toppen. Trenger du å svare da, TS? Jeg mener, disse mennene klarer ikke engang å lese innholdet i tallene 30-42. Hva tror du at du kan skrive som skal få dem til å skjønne det? Blokker, sier jeg. 

Anonymkode: b1129...281

Godt å høre! Ja, jeg vurderer å blokke... har bare hatt konto i 3 dager men kjenner meg uvel bare av å logge inn og se alle mennene som har respondert. Jeg er ikke vant til denne type oppmerksomhet. :s Jeg føler meg faktisk litt småkvalm. En ting er å være så eksponert på kjøttmarkedet. En annen ting er å bla igjennom profilene til disse mennene og alt det rare de legger ut.
Satt og spiste pizza og scrollet og plutselig må jeg bli eksponert for bare overkropper og stramme boksere og ting jeg ikke har lyst til å se, uansett humør. Eller slibrige seksuelt ladede meldinger fra alt for gamle menn. 🤢

Hvorfor er det ikke mulig å bare blokke ALLE menn på 50+??
ts

• Liker 3
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er derfor jeg ikke har tålmodighet til noe annet enn tinder hvor du kan filterere ut menn som du ikke er interessert i! Jeg vært innom andre datingsteder men det får meg bare til å hate menn noe å intenst, fordi man blir bombadert av uønska oppmerksomhet! 

Anonymkode: 4857e...9eb

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Føler med deg..😔 Prøv å bare ignorer dem🌷

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Menn på 50+ er ofte i panikkalder så det holder; de er vettskremte av sin egen aldring og å bli utkonkurrert av yngre menn, og besatte av å gjøre alt mulig ungdommelig "før det er for sent". Det er i den alderen de forlater konene "fordi hun er for gammel", begynner med en eller annen action-aktivitet som å kjøre motorsykkel, er breialt selvhevdende overfor alt og alle - noe som spesielt kommer til uttrykk i masing etter yngre kvinner; helst meget yngre kvinner. Jo yngre, jo bedre, liksom; for det tror mennene vil bevise at de selv "egentlig" er like unge og attraktive.

Ts, du skylder dem absolutt ingen ting når de ikke respekterer dine preferanser eller grenser. Blokkér.

Anonymkode: e1f15...9a8

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Skriv tilbake til dem at du ikke er interessert da det er alt for gamle for deg og at du ønsker selvfølgelig en på samme alder. Hadde nok kvinner gjort dette, ville de jo de etterhvert skjønt tegninga. Når de ikke får det sagt rett ut så fortsetter de jo å håpe. 

Anonymkode: f19a5...dc5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Derfor jeg etterhvert valgte Tinder, da slapp jeg å bli kontaktet av alle mulige, kun de jeg hadde match med.

(Mye ekle menn rundtomkring som tror 20 års forskjell ikke er noe problem og som sender slibrige meldinger)

Anonymkode: c01da...bca

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Men er du forpliktet til å svare dem da? Det er vel bare å ignorere og heller konsentrere deg om de du finner interessante.

Anonymkode: e2486...801

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver at du ønsker forhold med en jevngammel mann, men setter alderen på to år ned og 10 år opp??? Hva i alle dager.

Anonymkode: f6fa3...6d6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Når du er 32 er du i alderspennet hvor det er helt innafor at en kar på 48-54 prøver seg. Ikke alle er ute etter langvarige forhold. Og hvorfor skulle en 54åring lete etter en dame på 54? Det er jo ingen vits.

Det er også helt uproblematisk for noen på 50+ å se bra nok ut til å få jenter helt nede i 20års alderen, men dere suremaga damer her skal ha det til at alle over 50 har alzheimers, lukter urin og bruker rullator. Kan minne dere om at Thorvald fra Farmen 2021 var over 50. 

Anonymkode: bd61c...b63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du skriver at du ønsker forhold med en jevngammel mann, men setter alderen på to år ned og 10 år opp??? Hva i alle dager.

Anonymkode: f6fa3...6d6

Det er jevngammelt. Ingen vits for henne å sette alderen lengre ned for ingen menn som ikke ser helt bånn ut setter den oppover uansett. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Når du er 32 er du i alderspennet hvor det er helt innafor at en kar på 48-54 prøver seg. Ikke alle er ute etter langvarige forhold. Og hvorfor skulle en 54åring lete etter en dame på 54? Det er jo ingen vits.

Det er også helt uproblematisk for noen på 50+ å se bra nok ut til å få jenter helt nede i 20års alderen, men dere suremaga damer her skal ha det til at alle over 50 har alzheimers, lukter urin og bruker rullator. Kan minne dere om at Thorvald fra Farmen 2021 var over 50. 

Men du har vel ikke noe problemer med dette om du lykkes?? Hvorfor bry seg? Det er vel bare å fortsette å plukke de opp og ta for seg? De fleste kvinner på 20 er jo ute etter en på over 50, så TS skiller seg litt ut......

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man velger jo alderspreferanser selv, og dette er synlig. Så nei, det er ikke innafor å ignorere dette fordi man selv tror man er hot stuff på 50+ Ta et hint da!? Er de ikke interessert så kan de pent holde seg unna! Thorvald er en gammel mann med grått hår, hva her poenget ditt? 

Anonymkode: 4857e...9eb

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Godt å høre! Ja, jeg vurderer å blokke... har bare hatt konto i 3 dager men kjenner meg uvel bare av å logge inn og se alle mennene som har respondert. Jeg er ikke vant til denne type oppmerksomhet. :s Jeg føler meg faktisk litt småkvalm. En ting er å være så eksponert på kjøttmarkedet. En annen ting er å bla igjennom profilene til disse mennene og alt det rare de legger ut.
Satt og spiste pizza og scrollet og plutselig må jeg bli eksponert for bare overkropper og stramme boksere og ting jeg ikke har lyst til å se, uansett humør. Eller slibrige seksuelt ladede meldinger fra alt for gamle menn. 🤢

Hvorfor er det ikke mulig å bare blokke ALLE menn på 50+??
ts

Er de grisene de tjener penger på.

Anonymkode: bdbb7...9ab

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Så gamle menn burde ikke kontakte kvinner i fertil alder med mindre de er villige til å bli småbarnsfedre på sine eldre dager. Om en kvinne på den alderen ikke ønsker barn og ikke bryr seg så kan hun ta kontakt med dem. Men de burde bare gå ut ifra at de er uaktuelle, fordi de er drittsekker om de kaster bort hennes beste og mest fertile år.

Anonymkode: 1ea49...824

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, det er IKKE innafor. Hva skal så gamle menn med fertile damer?

Anonymkode: 1ea49...824

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Disse slaskene er dessverre en del av nettdating. De kunne ikke brydd seg mindre om deg og hva du ønsker, de vil bare fore sitt eget ego og egen penis. Bare å blokkere. 

Anonymkode: dbe11...4b3

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

De ønsker en dame som ser ung ut og holder seg ung en stund, ikke en tilsvarende som dem selv, som er 60 om 10 år.

De skjønner nok at det er en long shot, men det er en liten innsats å slenge ut meldinger til yngre damer og håpe at noen biter på før eller siden. 

Jeg tror menn bommer på egen attraktivitet fordi de selv ser på en høyere andel av motsatt kjønn som tiltrekkende, enn kvinner gjør. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...