AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #1 Skrevet 24. juli 2022 Vi tenker å fly til Las Palmas siste uka i oktober. Vi vil gjerne bo et sted på øya med mye sol, i nærheten av strand og gode restauranter. Er ikke interessert i festing og byliv, så vil ikke i nærheten av playa del ingles. Hvor ville dere anbefalt oss å bo? Vi er et par i 30-årene og jeg er gravid (25 uker på vei når vi reiser). Anonymkode: e30c3...715
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #2 Skrevet 24. juli 2022 Har dere vurdert å heller bestille hotell i Alicante? Dvs på fastlandet? Der er alt i gåavstand, også stranda og også sykehus dersom behovet skulle oppstå. Evt er klassikeren småbyen Torrevieja, mange fine steder og strender. Og lite fyll. Det er ikke sikkert at været er så bra på Gran Canaria selv i oktober, og det er unødvendig å ta sjanser som betyr at dere kun har båt og fly som mulighet for å komme seg hjem igjen om noe skulle skje. Anonymkode: ac438...df7
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #3 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har dere vurdert å heller bestille hotell i Alicante? Dvs på fastlandet? Der er alt i gåavstand, også stranda og også sykehus dersom behovet skulle oppstå. Evt er klassikeren småbyen Torrevieja, mange fine steder og strender. Og lite fyll. Det er ikke sikkert at været er så bra på Gran Canaria selv i oktober, og det er unødvendig å ta sjanser som betyr at dere kun har båt og fly som mulighet for å komme seg hjem igjen om noe skulle skje. Anonymkode: ac438...df7 What. Anonymkode: f148c...da6 3
tirben Skrevet 24. juli 2022 #4 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke sikkert at været er så bra på Gran Canaria selv i oktober, og det er unødvendig å ta sjanser som betyr at dere kun har båt og fly som mulighet for å komme seg hjem igjen om noe skulle skje. Anonymkode: ac438...df7 Hæ??? Er ikke været bra på Gran Canaria i oktober? Det er jo en helårsdestinasjon? Til og med vinteren er bra vær der. Gran Canaria har mye for enhver smak. 4
Lillemy_87 Skrevet 24. juli 2022 #5 Skrevet 24. juli 2022 (endret) Har selv bodd på Gran Canaria og i Oktober var det 25-27 grader hver dag 🙂 Anfi del mar, Puerto de mogan, arguineguin eller Patalavaca er veldig rolige plasser med spiseplasser og buss/båtforbindelse til de forskjellige plassene. Anfi del Mar har Gran Canaria's fineste strand og sol konstant 🙂 Bodde selv i Patalavaca og det var ganske rolig. Puerto Rico og Playa del ingles er festplassen på hele øya. Bildet av anfi del mar. Endret 24. juli 2022 av Lillemy_87 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #6 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har dere vurdert å heller bestille hotell i Alicante? Dvs på fastlandet? Der er alt i gåavstand, også stranda og også sykehus dersom behovet skulle oppstå. Evt er klassikeren småbyen Torrevieja, mange fine steder og strender. Og lite fyll. Det er ikke sikkert at været er så bra på Gran Canaria selv i oktober, og det er unødvendig å ta sjanser som betyr at dere kun har båt og fly som mulighet for å komme seg hjem igjen om noe skulle skje. Anonymkode: ac438...df7 Alicante ligger lenger nord og har ikke samme stabile klima som GC. Vi reiser hvert år til Arguinegin og bor på Anfi anlegget. Svært flotte leiligheter/bassengområdet/Strand. Rolig. Resturantene er litt så som så. Ett par veldig gode. Ellers er det flott på Mas Palomas og Mogan. Anonymkode: 751f1...d3d 3
Kjetil E Skrevet 24. juli 2022 #7 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vi tenker å fly til Las Palmas siste uka i oktober. Vi vil gjerne bo et sted på øya med mye sol, i nærheten av strand og gode restauranter. Er ikke interessert i festing og byliv, så vil ikke i nærheten av playa del ingles. Hvor ville dere anbefalt oss å bo? Vi er et par i 30-årene og jeg er gravid (25 uker på vei når vi reiser). Anonymkode: e30c3...715 Arguinegin vil passe for dere.
tirben Skrevet 24. juli 2022 #8 Skrevet 24. juli 2022 (endret) Hei ts. Man MÅ ikke feste i Playa del ingles! Jeg foretrekker Maspalomas når jeg er der. Fine strender og flotte hoteller. Las Palmas har også mye å tilby av strand, shopping og restauranter. Den eneste plassen jeg ville styrt unna, er Puerto Rico . Der er det ikke noe som er positivt. Endret 24. juli 2022 av tirben
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #9 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har dere vurdert å heller bestille hotell i Alicante? Dvs på fastlandet? Der er alt i gåavstand, også stranda og også sykehus dersom behovet skulle oppstå. Evt er klassikeren småbyen Torrevieja, mange fine steder og strender. Og lite fyll. Det er ikke sikkert at været er så bra på Gran Canaria selv i oktober, og det er unødvendig å ta sjanser som betyr at dere kun har båt og fly som mulighet for å komme seg hjem igjen om noe skulle skje. Anonymkode: ac438...df7 Alicante er ikke noe mer værsikkert enn kanariøyene, snarere tvert i mot. Kanariøyene er noe av det sikreste når det kommer til stabilt, varmt vær. Gran Canaria er den mest turistifiserte av øyene, null problem å bo sentralt der. Anonymkode: 7d760...cb0 2 1
Kjetil E Skrevet 24. juli 2022 #10 Skrevet 24. juli 2022 tirben skrev (Akkurat nå): Hei Rivo. Man MÅ ikke feste i Playa del ingles! Jeg foretrekker Maspalomas når jeg er der. Fine strender og flotte hoteller. Las Palmas har også mye å tilby av strand, shopping og restauranter. Den eneste plassen jeg ville styrt unna, er Puerto Rico . Der er det ikke noe som er positivt. Bakdelen med å bo i Las Palmas er at det er ikke så mye sol og fint vær der. Ellers enig i det du skriver. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #11 Skrevet 24. juli 2022 tirben skrev (1 minutt siden): Hei Rivo. Man MÅ ikke feste i Playa del ingles! Jeg foretrekker Maspalomas når jeg er der. Fine strender og flotte hoteller. Las Palmas har også mye å tilby av strand, shopping og restauranter. Den eneste plassen jeg ville styrt unna, er Puerto Rico . Der er det ikke noe som er positivt. Ang puerto rico, hva trekker det ned for din del? 😅 Det er stedet jeg har pekt meg ut, og nå ble jeg usikker 😑 Anonymkode: c32c0...879 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #12 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ang puerto rico, hva trekker det ned for din del? 😅 Det er stedet jeg har pekt meg ut, og nå ble jeg usikker 😑 Anonymkode: c32c0...879 Jeg er uenig med den som synes alt er negativt med Puerto rico , synes det er helt innafor, man må ikke henge på senteret liksom. Anonymkode: 17207...72b 1
tirben Skrevet 24. juli 2022 #13 Skrevet 24. juli 2022 Kjetil E skrev (33 minutter siden): Bakdelen med å bo i Las Palmas er at det er ikke så mye sol og fint vær der. Ellers enig i det du skriver. I oktober er det ganske værsikkert i Las Palmas. Vinteren derimot, er veldig ustabil.
tirben Skrevet 24. juli 2022 #14 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ang puerto rico, hva trekker det ned for din del? 😅 Det er stedet jeg har pekt meg ut, og nå ble jeg usikker 😑 Anonymkode: c32c0...879 Det som trekker ned for meg er for det første at stranden er så liten. Man må ligge tett i tett med andre. For det andre: alle trappene. For det tredje, ingen autensitet. Bare hoteller, barer og restauranter. Ingen lokalbefolkning som bor der. Jeg synes stedet er blottet for sjarm. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #15 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Vi tenker å fly til Las Palmas siste uka i oktober. Vi vil gjerne bo et sted på øya med mye sol, i nærheten av strand og gode restauranter. Er ikke interessert i festing og byliv, så vil ikke i nærheten av playa del ingles. Hvor ville dere anbefalt oss å bo? Vi er et par i 30-årene og jeg er gravid (25 uker på vei når vi reiser). Anonymkode: e30c3...715 Høres som om dere burde vurdere en av de andre øyene, jeg anbefaler La Gomera, La Palma eller El Hierro. Det er utmerkede destinasjoner for voksne som ikke ønsker festing, masete innkastere og kriminaliteten som er på disse turistfellene. AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Alicante ligger lenger nord og har ikke samme stabile klima som GC. Vi reiser hvert år til Arguinegin og bor på Anfi anlegget. Svært flotte leiligheter/bassengområdet/Strand. Rolig. Resturantene er litt så som så. Ett par veldig gode. Ellers er det flott på Mas Palomas og Mogan. Anonymkode: 751f1...d3d Alicante ligger i bare lengre nord men det er også på et annet kontinent, Kanariøyene ligger utenfor vestkysten an Nord-Afrika og det er over 1.800 km mellom disse to stedene. Anonymkode: f19fb...d22 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #16 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Ang puerto rico, hva trekker det ned for din del? 😅 Det er stedet jeg har pekt meg ut, og nå ble jeg usikker 😑 Anonymkode: c32c0...879 Hvorfor PuertoRico ? Desidert en av de dårligste stedene på GC. Stedet er trafikkert, nedslitt - du ser det på gatekantebe, slitte fotgjengerfelt, masse billige barer med fulle turister osv. Du har fått masse tips til fine steder. Eneste grunn til å velge PR er at det finnes billige hotell. Anonymkode: 751f1...d3d
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #17 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): What. Anonymkode: f148c...da6 Følger du ikke med på hva som skjer i verden? Kansellerte flyruter, nye innføring av lockdowns osv? Det er tydelige advarsler også i norske medier om å være forberedt på at man må kunne ta seg hjem for egen maskin i høst og vinter om noe skulle skje. Og da er det ikke særlig smart å strande på en øy. Anonymkode: ac438...df7 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #18 Skrevet 24. juli 2022 tirben skrev (1 time siden): Hæ??? Er ikke været bra på Gran Canaria i oktober? Det er jo en helårsdestinasjon? Til og med vinteren er bra vær der. Gran Canaria har mye for enhver smak. Nope. Vi har vært der flere ganger og temperaturer på enkelte destinasjoner var helt nede i 5 pluss. Med det været som er nå for tiden er det ingenting som er sikkert. Anonymkode: ac438...df7
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #19 Skrevet 24. juli 2022 tirben skrev (40 minutter siden): For det tredje, ingen autensitet. Bare hoteller, barer og restauranter. Ingen lokalbefolkning som bor der. Jeg synes stedet er blottet for sjarm. Liten digresjon: vi har sluttet å besøke de største turistbombene, det føles på mange måter som å være i skandinavia, eller England, bare med varmere klima. Bare turister der, stort sett. Vi har begynt å bestille feriehus på litt mer "vanlige" steder, der det også bor spanjoler. Vi forsøker også å lære oss spansk. Vise litt interesse for landet deres. Anonymkode: 0adc2...0e5 1
Kvalitet Skrevet 24. juli 2022 #20 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nope. Vi har vært der flere ganger og temperaturer på enkelte destinasjoner var helt nede i 5 pluss. Med det været som er nå for tiden er det ingenting som er sikkert. Anonymkode: ac438...df7 Dette har jeg veldig liten tro på, med mindre du var høyt oppe i fjellene. Grand canaria er kjent for ytterst få regndager i året og en gjennomsnittstemperatur på ca 20 grader +, stabilt gjennom hele året 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå