Gå til innhold

Noen som er kjent på Gran Canaria?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi tenker å fly til Las Palmas siste uka i oktober. Vi vil gjerne bo et sted på øya med mye sol, i nærheten av strand og gode restauranter. Er ikke interessert i festing og byliv, så vil ikke i nærheten av playa del ingles. 

Hvor ville dere anbefalt oss å bo? Vi er et par i 30-årene og jeg er gravid (25 uker på vei når vi reiser).

Anonymkode: e30c3...715

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har dere vurdert å heller bestille hotell i Alicante? Dvs på fastlandet? Der er alt i gåavstand, også stranda og også sykehus dersom behovet skulle oppstå. Evt er klassikeren småbyen Torrevieja, mange fine steder og strender. Og lite fyll.

Det er ikke sikkert at været er så bra på Gran Canaria selv i oktober, og det er unødvendig å ta sjanser som betyr at dere kun har båt og fly som mulighet for å komme seg hjem igjen om noe skulle skje. 

Anonymkode: ac438...df7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har dere vurdert å heller bestille hotell i Alicante? Dvs på fastlandet? Der er alt i gåavstand, også stranda og også sykehus dersom behovet skulle oppstå. Evt er klassikeren småbyen Torrevieja, mange fine steder og strender. Og lite fyll.

Det er ikke sikkert at været er så bra på Gran Canaria selv i oktober, og det er unødvendig å ta sjanser som betyr at dere kun har båt og fly som mulighet for å komme seg hjem igjen om noe skulle skje. 

What.

Anonymkode: f148c...da6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hæ??? Er ikke været bra på Gran Canaria i oktober?  Det  er jo en helårsdestinasjon? Til og med vinteren er bra vær der. 

Gran Canaria har mye for enhver smak. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Har selv bodd på Gran Canaria og i Oktober var det 25-27 grader hver dag 🙂 Anfi del mar, Puerto de mogan, arguineguin eller Patalavaca er veldig rolige plasser med spiseplasser og buss/båtforbindelse til de forskjellige plassene. Anfi del Mar har Gran Canaria's fineste strand og sol konstant 🙂 Bodde selv i Patalavaca og det var ganske rolig. Puerto Rico og Playa del ingles er festplassen på hele øya. 

Bildet av anfi del mar. 

anfi-del-mar.jpg

Endret av Lillemy_87
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Alicante ligger lenger nord og har ikke samme stabile klima som GC. Vi reiser hvert år til Arguinegin og bor på Anfi anlegget. Svært flotte leiligheter/bassengområdet/Strand. Rolig. Resturantene er litt så som så. Ett par veldig gode. Ellers er det flott på Mas Palomas  og Mogan. 

Anonymkode: 751f1...d3d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vi tenker å fly til Las Palmas siste uka i oktober. Vi vil gjerne bo et sted på øya med mye sol, i nærheten av strand og gode restauranter. Er ikke interessert i festing og byliv, så vil ikke i nærheten av playa del ingles. 

Hvor ville dere anbefalt oss å bo? Vi er et par i 30-årene og jeg er gravid (25 uker på vei når vi reiser).

Arguinegin vil passe for dere.

Skrevet (endret)

Hei ts.  Man MÅ ikke feste i Playa del ingles! Jeg foretrekker Maspalomas når jeg er der. Fine strender og flotte hoteller. 

Las Palmas har også mye å tilby av strand, shopping og restauranter.  

Den eneste plassen jeg ville styrt unna, er Puerto Rico . Der er det ikke noe som er positivt.

Endret av tirben
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Alicante er ikke noe mer værsikkert enn kanariøyene, snarere tvert i mot. Kanariøyene er noe av det sikreste når det kommer til stabilt, varmt vær. Gran Canaria er den mest turistifiserte av øyene, null problem å bo sentralt der.

Anonymkode: 7d760...cb0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
tirben skrev (Akkurat nå):

Hei Rivo. Man MÅ ikke feste i Playa del ingles! Jeg foretrekker Maspalomas når jeg er der. Fine strender og flotte hoteller. 

Den eneste plassen jeg ville styrt unna, er Puerto Rico . Der er det ikke noe som er positivt.

Bakdelen med å bo i Las Palmas er at det er ikke så mye sol og fint vær der. Ellers enig i det du skriver.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
tirben skrev (1 minutt siden):

Hei Rivo. Man MÅ ikke feste i Playa del ingles! Jeg foretrekker Maspalomas når jeg er der. Fine strender og flotte hoteller. 

Ang puerto rico, hva trekker det ned for din del? 😅 Det er stedet jeg har pekt meg ut, og nå ble jeg usikker 😑

Anonymkode: c32c0...879

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ang puerto rico, hva trekker det ned for din del? 😅 Det er stedet jeg har pekt meg ut, og nå ble jeg usikker 😑

Jeg er uenig med den som synes alt er negativt med Puerto rico , synes det er helt innafor, man må ikke henge på senteret liksom. 

Anonymkode: 17207...72b

• Liker 1
Skrevet
Kjetil E skrev (33 minutter siden):

Bakdelen med å bo i Las Palmas er at det er ikke så mye sol og fint vær der. Ellers enig i det du skriver.

I oktober er det ganske værsikkert i Las Palmas.  Vinteren derimot,  er veldig ustabil. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det som trekker ned for meg er for det første at stranden er så liten. Man må ligge tett i tett med andre.  

For det andre: alle trappene. 

For det tredje, ingen autensitet. Bare hoteller, barer og restauranter. Ingen lokalbefolkning som bor der.  

Jeg synes stedet er blottet for sjarm. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Høres som om dere burde vurdere en av de andre øyene, jeg anbefaler La Gomera, La Palma eller El Hierro. Det er utmerkede destinasjoner for voksne som ikke ønsker festing, masete innkastere og kriminaliteten som er på disse turistfellene. 

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Alicante ligger lenger nord og har ikke samme stabile klima som GC. Vi reiser hvert år til Arguinegin og bor på Anfi anlegget. Svært flotte leiligheter/bassengområdet/Strand. Rolig. Resturantene er litt så som så. Ett par veldig gode. Ellers er det flott på Mas Palomas  og Mogan. 

Alicante ligger i bare lengre nord men det er også på et annet kontinent, Kanariøyene ligger utenfor vestkysten an Nord-Afrika og det er over 1.800 km mellom disse to stedene. 

Anonymkode: f19fb...d22

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hvorfor PuertoRico ? Desidert en av de dårligste stedene på GC. Stedet er trafikkert, nedslitt - du ser det på gatekantebe, slitte fotgjengerfelt, masse billige barer med fulle turister osv. Du har fått masse tips til fine steder.  Eneste grunn til å velge PR er at det finnes billige hotell. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

What.

Anonymkode: f148c...da6

Følger du ikke med på hva som skjer i verden? Kansellerte flyruter, nye innføring av lockdowns osv? Det er tydelige advarsler også i norske medier om å være forberedt på at man må kunne ta seg hjem for egen maskin i høst og vinter om noe skulle skje. Og da er det ikke særlig smart å strande på en øy.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
tirben skrev (1 time siden):

Hæ??? Er ikke været bra på Gran Canaria i oktober?  Det  er jo en helårsdestinasjon? Til og med vinteren er bra vær der. 

Gran Canaria har mye for enhver smak. 

Nope. Vi har vært der flere ganger og temperaturer på enkelte destinasjoner var helt nede i 5 pluss. Med det været som er nå for tiden er det ingenting som er sikkert.

AnonymBruker
Skrevet
tirben skrev (40 minutter siden):

For det tredje, ingen autensitet. Bare hoteller, barer og restauranter. Ingen lokalbefolkning som bor der.  

Jeg synes stedet er blottet for sjarm. 

Liten digresjon: vi har sluttet å besøke de største turistbombene, det føles på mange måter som å være i skandinavia, eller England, bare med varmere klima. Bare turister der, stort sett. Vi har begynt å bestille feriehus på litt mer "vanlige" steder, der det også bor spanjoler. Vi forsøker også å lære oss spansk. Vise litt interesse for landet deres.

Anonymkode: 0adc2...0e5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nope. Vi har vært der flere ganger og temperaturer på enkelte destinasjoner var helt nede i 5 pluss. Med det været som er nå for tiden er det ingenting som er sikkert.

Dette har jeg veldig liten tro på, med mindre du var høyt oppe i fjellene. Grand canaria er kjent for ytterst få regndager i året og en gjennomsnittstemperatur på ca 20 grader +, stabilt gjennom hele året

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...