Gå til innhold

Til du kvinne i 40-årene som sjekker opp menn i 20-årene: du dummer deg litt ut.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skyldes denne enorme selvtilliten? Hvorfor tror du automatisk at en yngre mann, opp til nærmere 20 år yngre, skal fatte interesse for deg? Har det slått deg at du faktisk kan være moren til denne unge mannen? Nei, det er ikke sjarmerende at en kvinne på rundt 45 finner meg eller kompisene mine interessante, verken som sexpartnere eller en samtalepartner. Det var ikke spesielt sjarmerende å bli grafset på eller sjekket opp da jeg var 22 ,og jobbet som dørvakt heller.

Det jeg bevitnet, var heller en holdning om at kvinner, gjerne med litt vin innabords, trodde de kunne gjøre hva f* de ville, og at deres seksualitet befant seg på et slags overjordisk nivå, der uttrykk for denne i alle passende og upassende situasjoner ikke skulle kunne kommenteres. Og indignasjonen hos de samme da jeg klart og tydelig sa fra.

Heller ikke nå, som 26-åring, er det noen højdare når kvinner som er nærmere 20 år eldre enn meg tror de har noe mine jevnaldrende ikke har. Å kunne se seg selv i andres øyner, er et uttrykk for selvinnsikt. Å kunne evne å forestille seg hvordan du blir oppfattet i den langt yngre mannens øyner, er noe man skulle forvente at en kvinne som deg evnet. Svært ofte er imidlertid skylappene på. Dette er også noe få snakker om, av en eller annen grunn. Heller ikke mange menn gir åpent uttrykk for dette i vårt samfunn. Men tro meg, langt flere snakker bak deres rygg. Og særlig flatterende for deres del, er det ikke.

Anonymkode: 661c5...2de

• Liker 9
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok! 

Anonymkode: 3f9b5...0e7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir sjekket opp av menn i din aldersgruppe relativt regelmessig. Sist 16.mai, endte i ONS med en 21 åring.

Mvh

Dame 1983

Anonymkode: c2f2f...4ed

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

takk for innspill. samtidig må jeg informere om at det finnes mange mannfolk i tyveårene som liker eldre damer

Anonymkode: a66bd...98e

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i kafé, og en av stamkundene våre på minst 50 kler seg som om hun skulle vært 20 og flørter vilt med de mannlige kollegene mine på 20-25. De blir så ukomfortable, og jeg skjønner ikke at hun ikke skjemmes. 

Vi har også menn på 50+ innom som flørter med oss unge jenter, men de er ikke i nærheten av å være så intens som denne dama.

Anonymkode: 7414c...221

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt enig med deg ts ang den biten som inkluderer sex. Samtidig er det slik mange menn har holdt på uten at noen har snakket ned på de gjennom tidene.

Den samtalebiten derimot, den tror jeg du må revurdere litt. Det er ikke til å unngå at samtaler oppstår både i nabolaget, på jobb, ferier og hobbyaktiviteter. Så akkurat det slipper nok ingen av oss unna, uansett aldersgruppe. Det er dette som utgjør samfunnet. Kanskje du tenkte mer på forsøk på å flørte ute på byen men selv der er ikke vanlige samtaler et fyfy. Med mindre det går inn på sex, flørt og noen forsøker å avtale noe i retning av sex.

Hilsen ei over 50 som ikke har sans for barnerumper hverken på byen eller i hverdagen.

Anonymkode: 73c5e...cfd

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert fordi de "blir tatt for at de er 25 og ikke 40+" 😏🤭

Anonymkode: 1fdde...4de

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva skyldes denne enorme selvtilliten? Hvorfor tror du automatisk at en yngre mann, opp til nærmere 20 år yngre, skal fatte interesse for deg?

Å sjekke opp en menn i 20-årene er da den enkleste ting i verden, sannsynligheten for at de takker ja til sex er godt over 50%. Enten du er 20 eller 50 selv

Anonymkode: 3e80e...a61

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er flaut og kleint uansett om det er en eldre mann eller eldre dame som sjekker opp rips som er 20 år yngre. 

Anonymkode: d0481...b53

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva skyldes denne enorme selvtilliten? Hvorfor tror du automatisk at en yngre mann, opp til nærmere 20 år yngre, skal fatte interesse for deg? Har det slått deg at du faktisk kan være moren til denne unge mannen? Nei, det er ikke sjarmerende at en kvinne på rundt 45 finner meg eller kompisene mine interessante, verken som sexpartnere eller en samtalepartner. Det var ikke spesielt sjarmerende å bli grafset på eller sjekket opp da jeg var 22 ,og jobbet som dørvakt heller.

Det jeg bevitnet, var heller en holdning om at kvinner, gjerne med litt vin innabords, trodde de kunne gjøre hva f* de ville, og at deres seksualitet befant seg på et slags overjordisk nivå, der uttrykk for denne i alle passende og upassende situasjoner ikke skulle kunne kommenteres. Og indignasjonen hos de samme da jeg klart og tydelig sa fra.

Heller ikke nå, som 26-åring, er det noen højdare når kvinner som er nærmere 20 år eldre enn meg tror de har noe mine jevnaldrende ikke har. Å kunne se seg selv i andres øyner, er et uttrykk for selvinnsikt. Å kunne evne å forestille seg hvordan du blir oppfattet i den langt yngre mannens øyner, er noe man skulle forvente at en kvinne som deg evnet. Svært ofte er imidlertid skylappene på. Dette er også noe få snakker om, av en eller annen grunn. Heller ikke mange menn gir åpent uttrykk for dette i vårt samfunn. Men tro meg, langt flere snakker bak deres rygg. Og særlig flatterende for deres del, er det ikke.

Deg om det. Men det er de gutta som vil ha oss. De legger seg etter oss. Først blir man jo litt sjokka, men det er sånn det henger sammen. Visste det ikke sjøl før jeg var ca 30. Mannfolk sjokkerter stadig. Hva kan man si. 

Anonymkode: ba6df...079

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja er ikke uenig med deg TS, men det er jo samme for dere menn, mannfolk har veldig selvtillit, og sjangser på jenter 15-20 år yngre. Både med et par drinker innabords, men også disse 50 åringene som starter på nytt med ei som ofte er samme alder som hans egen datter, og får et par barn til med hun nye.  Hvorfor er det mer sosialt akseptert? For de kvinnene du snakker om TS, er damene på byen med noen drinker innabords, det blir ikke giftemål av det, er bare litt uskyldig morro, fra de kvinnenes ståsted må en kunne tenke.  

Dette gjenspeiler seg også på nettdating, flertallet menn har i sin profil at den de søker er ofte 10-15 år yngre. Mens vi damer oftest søker etter en jevnaldrende. 

Anonymkode: e71f6...e73

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er flaut og kleint uansett om det er en eldre mann eller eldre dame som sjekker opp rips som er 20 år yngre. 

Anonymkode: d0481...b53

Hun her som er ts, er jo bare litt sjalu på oss gamle kjerringer. Hun får sitt til slutt når hu blir gammal nok. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å sjekke opp en menn i 20-årene er da den enkleste ting i verden, sannsynligheten for at de takker ja til sex er godt over 50%. Enten du er 20 eller 50 selv

Anonymkode: 3e80e...a61

98% 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er faktisk enig med deg HI. Er selv i 40 årene, og holder meg langt unna yngre menn. Har fått oppmerksomhet fra gutter i 20 årene, men styrer langt unna.

Har unger på den alderen, så har totalt sperre der. Ser venninner uten hemninger, og synes det er flaut! Er selvsagt det samme andre veien også; 40 årige menn som legger seg etter unge jenter. 

Anonymkode: f0318...e1c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja, sånn er det, ts.

Når du selv blir 40-50 og føler at du er attraktiv for kvinner i 20-åra og antar at de nok blir smigret over å få oppmerksomhet fra en verdensvant kar med god inntekt og mye livserfaring: husk denne følelsen. Husk at for hen i 20-årene er en på 40-50 bare en gammal tulling med vrangforestillinger.

Anonymkode: 925a5...eeb

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 40, og venninnene mine rett over. Når vi går ut så kommer det stadig 20-åringer bort og legger an på oss, om vi er på dansegulvet, i dokø, i baren eller ved et bord.

Nei, jeg er ikke interessert i en 20-åring, men jeg er ikke uhøflig likevel når jeg takker pent nei.

Et par venninner liker dem unge, og det er vel ikke noe problem for noen andre såfremt de begge er samtykkende?

Å bli lagt an på av folk som ikke tar nei for et nei er ubehagelig og ugreit uansett alder.

Anonymkode: d6e48...906

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Vi lever i et samfunn der menns seksualitet blir problematisert og tematisert i langt større grad enn kvinners seksualitet. "Overmotet", som du kaller det, kan være et utslag av at det ikke er fokus på kvinners oppførsel, og at mange kvinner derfor tror de kan operere uten at noen reagerer på dem. 

Når det er sagt; jeg har ikke fordommer mot par med aldersforskjell, uansett hvem som er eldst av dem. Hvis de begge f.eks er over 20, jeg ser egentlig ikke problemet jeg da...

Anonymkode: 35948...4c8

AnonymBruker
Skrevet

Dette går begge veier og med begge kjønn, noen liker det og andre ikke. TS fremstår som er billig og kjapt ligg for ei dame - dørvakt…..lavest på rangstigen riktignok😬

Anonymkode: f7ade...38c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

takk for innspill. samtidig må jeg informere om at det finnes mange mannfolk i tyveårene som liker eldre damer

Anonymkode: a66bd...98e

Ja, det er nettopp det det gjør. Noen liker eldre, andre yngre. Det gjelder begge kjønn.  Bare at "gal vei" var mye mer skjult før.

Sikkert fordi de "blir tatt for at de er 25 og ikke 40+" 😏🤭

Anonymkode: 1fdde...4de

Ja, man behøver ikke se ut som 40+, selv om man er det   😜

• Liker 1
Skrevet

Er det kun snakk om sex så er ikke alder viktig men vil nok ikke fungere i et forhold som regel.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...