Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har var syke og sengeliggende når de hadde baby? Hvordan løst dere det å ivareta babyen?

Anonymkode: 629fd...8df

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal godt gjøres å slippe unna det ja 🤣 En baby er nå minste problemet. Om de ikke er mobil enda. Verre med småbarn som er overalt. Man må bare bite tennene sammen og gjøre det beste ut av det. Få hjelp om man kan. 

Anonymkode: 0a806...b6b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en heftig forkjølelse tidligere i år. Måtte bare bite tenna sammen, men hadde to dager der mannen tok ut syk barnepasser-dag fordi jeg var så dårlig at jeg hadde nok med å kare meg fra senga til do. 🙈

Pleier å ha to sånne runder i året og være frisk som en fisk i mellom, så det går nok fint at han er hjemme 1-2 dager 2 ganger i året, haha.

Anonymkode: 689dc...f18

AnonymBruker
Skrevet

Man må være alvorlig syk om man er sengeliggende når man har barn. Selv ved omgangssyken må man jo bare ta seg sammen. Det er kjipt 😅

Anonymkode: aebb6...306

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke har en partner må du bare bite tennene sammen og komme deg gjennom det. Er ganske forferdelig å være syk når man har barn

Anonymkode: 4a076...bf6

AnonymBruker
Skrevet

Når man har barn må man bare tåle sånt. Tror morsinstinktet overgår sykdommen selv om det er tungt. Noe av det verste med å ha barn er når de drar med seg alt mulig av bakterier og sykdommer fra barnehagen

Anonymkode: 1d8aa...d52

Skrevet

Dessverre må man nok si: velkommen til foreldrerollen!! 🙈 

Å være syk mens man har barn å ta seg av kan virkelig kjøre deg totalt bunnskrapet for energi. Men man kommer seg gjennom det, ta en time av gangen.

Glemmer aldri da vi alle fire hadde omgangsyka samtidig. Kjempegøy med en unge på 1 1/2 år som spyr over alt samtidig som man helst har lyst til å legge seg ned å dø 🙈 

Viktigste er å senke lista. Og gjør minimalt. Og be om hjelp om du kan. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det noen som har var syke og sengeliggende når de hadde baby? Hvordan løst dere det å ivareta babyen?

Anonymkode: 629fd...8df

Flere ganger. Er helt forjævlig. 

Må bare sørge for at begge overlever 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk noe av det ved livet som har endret seg mest da jeg fikk barn. Kan ikke lenger ta det helt med ro og bare konsentrere meg om å hvile og bli frisk. Er sikker på at det er derfor det tar lenger tid også, går bare og hangler.

Anonymkode: b6aab...737

AnonymBruker
Skrevet

Mannen brukte sykt barn/syk barnepasser dager når jeg hadde omgangssyke. Tror han brukte to dager, og så var det helg først i tillegg. Når han dro på jobb igjen var jeg tvilsom men lot han dra, endte med å ringe mamma og søsteren min for å få hjelp. Jeg lå på senga når jeg ikke satt på do med bøtta i fanget samtidig. 

Anonymkode: 16884...540

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde influensa når førstemann var 7 mnd. Andre gangen i mitt liv og jeg var skikkelig dårlig. Lå på en madrass på gulvet i stua, var kun oppe på beina når jeg måtte hente mat til baby og den fikk den mens jeg lå på gulvet. Ingen avlastning, kun meg selv.

Anonymkode: 6db9d...bb3

AnonymBruker
Skrevet

Var ikke syk mens han var baby nei. Det er jo ikke så lenge. 

Anonymkode: f93fe...d7a

AnonymBruker
Skrevet

Vært både innlagt på sykehus og svært syk i permisjonen, jeg ble sykemeldt begge gangene og mannen overtok min permisjon. 

Hadde jeg ikke hatt mann måtte jeg hatt familie til å ta seg av barnet. Hadde jeg ikke hatt familie måtte jeg fått hjelp av barnevernet. 

Anonymkode: 28abf...b1a

AnonymBruker
Skrevet

Min var veldig mobil tidlig, og var fortsatt godt under året da jeg ble langtidssyk. Mannen måtte først overta det jeg hadde igjen av permisjonen og så starte sin permisjon tidligere enn vi hadde planlagt (jeg skulle ha litt ulønnet). 

Man må jo se an situasjonen og se hvor dårlig man er. Er man "bare" skikkelig dårlig og redusert, eller er det slik at man er såpass dårlig at man kan sette babyen i fare, f.eks at man kan besvime eller bli fraværende og treg i oppfattelsen. Hvis man "bare" føler seg elendig og det er tungt og tungvint, så tenker jeg at man biter tennene sammen. Hvis babyen derimot kan settes i fare, så er det enten sykemelding på mor eller "sykt barn/barnepasser"-dager som skal brukes. Eventuelt kan man få hjelp fra familie. 

Anonymkode: f3f7d...ad9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er faktisk noe av det ved livet som har endret seg mest da jeg fikk barn. Kan ikke lenger ta det helt med ro og bare konsentrere meg om å hvile og bli frisk. Er sikker på at det er derfor det tar lenger tid også, går bare og hangler.

Anonymkode: b6aab...737

Jeg har vært forkjøla siden desember, har jo null mulighet til hvile 😄

Anonymkode: aebb6...306

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...