umAxa Skrevet 13. september 2022 #101 Del Skrevet 13. september 2022 (endret) On 9/12/2022 at 7:45 PM, Ænema said: kjedelig til nå. og denne kongen har han ingen egne meninger? blir påvirket av alle rundt seg På overflaten ser han bare ut som en sliten mann som er hissig av ymse grunner. Men som karakter har de fanget "Kings Dilemma" konseptet veldig bra: Den som sitter på makten sitter også med alle harde avgjørelser og er i konstant konflikt mellom hva som er rett og galt. Uansett hva han velger, er det konsekvenser som som faller tilbake på hans dømmekraft. Dette presset er understreket med hans fallende helsetilstand som minner han på at tiden snart renner ut, og han kan ikke utsette. Selv om mange ønsker å være en konge, både i serien og metaforisk i det virkelig liv, så forteller "Kings Dilemma" konseptet en historie om at det er ikke alltid bra å være en konge. Du kan være i den mektigste posisjonen og "gjøre alt", men med det kommer også konsekvenser om du bryr deg om morgendagen. Man kan også gjøre det motsatte, som er å ikke bry seg. Da ender man opp som King Daemon, som har et glansbilde av maktposisjonen og mest sannsynlig ikke bryr seg om konsekvenser. Hvis det er tilfellet er det lite som skiller han fra å være en tyrann, og ikke en konge. Dette får meg til å konkludere at denne kjedelige kongen er egentlig en god konge, fordi han bryr seg som konsekvensene. Endret 15. september 2022 av umAxa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valyria83 Skrevet 13. september 2022 #102 Del Skrevet 13. september 2022 Anonymburker skrev (17 timer siden): Jeg er enig. Syns serien er grei nok, men den mangler mye i forhold til GoT. Hvor er de onde karakterene à là Joffrey, Cersei, Tywin, Ramsay Bolton, Baelish, Walder Frey etc? Hvor er karakterene med humor og karisma à là Tyrion og Bronn? Hvor er spenningen, brutaliteten og råskapen? Syns karakterene er for kjedelige, men Daemon (Matt Smith) har i alle fall noe ved seg. Ellers er det veldig platt og sjeleløst hittil. Er litt enig. Synes det er kun Daemon og Rhaenyra som har gitt inntrykk til nå. Serien mangler litt humor og sjarmerende karakterer. Husker jeg brukte tid på å like noen av karakterene i GoT. Er tidlig i sesongen enda. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 15. september 2022 #103 Del Skrevet 15. september 2022 Det er én ting GOT hadde som denne serien mangler så langt : et mysterium. Det som fengslet meg mest i GoT var den enorme trusselen bak muren "Winter is coming" etc. Hele GoT startet med White walkers, som et frempek. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #104 Del Skrevet 16. september 2022 Pappadrømmen skrev (På 9.9.2022 den 21.06): Vet ikke helt. Bare noe nytt og spennende. Altså endre historien? Huff.. da ødelegger de jo ikke bare denne, men også got ennå mer. Håper de holder seg til bøkene. Plutselig dukket det opp enhjørninger i westeros liksom 😅 Anonymkode: 0ab67...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #105 Del Skrevet 17. september 2022 Har begynt å kjede meg. Hjelper heller ikke at de skal ta et tidssprang hvor de skifter ut 2 av de skuespillerne jeg synes er flinkest. Anonymkode: a8e43...682 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 17. september 2022 #106 Del Skrevet 17. september 2022 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 19. september 2022 #107 Del Skrevet 19. september 2022 ja skal si det ble action i dag. no more mrs nice girl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Walterwhite Skrevet 20. september 2022 #108 Del Skrevet 20. september 2022 Elsket gårsdagens episode. Ble litt sjokkskadet, og kvalm, av siste 10 minuttene, men elsker det 😅 Liker serien veldig godt, men jeg sammenligner den overhodet ikke med GOT. Tror hvis man gjør det, så vil den automatisk bli dårligere enn den er. Syntes de har klart dette overraskende bra, for jeg var skeptisk. Gleder meg til neste uke! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 24. september 2022 #109 Del Skrevet 24. september 2022 Det var bra med litt action. Men jeg lurer på hvor mange sesonger de planlegger. Det er så mye materiale igjen å ta av. Og der kommer de virkelig sjokkerende tingene. Spoiler Da får vi kamper dragerytter mot dragerytter(e). Drage(r) mot skip, drager(r) mot soldater, drager(r) mot sivile. Det setter Daenerys Targaryens brenning av Kings Landing i skyggen. Og for de som tror det blir bare dragekamper, så blir det snikmord og foræderi uten drager involvert. Grusomme handlinger. Jeg sitter og tenker på GoT og også på bøkene, hva var det verste som skjedde? Det var verre ting som skjedde i denne historien. Det er mange unge prinser og prinsesser, når vi hopper noen år fram i tid, og jeg setter en spoiler til her, for dere som ikke vil få ødelagt serien: Spoiler Snikmordere som venter på at en mor med barna kommer for å si god natt til bestemor. De har bundet bestemor og drept kammerpikene. Moren får beskjed om at en av guttene hennes skal dø. Hun må velge hvilken, ellers voldtar de den lille jenta hennes og dreper alle barna. Moren tigger de om å drepe henne istedenfor, men får beskjed om at det må være en av sønnene. Fortvilet sier moren den yngste sønnens navn, tenker at han er for ung til å skjønne det som skjer. Så dreper de den andre gutten, fremfor moren og de andre barna. En ung prins blir sendt bare sammen med en ridder for å fraktes i sikkerhet. En tyv på et vertshus går igjennom bagasjen deres, og finner et drageegg. Han roper ut i vertshuset at her er prinsen som det er en stor belønning for å finne. I flukten blir ridderen drept, men den opphissete folkemengden sloss om prinsen (5år) fordi alle vil ha belønningen. De sliter han i stykker. En annen prins ser at folkemengden dreper dragen hans. På den tiden holdt Targaryens dragene sine i The Dragonpit, omtrent som man holder hester i stallen. Og de var lenket fast. Folkemengden er gått helt berserk og bryr seg ikke om de dør. Dragene blir til slutt drept, selv om de brenner mange først. Dronningen nekter alle å forlate slottet, det er for farlig. Den eneste dragen som ikke er i The Dragonpit, er dronningens. I fortvilelsen kaster prinsen seg på den, for å redde sin drage, uten sal eller noe annen sikkerhet. Drager er ikke som hester, de liker ikke andre ryttere. Han blir kastet av, og styrter i døden mens moren og de andre ser på fra borgtårnet. Dette er noen av de mest sjokkerende drapene, og jeg håper alle blir tatt med i historien. Det blir ikke den samme uten. Og til slutt: Nesten alle Targaryens er døde: Spoiler Den siste av Alicents sønner har blitt stygt forbrent, men han lever ennå, og har tatt Dragonstone og skutt ned alle ravnene, så ingen vet at han er der. Med store smerter venter han med sin drage, som er for sterkt skadet til å fly. Rhaenyra har tapt alle kamper på fastlandet, og flykter til Dragonstone med sin siste sønn. Alicents sønn beordrer sin drage til å brenne Rhaenyra levende og spise henne. Alt mens hennes lille sønn må se på. Til slutt blir denne lille prinsen konge, etter at alle andre er døde. men han har fått en knekk psykisk, og tåler ikke engang snakk om drager. Jeg er redd for at det blir som Game of Thrones etter hvert, med forhastete, kortere sesonger og ikke penger til spesialeffekter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 24. september 2022 #110 Del Skrevet 24. september 2022 On 9/15/2022 at 9:01 PM, Isambard said: Det er én ting GOT hadde som denne serien mangler så langt : et mysterium. Det som fengslet meg mest i GoT var den enorme trusselen bak muren "Winter is coming" etc. Hele GoT startet med White walkers, som et frempek. Ja, men det endte jo ikke som jeg hadde forventet. Jeg syntes det skulle vært slutten, selve finalen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #111 Del Skrevet 24. september 2022 ops2 skrev (5 minutter siden): Det var bra med litt action. Men jeg lurer på hvor mange sesonger de planlegger. Det er så mye materiale igjen å ta av. Og der kommer de virkelig sjokkerende tingene. Skjul innhold Da får vi kamper dragerytter mot dragerytter(e). Drage(r) mot skip, drager(r) mot soldater, drager(r) mot sivile. Det setter Daenerys Targaryens brenning av Kings Landing i skyggen. Og for de som tror det blir bare dragekamper, så blir det snikmord og foræderi uten drager involvert. Grusomme handlinger. Jeg sitter og tenker på GoT og også på bøkene, hva var det verste som skjedde? Det var verre ting som skjedde i denne historien. Det er mange unge prinser og prinsesser, når vi hopper noen år fram i tid, og jeg setter en spoiler til her, for dere som ikke vil få ødelagt serien: Vis skjult innhold Snikmordere som venter på at en mor med barna kommer for å si god natt til bestemor. De har bundet bestemor og drept kammerpikene. Moren får beskjed om at en av guttene hennes skal dø. Hun må velge hvilken, ellers voldtar de den lille jenta hennes og dreper alle barna. Moren tigger de om å drepe henne istedenfor, men får beskjed om at det må være en av sønnene. Fortvilet sier moren den yngste sønnens navn, tenker at han er for ung til å skjønne det som skjer. Så dreper de den andre gutten, fremfor moren og de andre barna. En ung prins blir sendt bare sammen med en ridder for å fraktes i sikkerhet. En tyv på et vertshus går igjennom bagasjen deres, og finner et drageegg. Han roper ut i vertshuset at her er prinsen som det er en stor belønning for å finne. I flukten blir ridderen drept, men den opphissete folkemengden sloss om prinsen (5år) fordi alle vil ha belønningen. De sliter han i stykker. En annen prins ser at folkemengden dreper dragen hans. På den tiden holdt Targaryens dragene sine i The Dragonpit, omtrent som man holder hester i stallen. Og de var lenket fast. Folkemengden er gått helt berserk og bryr seg ikke om de dør. Dragene blir til slutt drept, selv om de brenner mange først. Dronningen nekter alle å forlate slottet, det er for farlig. Den eneste dragen som ikke er i The Dragonpit, er dronningens. I fortvilelsen kaster prinsen seg på den, for å redde sin drage, uten sal eller noe annen sikkerhet. Drager er ikke som hester, de liker ikke andre ryttere. Han blir kastet av, og styrter i døden mens moren og de andre ser på fra borgtårnet. Dette er noen av de mest sjokkerende drapene, og jeg håper alle blir tatt med i historien. Det blir ikke den samme uten. Og til slutt: Nesten alle Targaryens er døde: Vis skjult innhold Den siste av Alicents sønner har blitt stygt forbrent, men han lever ennå, og har tatt Dragonstone og skutt ned alle ravnene, så ingen vet at han er der. Med store smerter venter han med sin drage, som er for sterkt skadet til å fly. Rhaenyra har tapt alle kamper på fastlandet, og flykter til Dragonstone med sin siste sønn. Alicents sønn beordrer sin drage til å brenne Rhaenyra levende og spise henne. Alt mens hennes lille sønn må se på. Til slutt blir denne lille prinsen konge, etter at alle andre er døde. men han har fått en knekk psykisk, og tåler ikke engang snakk om drager. Jeg er redd for at det blir som Game of Thrones etter hvert, med forhastete, kortere sesonger og ikke penger til spesialeffekter. Trodde det allerede er bestemt at det blir 3 sesonger? Etter det skal de vel i gang med dunk & egg? Jeg tror ikke det blir som game of thrones, ikke med grrm med kontroll. I tillegg er jo det at de hopper i tid et tegn på at det ikke blir slik. Anonymkode: 0ab67...dd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 25. september 2022 #112 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (På 17.9.2022 den 1.19): Altså endre historien? Huff.. da ødelegger de jo ikke bare denne, men også got ennå mer. Håper de holder seg til bøkene. Plutselig dukket det opp enhjørninger i westeros liksom 😅 Anonymkode: 0ab67...dd3 Har ikke lest bøkene, så aner ikke hva som kommer. Men er karakterene like kjedelige og snille i bøkene som i tv-serien? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 25. september 2022 #113 Del Skrevet 25. september 2022 Walterwhite skrev (På 20.9.2022 den 15.20): Elsket gårsdagens episode. Ble litt sjokkskadet, og kvalm, av siste 10 minuttene, men elsker det 😅 Liker serien veldig godt, men jeg sammenligner den overhodet ikke med GOT. Tror hvis man gjør det, så vil den automatisk bli dårligere enn den er. Syntes de har klart dette overraskende bra, for jeg var skeptisk. Gleder meg til neste uke! Nesten uunngåelig å ikke sammenligne med GoT. Kommer nok til å se hele serien, men mest pga grunnlaget GoT la for interessen min rundt dette "universet". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 26. september 2022 #114 Del Skrevet 26. september 2022 Endelig kom de voksne skuespillerne. Det begynner å se mer lovende ut. Jeg elsker den nye Alicent. Jeg har håp om at hun vil bli "Cersei" i denne serien. Rhaenyra begynner å bli virkelig bra også. Og så fikk vi se den psykopatiske skurken, som overspiller litt... I boka...... var det kun hår- og øyefargen som gjorde at "alle" sladret om at barna ikke kunne være Laenor Velaryon's sønner. Med han som farget i tillegg, så er det jaggu meg feil farge på guttenes hud. Serien gjør det for åpenbart. Å velge mørkhudete skuespillere som Velaryonfamilien gjør det helt umulig å tro på bløffen. Det er helt usannsynlig at noen skal tro Laenor er faren. Vel, Viserys er unntaket. Han tror hva som helst, så lenge han får fred og ro. Men Alicent vil ikke gi han fred. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 26. september 2022 #115 Del Skrevet 26. september 2022 Har følt det har vært et familedrama så langt. Ser ut ifra den nyeste episoden at det bygger opp til noe, uten at det fenger meg veldig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #116 Del Skrevet 28. september 2022 Pappadrømmen skrev (På 26.9.2022 den 0.31): Har ikke lest bøkene, så aner ikke hva som kommer. Men er karakterene like kjedelige og snille i bøkene som i tv-serien? Du skriver jo at du har sett got, så sånn sett aner du jo hva som kommer. Hvis det dukker opp noen andre fabeldyr her, er det ikke rart at du ikke hørte om dem i got? karakterene er litt «kjedeligere « enn i asoiaf fordi dette er historie, altså mer fakta enn hva tenkte og følte de. Det blir liksom ikke en vitsemaker, sammenlign det med feks Snorre. Det gjør det jo åpent for og gi karakterene mer personlighet og ,da de har mer spillerom sånn sett, men og ødelegge de historiske fakta, som også alle som har sett got kjenner til uten og ha lest noen bøker, ville være dumt. Jeg synes ikke de er kjedelige. Snille og kjedelige.. ? Startet det snilt og kjedelig med halve byen lemlestet? Det har jo vært noen episoder uten veldig mye action fordi det bygger opp til krig. Jeg synes forrige episode var rå. Det blir jo uansett en smakssak. Jeg var forberedt på og bli skuffet, men ble isteden hekta 😅 Anonymkode: 0ab67...dd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #117 Del Skrevet 28. september 2022 ops2 skrev (På 26.9.2022 den 18.19): Endelig kom de voksne skuespillerne. Det begynner å se mer lovende ut. Jeg elsker den nye Alicent. Jeg har håp om at hun vil bli "Cersei" i denne serien. Rhaenyra begynner å bli virkelig bra også. Og så fikk vi se den psykopatiske skurken, som overspiller litt... I boka...... var det kun hår- og øyefargen som gjorde at "alle" sladret om at barna ikke kunne være Laenor Velaryon's sønner. Med han som farget i tillegg, så er det jaggu meg feil farge på guttenes hud. Serien gjør det for åpenbart. Å velge mørkhudete skuespillere som Velaryonfamilien gjør det helt umulig å tro på bløffen. Det er helt usannsynlig at noen skal tro Laenor er faren. Vel, Viserys er unntaket. Han tror hva som helst, så lenge han får fred og ro. Men Alicent vil ikke gi han fred. Enig, akkurat det med huden blir for dumt. Det er vel sånn det « må» være i disse dager. Ødelegger litt da. Anonymkode: 0ab67...dd3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #118 Del Skrevet 29. september 2022 ops2 skrev (På 26.9.2022 den 18.19): Endelig kom de voksne skuespillerne. Det begynner å se mer lovende ut. Jeg elsker den nye Alicent. Jeg har håp om at hun vil bli "Cersei" i denne serien. Rhaenyra begynner å bli virkelig bra også. Og så fikk vi se den psykopatiske skurken, som overspiller litt... I boka...... var det kun hår- og øyefargen som gjorde at "alle" sladret om at barna ikke kunne være Laenor Velaryon's sønner. Med han som farget i tillegg, så er det jaggu meg feil farge på guttenes hud. Serien gjør det for åpenbart. Å velge mørkhudete skuespillere som Velaryonfamilien gjør det helt umulig å tro på bløffen. Det er helt usannsynlig at noen skal tro Laenor er faren. Vel, Viserys er unntaket. Han tror hva som helst, så lenge han får fred og ro. Men Alicent vil ikke gi han fred. Blir litt oppgitt over dette. Jeg er mørk i huden, faktisk mørkere enn Leanor. Jeg har barn med en norsk, hvit mann. Våre barn har alle hvit hud, blå (!!) øyne og når de var små hadde de helt blonde krøller. Så jeg skjønner ikke helt dette fjaset med at det er «helt usannsynlig», det er faktisk ikke usannsynlig. Mine barn er levende bevis på det. Og det finnes mange andre eksempler. Så akkurat der trengs det åpenbart kunnskap. Anonymkode: c637e...4ca 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #119 Del Skrevet 1. oktober 2022 Er null investert i karakterene, og som en konsekvens, hvem som ender opp på tronen. Gjetter meg til at det går med en unge eller to i neste episode bare for å opprettholde "brutaliteten" til GoT-universet, men tviler på at jeg gidder å se den. Anonymkode: a8e43...682 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 3. oktober 2022 #120 Del Skrevet 3. oktober 2022 Desidert beste episoden til nå. Det bygger seg opp. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå