Gå til innhold

House of the Dragon (Game of Thrones Prequel)

NordicViking

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ææææh jeg elsker denne serien. Virkelig. Karakterene er så komplekse, det er nesten ingen som er enten/eller, slem/god.

Jeg brukte litt tid på å bli glad i karakterene på nytt når de plutselig hoppet i tid, men spesielt Alicent har vokst veldig på meg. Jeg synes hu er ei drittkjærring samtidig som at jeg ser hvor mye hun sliter med å bare prøve å være korrekt ovenfor alle sammen. Hun er ekstremt lojal og korrekt. Hat aldri gjort noe for seg selv, prøver bare å please en høyere sak. Jeg kan på en måte forstå alt hun føler og hvor hardt hun prøver. Og i neste sekund synes jeg hun er en utspekulert egoistisk bitch igjen.

Jeg skulle ønske vi så enda mer av beskyttelsesbehovet til Daemon, både ovenfor Rhaenyra og barna hennes. Har et skikkelig crush på han, men da Alicent prøvde å angripe barna hennes så skulle jeg ønske at det ble gjort et enda større poeng ut av at han beskyttet dem.

Griner nesten av at det bare er en episode igjen 😭

Anonymkode: f0ccd...983

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (På 8.10.2022 den 22.29):

Tenker du på Leanor? Hvorfor faket han sin egen død? Jeg skjønner at han måtte "dø" før Rhaenyra og Daemon kunne gifte seg, men jeg skjønner ikke hvorfor han - eventuelt - gikk med på å bare "forsvinne" på denne måten. Var det ser Qarl som var lojal mot Leanor og  lurte Daemon, eller var dette avtalt spill fra begynnelsen av - for en god slump gull? 

Mitt inntrykk var at det var planen hele tiden, tror ikke Rheanyra ville drept han da hun oppriktig bryr seg. Og han gikk med på det for å endelig kunne leve som seg selv som homofil uten å sette opp en fasade hvor han måtte late som hele tiden.

Det ble en win-win for alle.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (2 timer siden):

Rhaenys er awesome! Kunne endt hele HOTD med Dracarys der. 

Viste dog makt! :) Herlig

Ja 😊

Var ett skikkelig badass øyeblikk 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ææææh jeg elsker denne serien. Virkelig. Karakterene er så komplekse, det er nesten ingen som er enten/eller, slem/god.

Jeg brukte litt tid på å bli glad i karakterene på nytt når de plutselig hoppet i tid, men spesielt Alicent har vokst veldig på meg. Jeg synes hu er ei drittkjærring samtidig som at jeg ser hvor mye hun sliter med å bare prøve å være korrekt ovenfor alle sammen. Hun er ekstremt lojal og korrekt. Hat aldri gjort noe for seg selv, prøver bare å please en høyere sak. Jeg kan på en måte forstå alt hun føler og hvor hardt hun prøver. Og i neste sekund synes jeg hun er en utspekulert egoistisk bitch igjen.

Jeg skulle ønske vi så enda mer av beskyttelsesbehovet til Daemon, både ovenfor Rhaenyra og barna hennes. Har et skikkelig crush på han, men da Alicent prøvde å angripe barna hennes så skulle jeg ønske at det ble gjort et enda større poeng ut av at han beskyttet dem.

Griner nesten av at det bare er en episode igjen 😭

Jeg brukte lang tid på å like karakterene og serien. Har virkelig tatt seg opp etter de hoppet frem i tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Valyria83 skrev (6 minutter siden):

Ja 😊

Var ett skikkelig badass øyeblikk 👏

Agreed!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste scenene var bare vonde. Lille Syrax som flyr så godt han kan som en bitteliten spurv i stormen og livredde fjortenårige Luke på ryggen hans... 😭

Anonymkode: 27e23...d85

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Siste scenene var bare vonde. Lille Syrax som flyr så godt han kan som en bitteliten spurv i stormen og livredde fjortenårige Luke på ryggen hans... 😭

Ja, fikk helt vondt av Luke og Arrax..😥 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Grusomme scener 😔 Virker som Aemon var ute etter å skremme han og ikke drepe han. Dragene tok over styringen. 

Nå starter vel krigen for fullt neste sesong. 

Anonymkode: 42fea...a70

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Grusomme scener 😔 Virker som Aemon var ute etter å skremme han og ikke drepe han. Dragene tok over styringen. 

Som dessverre ikke ser ut til å komme før i 2024..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/house-of-the-dragon-slar-game-of-thrones/15215694/

House of the dragon overgår Game of Thrones. Blitt en kjempe suksess. 

Lover godt for de andre seriene som er under utvikling i samme verden. 

Jon Snow får sin egen tv serie. Det var mye snakk om the prince that was promised og the song of ice and fire i tv serien. Mange som spekulere nå at det er grunn til det ble nevnt flere ganger i serien. 

Lurer på hvordan de skal bygge videre på det. Jeg er enda skuffet over hvordan de håndterte Jon snow og flere av de andre karakterer i sesong 8 GOT. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ti.09 skrev (9 timer siden):

Ja, fikk helt vondt av Luke og Arrax..😥 

Arrax 😅 roter med navnene!

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja jeg tror han ville skremme han og så reagerte Arrax i selvforsvar mot Vaghar. Som igjen gjorde henne pissed så Aemond mista kontrollen.  
Uansett 100% Aemond sin feil som fremprovoserte dette. Det bekrefter bare det Viserys sa i de første episodene om at det at de kontrollerte dragene bare var en illusjon. 

Jeg skjønner ikke hvordan Aemond ser noe som helst fra ryggen til Vaghar heller jeg når hun er så svær. 

Anonymburker skrev (2 timer siden):

Som dessverre ikke ser ut til å komme før i 2024..

Kjipt men ikke overraskende. De ville nok se hvordan dette ble mottatt. Det var en risk. Det kunne bli braksulsess eller flopp. 
De første episodene var treige, men det tok seg jammen opp! Sånn var det forøvrig med GOT også.. Helt til de siste to sesongene ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kjipt men ikke overraskende. De ville nok se hvordan dette ble mottatt. Det var en risk. Det kunne bli braksulsess eller flopp. 
De første episodene var treige, men det tok seg jammen opp! Sånn var det forøvrig med GOT også.. Helt til de siste to sesongene ihvertfall

Jeg kommer nok uansett ikke til å sitre av forventning til ny sesong slik jeg gjorde med GoT. Jeg kommer til å følge med videre, men denne serien gir meg ikke samme wow-faktor som GoT. Bra serie, men kan ikke sammenlignes med originalen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker serien, men jeg syns den er veldig tung. GOT hadde litt mer lystige øyeblikk innimellom, men denne her er mer alvorlig over hele linja. Har vurdert å droppe å se den fordi et slitent tidsklemmehode bare ikke orker å forholde seg til alt alvoret og tap av barn og frykt for de en er glad i. 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (4 timer siden):

Jeg liker serien, men jeg syns den er veldig tung. GOT hadde litt mer lystige øyeblikk innimellom, men denne her er mer alvorlig over hele linja. Har vurdert å droppe å se den fordi et slitent tidsklemmehode bare ikke orker å forholde seg til alt alvoret og tap av barn og frykt for de en er glad i. 😅 

Tror folk har glemt hvordan GOT var i starten. Før man "kjente" alle karakterene og stedene og greide å holde orden på alle storylinene og historien gikk saaaakte fremover

Got tok ikke skikkelig av før i andre og tredje sesong

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/house-of-the-dragon-slar-game-of-thrones/15215694/

House of the dragon overgår Game of Thrones. Blitt en kjempe suksess. 

Lover godt for de andre seriene som er under utvikling i samme verden. 

Jon Snow får sin egen tv serie. Det var mye snakk om the prince that was promised og the song of ice and fire i tv serien. Mange som spekulere nå at det er grunn til det ble nevnt flere ganger i serien. 

Lurer på hvordan de skal bygge videre på det. Jeg er enda skuffet over hvordan de håndterte Jon snow og flere av de andre karakterer i sesong 8 GOT. 

Er ikke jobben til Jon snow , the prince that was promisted , uansett gjort? Lurer også veldig på hvordan de skal spinne videre på det. 
nå gjorde vel got Arya til the prince that was promised, i alle fall delvis 😅 

Anonymkode: 0ab67...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tror folk har glemt hvordan GOT var i starten. Før man "kjente" alle karakterene og stedene og greide å holde orden på alle storylinene og historien gikk saaaakte fremover

Got tok ikke skikkelig av før i andre og tredje sesong

Men det var allikevel noe i sesong 1 i GoT som holdt meg på kanten av stolen. Noe som ikke HOTD har. Den hadde mysteriet med white walkers som ble introdusert i første scene. Første epsiode ble avsluttet med et sjokk da Bran ble dyttet ut av vinduet. Sesong 1 ble avsluttet (mulig det var episode 9) med at Ned Stark ble henrettet. Allerede etter sesong 1 hadde man fått sine favorittkarakterer.

HOTD har ikke noe slikt. Ingen morsomme karakterer, ingen som er ekstra brutale/grusomme eller har noen andre særtrekk. 

For all del, serien er bra. Det kan bare ikke sammenlignes med hvordan GoT var i starten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...