Gå til innhold

House of the Dragon (Game of Thrones Prequel)

NordicViking

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest AprilRyan

Jeg liker den hittil, men den er ikke like bra som de gode sesongene til Game of thrones. Kanskje den bygger seg mer opp etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Episode 7 synes jeg var for mørk. Altså, lite lys. Begynte å få vibber om den mørke episoden i GoT. For meg blir det ikke kunstnerisk bedre, bare irriterende.

Anonymkode: ffdc0...ac4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Episode 7 synes jeg var for mørk. Altså, lite lys. Begynte å få vibber om den mørke episoden i GoT. For meg blir det ikke kunstnerisk bedre, bare irriterende.

Enig der, var den beste episoden sålangt ellers da. 

Hvorfor kunne de ikke fortsatt med dragen fra soloppgang istede. Og hadd litt mer lys inne. 

Anonymkode: 92f10...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, jeg måtte skru opp lysstyrken på TVen for å se noe, men så noe i sosiale medier om at folk klager på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker også episode 7. Best hittil. Selv om det var mye dialog, så var den velskrevet. Slutten var litt overraskende. Nå er jeg opptatt av at historien skal holde seg til bøkene, men mindre ting som dette gjør meg ikke noe. Jeg er redd for at forfatterene skal ta en "Gendry" versjon og la en populær rolleinnehaver komme tilbake i en senere sesong, bare for å tekkes noen fans.

Men men. Så lenge de skriver bra, så venter jeg og ser. 

Jeg bryr meg ikke så mye om at det var mørkt heller. Det var ikke så mørkt at jeg kunne se hva som skjedde.

Jeg er litt ergerlig over valget av Velaryons som fargete. Det endrer historien. I boka var det tvil om at sønnene til Rhaenyra var bastarder eller ikke. Men Laenor var hvit i boka. Så det var en mulighet for at Laenor var faren. Det er en større sannsynlighet for at en hvit mann med lyst hår får hvite gutter med brunt hår. Enn at en farget mann får barn helt kjemisk fri fra hudfarge eller trekk fra fargete, I tillegg til hår og øyne. Noen ting kan forklares. Men ingen, absolutt ingen ting som tyder på en dråpe farget blod?

I boka var Laenors mor en mørkhåret Targaryen. De fantes også, selv om de var sjeldne. Bestemoren til Laenor var Jocelyn Barathon, også med mørkt hår. I serien er Laenors mor hvithåret.

Som vi har lært fra Game of Thrones, er Baratheon-arven veldig sterk angående hårfarge. Dette satt Ned Stark og leste, og skjønte at Cerseis sønner ikke var Roberts barn.

Altså kunne Rhaenyras tilhengere og kong Viserys (I boken) kalle beskyldingene for ondsinnet sladder, og komme unna med det.

I serien er det idiotisk og umulig å tro på at Laenor er faren. Prinsene er 100% hvite. " 'Alle vet det', sier Aegon. 'Bare se på dem' ". Og han har rett. 

Dette endrer forutsetningen for at det er tvil om farskapet. Og Alicents side kan med sikkerhet si at hvis Rhaenyra blir dronning, vil neste arving bli en bastard.

Å tenke på dette, er vel bare meg som er vanskelig. Nå er de som tror på Rhaenyra idioter. Eller så er det viktigst for dem at Rhaenyra blir dronning, uansett hvem som er faren til hennes barn. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 episoder inne og det er ikke en karakter jeg bryr meg om om den lever eller dør. Joda, skjønner at uncle-fucking og slikt appellerer til de som er "edgy", men synes hele serien er ekstremt oppskrytt. Keiserens nye klær i forhold til rating.

Anonymkode: a8e43...682

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daemon 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰💕💕💕💕💕💕💕💕🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

Anonymkode: f0ccd...983

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stor fan av GoT, men foreløpig synes jeg faktisk at House of the dragon er bedre enn halvparten av GoT-sesongene. Jeg er mektig imponert og gleder meg til hver episode.

Anonymkode: ea3b7...223

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er stor fan av GoT, men foreløpig synes jeg faktisk at House of the dragon er bedre enn halvparten av GoT-sesongene. Jeg er mektig imponert og gleder meg til hver episode.

Anonymkode: ea3b7...223

Signerer denne! Synes serien går GoT en høy gang. Har sett alle episodene flere ganger, det gjorde jeg aldri med GoT.

Anonymkode: ffcff...9a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (På 5.10.2022 den 14.16):

Jeg liker også episode 7. Best hittil. Selv om det var mye dialog, så var den velskrevet. Slutten var litt overraskende. Nå er jeg opptatt av at historien skal holde seg til bøkene, men mindre ting som dette gjør meg ikke noe. Jeg er redd for at forfatterene skal ta en "Gendry" versjon og la en populær rolleinnehaver komme tilbake i en senere sesong, bare for å tekkes noen fans.

Tenker du på Leanor? Hvorfor faket han sin egen død? Jeg skjønner at han måtte "dø" før Rhaenyra og Daemon kunne gifte seg, men jeg skjønner ikke hvorfor han - eventuelt - gikk med på å bare "forsvinne" på denne måten. Var det ser Qarl som var lojal mot Leanor og  lurte Daemon, eller var dette avtalt spill fra begynnelsen av - for en god slump gull? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk inntrykk av at Qarl var loyal, fortalte Laenor om opplegget, tok pengene og så stakk de av sammen. Ser for meg at de dukker opp igjen senere for å ta hevn på Targaryene.

Anonymkode: ee678...dbd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fikk inntrykk av at Qarl var loyal, fortalte Laenor om opplegget, tok pengene og så stakk de av sammen. Ser for meg at de dukker opp igjen senere for å ta hevn på Targaryene.

Anonymkode: ee678...dbd

Nei, dette var planlagt fra Rhaenyra sin side. Hun er glad i Laenor og ville aldri drept han. 

Anonymkode: 5055c...101

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, episode åtte var bra. Paddy Considine har vært bra gjennom hele sesongen, men her var han bare rå. Sterk og vond episode som virkelig traff meg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt opp serien, hadde neppe kommet meg til episode 7 som var spikeren i kista for min del hadde det ikke vært for at jeg likte mesteparten av GoT, og de første bøkene fra Westeros til Martin. Null motivasjon for å se episode 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bra serie så langt! Likte episode 8 spesielt godt. 

Fint å se Daemon hjelpe Viserys. ❤️ De hadde sine uenigheter, men jeg tror nok de var glade i hverandre. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Gitt opp serien, hadde neppe kommet meg til episode 7 som var spikeren i kista for min del hadde det ikke vært for at jeg likte mesteparten av GoT, og de første bøkene fra Westeros til Martin. Null motivasjon for å se episode 8.

Men det har jo definitivt tatt seg opp fra episode 7. Nummer 8 var også bra. Det bygger seg opp. Du bør gi det ut sesongen, syns jeg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.9.2022 den 1.06):

Blir litt oppgitt over dette. Jeg er mørk i huden, faktisk mørkere enn Leanor. Jeg har barn med en norsk, hvit mann. Våre barn har alle hvit hud, blå (!!) øyne og når de var små hadde de helt blonde krøller. Så jeg skjønner ikke helt dette fjaset med at det er «helt usannsynlig», det er faktisk ikke usannsynlig. Mine barn er levende bevis på det. Og det finnes mange andre eksempler. Så akkurat der trengs det åpenbart kunnskap.

Anonymkode: c637e...4ca

Jeg tror det har mer med endringer av historien enn hva som kan skje i virkeligheten som irriterer. I følge din erfaring ( og andres i virkeligheten ) så ville man vel ikke reagert på hår og øyenfarge heller? Leanor er slik grrm har skapt han, ikke hva du er et levende bevis på eller har kunnskap om. 

Anonymkode: 0ab67...dd3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (På 11.10.2022 den 8.15):

Wow, episode åtte var bra. Paddy Considine har vært bra gjennom hele sesongen, men her var han bare rå. Sterk og vond episode som virkelig traff meg.

Han hadde det jammen ikke godt i denne episoden, nei!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...