Gå til innhold

House of the Dragon (Game of Thrones Prequel)

NordicViking

Anbefalte innlegg

Det gledes!

emma d’Arcy synes jeg er så utrolig flott å se på! Tror hun blir en bra Rhaenira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, NordicViking said:

Ei uke igjen til det braker løs (mandag 22. august)!  🐲

Det blir mer drager, det blir mer sex.....   (Dagbladet)  😁

Game of Thrones startet med mye sex, men reduserte det utover sesongene fordi det var det seerne ønsket. Får se hva som skjer her. 

Anonymkode: f72fa...604

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ikke blir så mye vold og grusomheter som i GMT da. Synes det var altfor mye groteske og grusomme ting vi fikk se. Har nesten flashbacks enda av den serie, så hvis denne er like fæl sånn så skal jeg ikke se den. 

Anonymkode: b86c9...08a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orket ikke Matt Smith i Dr. Who, tviler på at jeg ville orket han her.

For å være ærlig er jeg dessuten ganske ferdig med G.R.R. Martin og hans verden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (På 18.8.2022 den 13.48):

Orket ikke Matt Smith i Dr. Who, tviler på at jeg ville orket han her.

For å være ærlig er jeg dessuten ganske ferdig med G.R.R. Martin og hans verden.

Jeg følte meg ferdig med Westeros etter den veldig skuffende siste sesongen av GOT. 

Etter å ha sett trailere og intervjuer om House of the dragon er jeg skikkelig gira igjen ⚔️🛡️🐉🔥

Anonymkode: 34b25...b3f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt uinteressert i GoT-universet (selv om jeg sleit meg gjennom bøkene en gang i tiden). Kommer neppe til å gidde å se hverken den eller den nye Tolkien serien.

Anonymkode: 0a25c...809

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/18/2022 at 12:39 PM, AnonymBruker said:

Håper det ikke blir så mye vold og grusomheter som i GMT da. Synes det var altfor mye groteske og grusomme ting vi fikk se. Har nesten flashbacks enda av den serie, så hvis denne er like fæl sånn så skal jeg ikke se den. 

Ikke se den. Jeg sier bare: "Blood and Cheese".

(Det er to personer som har kallenavnene "Blood" og "Cheese".)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, TulleJenny said:

Gleder meg såå mye! Tror Matt Smith kommer til å stjele showet 🤩

Jeg gleder meg også. Det kan ikke bli verre enn siste sesong av GoT. "Daenarys hadde glemt Euron" 🙄 som Dumb and Dumber* klarte å si.

Med "Dance" har i det minste manusforfatterene George RR Martins ekte historie å bruke.

(*David Benioff and Dan Weiss, de som skrev sesong 8 av GoT)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.8.2022 den 12.39):

😅😅 da tror jeg ikke dette er for deg. 

Anonymkode: 107cb...b2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.8.2022 den 22.30):

Jeg følte meg ferdig med Westeros etter den veldig skuffende siste sesongen av GOT. 

Etter å ha sett trailere og intervjuer om House of the dragon er jeg skikkelig gira igjen ⚔️🛡️🐉🔥

Anonymkode: 34b25...b3f

Enig. Var helt ferdig og bortsett fra et bittelite håp om en ny bok tenkte jeg meg som ferdig westeros. Men.. tiden leger alle sår, og etter og å ha fått de siste got sesongene på avstand og kom over traileren og intervju med grrm er jeg virkelig gira jeg og. Selvom jeg skulle ønske grrm prioriterte og skrive, er jeg glad han er involvert her og ikke bare har solgt historien sin til høyestbydende. Og .. denne historien er i hvertfall ferdigskrevet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappadrømmen skrev (1 minutt siden):

Slippes den eksakt 00.00 i natt?

Tviler. Jeg finner ikke eksakt tidspunkt, men de slapp aldri got før premieren i usa, så tipper i 4- tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Pappadrømmen skrev (5 timer siden):

Slippes den eksakt 00.00 i natt?

Neppe. Premieren er klokken 21:00 lokal tid i New York (klokken 03:00 i Norge). Jeg vil anta at premieren her i landet vil være tidligst rundt 06:00 mandag morgen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke være for optimistisk, men jeg tenker at dette kan bli bedre på tv enn i bokform. Jeg syntes boka, Fire and Blood, var litt mindre interessant å lese.

Boka er skrevet i en stil som er veldig forskjellig fra bøkene GoT er basert på. I Fire and Blood er det en oppdiktet historiker som forteller. Denne historikeren nevner også andre som skrev om denne perioden. En slags "Snorres kongesaga/Se og Hør".

Vanskelig for meg å forklare. Det tok mange sider før jeg kom inn i hvordan boken er skrevet. Jeg likte det ikke, så ble jeg vant til det, så begynte jeg å like det.

Det kan være bedre hvis hovedpersonene selv kommer fram, uten at en historiker snakker om de.

Jeg håper det blir en bra balanse mellom politisk renkespill og blodig vold. Det ser ut som om serien har hatt et stort budsjett. Det lover bra for slagscenene. Nå får vi se dragerytter mot dragerytter. Mange ganger. Brutale kamper i lufta. :bond:Viserion mot Drogon og Rhaegal var bare i en eneste episode i GoT.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Jeg har ikke lest bøkene enda, men har sett Game of thrones da. Håper denne blir like bra (utenom siste sesongen av GOT selvsagt).

Trodde ikke at den skulle komme så kjapt. Innbilte meg at det var en stund til, men det blir gøy å se i morgen :)

Endret av AprilRyan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.8.2022 den 16.39):

Helt uinteressert i GoT-universet (selv om jeg sleit meg gjennom bøkene en gang i tiden). Kommer neppe til å gidde å se hverken den eller den nye Tolkien serien.

Anonymkode: 0a25c...809

HVORFOR slet du deg gjennom DE tykke bøkene med såpass omfattende skildring av GoT- universet om du er totalt uinteressert i det?!🤯 Du må jo ha kastet bort månedsvis av tid i et ellers så kort liv😅

Jeg koste meg med de to første bøkene, men ramlet av da serien kom. Lot den overta. Koste meg med serien frem til siste sesong. Og den var så dårlig at jeg gikk fra å elske GoT til å mislike den. Regner likevel med at siste boka sikkert var bedre enn siste sesongen;) Virket som settet fikk dårlig tid på slutten og måtte avslutte brått og klippet for mye..

Anonymkode: 516dd...072

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...