Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er utviklingstrinn virkelig en greie? Synes det høres så rart ut, og tenker kanskje det først og fremst er confirmation bias, men min 5 uker gamle baby sover dårligere og er litt ekstra urolig nå som jo stemmer på en prikk med disse trinnene🥲 (håper jo det er det, slik at det «går over» innen et par dager)

Anonymkode: 53a57...ec7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har stemt på en prikk med begge mine, så jeg tror det er noe i det i alle fall.

Anonymkode: c0f5c...213

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har stemt på en prikk med begge mine, så jeg tror det er noe i det i alle fall.

Hvordan var dine under utviklingstrinnene da? Håper jo det stemmer! Det er fint å vite at uro kan være forbigående innenfor relativt korte tidsintervall

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan var dine under utviklingstrinnene da? Håper jo det stemmer! Det er fint å vite at uro kan være forbigående innenfor relativt korte tidsintervall

Fellesnevneren på begge to og alle trinn har vært mer sutring, dårligere søvn og null tålmodighet. Så har det vært noen tilleggsvariasjoner på mye/lite spising, separasjonsangst etc. 

AnonymBruker
Skrevet

Forskningen bak de utviklingstrinnene er gjort på sjimpanser og et lite utvalg på 5 babyer, så ville ikke stolt på det 100%. 

Anonymkode: 4b7e4...085

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hver gang vi har hatt perioder med uro og lite søvn har de brått lært noe nytt i denne tiden. Krabbe, gå, språk. Nå var det en periode med lite søvn og ekstra stort behov for mye mat. Brått kom det setninger og riktig uttale av ord vi har slitt med før. 

Anonymkode: 85479...d26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stemte ikke her.

Anonymkode: 112d2...4cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stemte overhode ikke her. Men har en venninne som sverget på at begge ungene fulgte disse trinnene helt uten unntak. 

Anonymkode: 6a110...2be

• Liker 1
Skrevet

Ingen av mine tre har fulgt disse trinnene. Var ikke noe snakk om det da den eldste var liten i 2007,mens i 2014 og 2016 kunne knapt ungen kny en gang før det ble mast om utviklingstrinn av de andre på barseelgruppa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er utviklingstrinn virkelig en greie? Synes det høres så rart ut, og tenker kanskje det først og fremst er confirmation bias, men min 5 uker gamle baby sover dårligere og er litt ekstra urolig nå som jo stemmer på en prikk med disse trinnene🥲 (håper jo det er det, slik at det «går over» innen et par dager)

Min baby merket jeg ikke mye til utviklingstrinnene, men jeg kunne se på hodet hennes da hun var på slutten av et utviklingstrinn (sjekket med appen og det stemte), for hodet var kjempestort akkurat mot slutten.

Utviklingstrinnet i måned 8 derimot endret sjukt mye av soverutinene til babyen. 

Anonymkode: c3309...fb3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De stemte litt til- og fra, jeg sluttet å lese om utviklingstrinn for etter 6. mnd. kom de på rekke og rad og jeg følte det var ny søvnregresjon og utviklingstrinn hver måned😅

Anonymkode: 1aa60...92a

AnonymBruker
Skrevet

Om de bestemte utviklingstrinnene stemte på mine, det aner jeg ikke. Men de er jo tatt ut fra at rundt den bestemte tiden, så lærer de noe nytt.

Og det jeg oppdaget på begge mine barn, er at når de har lært seg nor nytt. Slik som å krype, krabbe, reise seg, gå, snakke, stupe kråke osv osv. Så har de også vært ekstra urolige i samme tiden, og sovet mye dårligere. Jeg har aldri sjekka opp om det stemmer med teorien om når det skjer, men at det ofte har hadd en sammenheng med utvikling og dårlig humør/søvn det stemmer med mine to. Men da etter egen utvikling, ikke etter hva andre skriver skal skje når.

Anonymkode: 7c06a...7e3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...