AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #1 Skrevet 24. juli 2022 Trenger litt solskinnshistorier akkurat nå. Er straks 8 uker, og har i 3 uker småblødd brunt og lyserosa blod. Forrige uke var alt ok på ultralyd med levende foster med hjerteaksjon. På fredag og lørdag, begynte jeg å blø mye. Mye rennende blod, og en del klumper også. Fylte er bind på fredag. I går fylte jeg et bind, byttet før jeg la meg og det nye bindet var fullt i dag tidlig. Var også på do flere ganger i løpet av natten, rennende blod. På ultralyden så de en blodansamling nederst i livmor, atskilt fra fosteret/fostersekk. Fikk beskjed om at jeg kanskje kom til å blø mer. Men så mye? Er det noen som har opplevd lignende, og at det likevel gikk bra? Anonymkode: 7e27a...755
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #2 Skrevet 24. juli 2022 Nei selvfølgelig går ikke det bra Anonymkode: 12515...4e8
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #3 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei selvfølgelig går ikke det bra Anonymkode: 12515...4e8 Går ikke bra med deg heller ser jeg. Anonymkode: 1c188...696 8
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #4 Skrevet 24. juli 2022 Har ikke erfaring selv, men har lest om mange som har opplevd hematom i livmor, som plutselig begynner å blø mye. Usikker på om det er med eller uten koagler, men om du googler hematom gravid så kommer det sikkert mye info! Beklager at jeg ikke kan være til mer hjelp, men krysser fingrene for at det går bra med deg 🤞 Anonymkode: 67db1...779 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #5 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Har ikke erfaring selv, men har lest om mange som har opplevd hematom i livmor, som plutselig begynner å blø mye. Usikker på om det er med eller uten koagler, men om du googler hematom gravid så kommer det sikkert mye info! Beklager at jeg ikke kan være til mer hjelp, men krysser fingrene for at det går bra med deg 🤞 Anonymkode: 67db1...779 Takk. Ja, jeg har fått påvist blodansamling nederst i livmoren. Er det det som er hematom? Legen brukte bare uttrykket blodansamling, og jeg så det også selv på skjermen under ultralyden. Er fremdeles kvalm og har fremdeles andre symptomer også. Men det tar kanskje en stund før de forsvinner selv om jeg har mistet? Anonymkode: 7e27a...755
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #6 Skrevet 24. juli 2022 Jeg har ingen solskinnshistorie å komme med. Men det er flere kvinner som tror de får mensen, men som egentlig er gravide. Blødning kan være normalt når man er gravid. Dog usikker på hva som evt. regnes som normal mengde. Men mange har stor nok blødning til å tro at det er mensen de har. Jeg ville fått en time til ny ultralyd, og tatt det der i fra. Det er mulig det er en spontanabort, men det er mulig det bare er en blødning. Uansett godt å få sjekket hva som er hva. Ikke ta sorgene på forskudd, men vær forberedt på alt. Sender deg varme tanker 💙 Anonymkode: 82a6d...dc0 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #7 Skrevet 24. juli 2022 Hvor stort ble embryoet målt til? Anonymkode: cde28...8c3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #8 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk. Ja, jeg har fått påvist blodansamling nederst i livmoren. Er det det som er hematom? Legen brukte bare uttrykket blodansamling, og jeg så det også selv på skjermen under ultralyden. Er fremdeles kvalm og har fremdeles andre symptomer også. Men det tar kanskje en stund før de forsvinner selv om jeg har mistet? Anonymkode: 7e27a...755 Jeg hadde hematom (uke 8), blødde kraftig i noen timer men ikke noen klumper 😕 hvis jeg var deg ville jeg fått en legetime i morgen og sjekke hcg, kan godt hende det finnes solskinnshistorier på KG (jeg har lest om dem tidligere) men er jo bedre å få vite hva som har skjedd i din situasjon. Krysser fingrene for deg ❤️ Anonymkode: 50dac...1c8 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #9 Skrevet 24. juli 2022 Jeg har blødd under begge svangerskapene mine, fikk to friske barn. Blødde ikke så mye som deg, mer daglige småblødninger, bortsett fra en ganske stor blødning i uke 21. Håper du får undersøkt det med ultralyd i morgen og krysser fingrene for deg. Vet hvor tøft det kan være å ikke vite, men det kan gå bra!❤ Anonymkode: 56d5a...4dc 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #10 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor stort ble embryoet målt til? Anonymkode: cde28...8c3 Da jeg var på siste ultralyd ble det målt til ca 8mm, og normal hjerteaksjon. Anonymkode: 7e27a...755
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #11 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Takk. Ja, jeg har fått påvist blodansamling nederst i livmoren. Er det det som er hematom? Legen brukte bare uttrykket blodansamling, og jeg så det også selv på skjermen under ultralyden. Er fremdeles kvalm og har fremdeles andre symptomer også. Men det tar kanskje en stund før de forsvinner selv om jeg har mistet? Anonymkode: 7e27a...755 Tror det er det samme som hematom:) bestill deg en ultralyd, det er tortur å ikke vite 💔 Anonymkode: 67db1...779 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #12 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde hematom (uke 8), blødde kraftig i noen timer men ikke noen klumper 😕 hvis jeg var deg ville jeg fått en legetime i morgen og sjekke hcg, kan godt hende det finnes solskinnshistorier på KG (jeg har lest om dem tidligere) men er jo bedre å få vite hva som har skjedd i din situasjon. Krysser fingrene for deg ❤️ Anonymkode: 50dac...1c8 Har googlet en del og, og lest at klumper kan komme med hematom i livmor, men de fleste slike historier på norsk har negativt utfall. Hvor mye blødde du? Og hvor lenge? Var blodansamlingen din slik at den var veldig synlig på ultralyd, og forsvant helt etterhvert? Anonymkode: 7e27a...755
Topsi Skrevet 24. juli 2022 #13 Skrevet 24. juli 2022 Høres i utgangspunktet ikke bra ut, men har hørt om tilfeller der det har gått bra. Du kan jo evt gå til privat ultralyd igjen, de vil jo se hjerteslag hvis det er håp
Amatariel Skrevet 24. juli 2022 #14 Skrevet 24. juli 2022 Mirakler og håp finnes alltid. Forvent det verste... håpe på det beste. Jeg har opplevd å blø MYE, med koagler og alt. Akkurat slik som en heftig mensen er. Derfor var jeg helt sikker på at jeg ikke var gravid, men nettopp mensen som kom. Blødde i 3-4 dager, skiftet maange bind daglig. Men jammen visste det seg at spiren klamret seg fast. Men dette var tidligere enn deg da (rundt uke 5). Men er det noe jeg har lært i min mangeårig prøvekarusell så er det at ALT kan skje. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #15 Skrevet 24. juli 2022 Amatariel skrev (2 timer siden): Mirakler og håp finnes alltid. Forvent det verste... håpe på det beste. Jeg har opplevd å blø MYE, med koagler og alt. Akkurat slik som en heftig mensen er. Derfor var jeg helt sikker på at jeg ikke var gravid, men nettopp mensen som kom. Blødde i 3-4 dager, skiftet maange bind daglig. Men jammen visste det seg at spiren klamret seg fast. Men dette var tidligere enn deg da (rundt uke 5). Men er det noe jeg har lært i min mangeårig prøvekarusell så er det at ALT kan skje. Takk, hjelper å lese dette! Jeg har ikke blødd noe særlig klumper i dag, men flere ganger rennende blod. Er fremdeles veldig kvalm og uvel på ettermiddag og kveld, samt raper og fiser (veldig udelikat, men dette har vært tydelige symptomer i graviditeten så langt) fremdeles også. Klamrer meg litt til det; at jeg fortsatt har symptomer på graviditet. Hvor lang tid tar det før symptomer forsvinner om jeg har/har hatt en spontanabort? Da du blødde, fikk du beskjed om at du hadde blodansamling eller hematom i livmoren? Det jeg har fått fortalt, men aner ikke om mengden blod jeg har blødd er for mye til å være det, eller om det har dratt med seg fosteret også. Jeg var desperat og sjekket alle klumper/koagler, uten å se tegn til foster - jeg hadde vel sett dette når jeg snart er i uke 8, om det hadde kommet ut? Anonymkode: 7e27a...755 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #16 Skrevet 24. juli 2022 Blødde masse (med store koagler) et par uker da jeg mistet den ene tvillingen. Nå i uke 38 😊 Var lett å se blodansamlingen på ultralyd, og hadde ny kontroll to uker etterpå for å sjekke hvordan det stod til. Anonymkode: 10ee3...6fa 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #17 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk, hjelper å lese dette! Jeg har ikke blødd noe særlig klumper i dag, men flere ganger rennende blod. Er fremdeles veldig kvalm og uvel på ettermiddag og kveld, samt raper og fiser (veldig udelikat, men dette har vært tydelige symptomer i graviditeten så langt) fremdeles også. Klamrer meg litt til det; at jeg fortsatt har symptomer på graviditet. Hvor lang tid tar det før symptomer forsvinner om jeg har/har hatt en spontanabort? Da du blødde, fikk du beskjed om at du hadde blodansamling eller hematom i livmoren? Det jeg har fått fortalt, men aner ikke om mengden blod jeg har blødd er for mye til å være det, eller om det har dratt med seg fosteret også. Jeg var desperat og sjekket alle klumper/koagler, uten å se tegn til foster - jeg hadde vel sett dette når jeg snart er i uke 8, om det hadde kommet ut? Anonymkode: 7e27a...755 Jeg spontanaborterte åtte uker på vei, og så fostersekk med embryo inni+ morkake. Svangerskapssymptomene mine forsvant gradvis fra jeg begynte å blø noen dager før selve aborten. Du må bare vente og se. Eventuelt ta en ny ultralyd om ikke så lenge. Alt er mulig. Krysser fingrene for deg! Anonymkode: e6584...de1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #18 Skrevet 25. juli 2022 Lykke til. Det er fælt å gå rundt sånn uten å vite. Håper det går bra❤ Anonymkode: 64167...b76 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #19 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg spontanaborterte åtte uker på vei, og så fostersekk med embryo inni+ morkake. Svangerskapssymptomene mine forsvant gradvis fra jeg begynte å blø noen dager før selve aborten. Du må bare vente og se. Eventuelt ta en ny ultralyd om ikke så lenge. Alt er mulig. Krysser fingrene for deg! Anonymkode: e6584...de1 Beklager om spørsmålet er for direkte, men hvordan så du fostersekk og klarte skille den fra «vanlige» klumper/koagler? Anonymkode: 7e27a...755
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #20 Skrevet 25. juli 2022 Søsteren min blødde mye i begynnelsen vet ikke om det var korgulert akuratt men hun var mye redd. Var morkaka som lå feil hun har ventet seg keisersnitt heletiden men sist var den flyttet seg nokk til hun kan føde normalt 🤩 ikke lenge til hun føder nå Anonymkode: 1ed42...95e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå