Gå til innhold

Hvilken parfyme vil du anbefale? Hva heter din beste parfyme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Elle Melle skrev (6 minutter siden):

I teorien er eau de toilette alltid mildere enn eau de parfum, men det variere veldig fra merke til merke hva det vil si. Noen edt er kraftige og noen edp er svake.

Som regel vil det innad i en serie dufter fra samme produsent være slik at edp er kraftigts, men de er ikke like dufter med ulik styrkegrader. Duften er gjerne litt lik, men selve notene er gjerne ulike, noe er lagt til eller trukket fra.

Takk for forklaringen :) 

Jeg har luktet på mange edp og edt nå men nei, jeg finner liksom ikke den jeg føler jeg vll ha. Bortsett fra en spray som heter Green Tea fra Elizabeth Arden. Den er ok, behagelig lukt. Men er den edt? 

Anonymkode: 3e9c5...50c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elle Melle skrev (9 minutter siden):

I teorien er eau de toilette alltid mildere enn eau de parfum, men det variere veldig fra merke til merke hva det vil si. Noen edt er kraftige og noen edp er svake.

Som regel vil det innad i en serie dufter fra samme produsent være slik at edp er kraftigts, men de er ikke like dufter med ulik styrkegrader. Duften er gjerne litt lik, men selve notene er gjerne ulike, noe er lagt til eller trukket fra.

Noen ganger er edp like svakt som bodyspray.  Clean sine fatter jeg ikke går som edp, de forsvinner etter 2 timer uansett hvor mye du sprayer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel kanskje i løpet av årene testet mange hundre parfymer (fordi jeg synes det er gøy og fikk litt dilla på å finne ut hva jeg likte og slik), og jeg har kjøpt alle jeg liker. At jeg bare har 14 parfymer sier noe om hvor mange jeg ikke likte...

Å finne noe som dufter godt på huden og ikke bare på papir i butikken kan ta litt tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
AnonymBruker skrev (På 24.7.2022 den 12.52):

Jeg vil kjøpe meg en ny parfyme, men utvalget er jo så ufattelig stort at jeg drukner i det!

Jeg trenger derfor tips til gode parfymer og spør kg brukere om dere kan dele med meg (og andre) hvilken parfyme dere ville anbefalt og hvilken som er desidert din egen beste parfyme!

Og ett til spørsmål: Hvordan visste du at akkurat denne parfymen er den du ville ha?

Takknemlig for alle tips og svar :blomst:

Anonymkode: 9d4f6...99a

Jeg synes Clean warm cotton er en frisk og deilig parfyme. Fordelen med Clean serien er at de lukter godt og rent, i tilfelle jeg nevner lukter det som rent ulltøy rett utfra vaskemaskinen, hmm deilig følelse ;) 

Dette er en kvinneparfyme, men jeg bruker den likevel som mann ettersom at den som nevnt hovedsakelig bringer assosiasjoner til nydusjet. Vet ikke helt hvorfor den ikke markedsføres som kvinne/- unisex. Den er definitivt mer feminin enn maskulin, men ikke overkill.

Anonymkode: 52ae1...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2023 den 11.53):

Jeg synes Clean warm cotton er en frisk og deilig parfyme. Fordelen med Clean serien er at de lukter godt og rent, i tilfelle jeg nevner lukter det som rent ulltøy rett utfra vaskemaskinen, hmm deilig følelse ;) 

Dette er en kvinneparfyme, men jeg bruker den likevel som mann ettersom at den som nevnt hovedsakelig bringer assosiasjoner til nydusjet. Vet ikke helt hvorfor den ikke markedsføres som kvinne/- unisex. Den er definitivt mer feminin enn maskulin, men ikke overkill.

Bare så synd de forsvinner fra huden etter ca 1 time.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (5 timer siden):

Varer lenge på min hud 🙂

Anonymkode: 0f715...b58

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Djungelvrål skrev (22 timer siden):

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Varer lenge på min hud 🙂

Skal man egentlig kjenne egen parfymelukt? Trodde egentlig det var selve kjennetegnet på at man overdriver påføringen… 🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror stadig at jeg har funnet den ultimate 😅 vet ikke om lukt forandrer seg, eller om jeg bare går lei🤷‍♀️

Oppdaget Armani Si ifjor sommer og falt pladask. Kjøpte et lite sett på taxfree med små flasker av Si, Si intense, Si Passione og Si Passione intense. 
Likte først veldig godt Si og brukte den lenge. Men syntes den var litt for sterk/skarp i toppnotene. Passione ble favoritten, men forsvinner så raskt fra huden min 😔 test de gjerne likevel, kanskje det er noe for deg?

Så før jul oppdaget jeg Chanel sine parfymer 😍 Mademoiselle ble en storfavoritt og jeg kunne ikke fatte jeg ikke hadde brukt den før.. Nå derimot, synes jeg den lukter for mye mann 🙈🤣 

Chance blir litt skarp og Chance  eau tendre litt søt. 
Likevel ser jeg for meg å komme tilbake til disse en gang etterhvert, er jo gode dufter. 

Nå derimot har jeg fått dilla på Parfymes de Marly delina, og spesielt Deline de roseeé🥰 og jeg som trodde slike «rosa» rosedufter ikke var for meg 😅😆

Anbefaler varmt å teste 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg foretrekker milde gourmandparfymer, favorittene er Parfums de Roma Confetto og L’eau papier fra Diptyque.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2023 den 1.20):

Varer lenge på min hud 🙂

Jeg syns også de varer lenge på meg.

Men likevel kortere enn de fleste andre parfymer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2023 den 18.06):

Skal man egentlig kjenne egen parfymelukt? Trodde egentlig det var selve kjennetegnet på at man overdriver påføringen… 🤔

Jeg har lært at når du har tatt på deg en parfyme men ikke lukter den selv så har man funnet en parfyme som passer perfekt til din egen, naturlige kroppsduft. Andre som er rundt deg kjenner at du har parfyme på deg/lukter godt, mens du selv kjenner ikke parfymelukten.

Mannen min kommenterer flere ganger at jeg lukter så godt, mens jeg selv merker ikke noe

(og da funker det ikke å spraye på mere, da blir det bare overdose-parfyme) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, skruf said:

Jeg har lært at når du har tatt på deg en parfyme men ikke lukter den selv så har man funnet en parfyme som passer perfekt til din egen, naturlige kroppsduft. Andre som er rundt deg kjenner at du har parfyme på deg/lukter godt, mens du selv kjenner ikke parfymelukten.

Jeg har funnet en del sånne og blir egentlig litt oppgitt :laugh: fordi jeg vil jo gjerne lukte hvordan jeg lukter, men jeg kjenner jo ingenting IMG_2301.gif.2b10f0bc37cc70a563b6a3c1f9f786a4.gif

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.9.2023 den 18.06):

Hvis man påfører parfyme på innsiden av håndleddet og knapt lukter den etter et par timer så er det er det en parfyme som forsvinner fort.  Clean-parfymene er så lette så det er nok grunnen, til gjengjeld kan du dynke deg i de/spraye mye uten at du stinker slik du gjør med mange andre mye sterkere parfymer.   De går som for  en bodyspray å regne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte nå nettopp den nyeste parfymen til Matiere Premiere; Vanilla Powder. Gleder meg til å teste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...