AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #21 Skrevet 25. juli 2022 Har noen av dere parfymer fra Le Labo? Og hvilke parfymer bruker dere hele året? Tror jeg helst vil gå for en allroundparfyme. Anonymkode: 9d4f6...99a
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #22 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Mine favoritter er fra Diptyque. Vetyverio, Eau des Sens og Eau de Capitale. Men vil ikke anbefale å kjøpe noen av dem uten å ha prøvd… de er såpass dyre og såpass spesielle. Dior Addict er en annen favoritt, men jeg vil ikke anbefale den som blindkjøp heller. Den er mektig 😅 Du finner testere på de der på Finn 🥰 Anonymkode: 6124f...64d Hvilke av de 3 er lettest og ikke så tunge? Takk for tips, jeg skal se om jeg får testet disse. Anonymkode: 9d4f6...99a
Djungelvrål Skrevet 25. juli 2022 #23 Skrevet 25. juli 2022 Min favoritt som fortsatt er i salg er denne. Passer hele året, er ikke søt. Lukter friskt, litt eksklusivt. https://www.nordicfeel.no/duft/parfyme/dameparfyme/issey-miyake-leau-dissey-47934?gclid=Cj0KCQjw_viWBhD8ARIsAH1mCd7Z3VSLMlTWWsiAUt6WvEamrFEsGNpyeuTLfj61m3HseEXCdk5zYW0aAkQAEALw_wcB 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #24 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvilke av de 3 er lettest og ikke så tunge? Takk for tips, jeg skal se om jeg får testet disse. Anonymkode: 9d4f6...99a Vetyverio kanskje. Men alle de er egentlig tunge 😃 Anonymkode: 6124f...64d
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #25 Skrevet 29. juli 2022 Djungelvrål skrev (På 25.7.2022 den 18.00): Min favoritt som fortsatt er i salg er denne. Passer hele året, er ikke søt. Lukter friskt, litt eksklusivt. https://www.nordicfeel.no/duft/parfyme/dameparfyme/issey-miyake-leau-dissey-47934?gclid=Cj0KCQjw_viWBhD8ARIsAH1mCd7Z3VSLMlTWWsiAUt6WvEamrFEsGNpyeuTLfj61m3HseEXCdk5zYW0aAkQAEALw_wcB Nå har jeg testet denne, og jeg er litt delt. Sånn helt umiddelbart kjentes den en anelse kvalmende ut, og jeg leste at den hadde sandeltre i seg. Er kanskje derfor jeg reagerte. Men etterpå ble den ok. Den ga meg ikke noe wow følelse, så jeg tror ikke at jeg kjøper den. Anonymkode: 9d4f6...99a
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #26 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 25.7.2022 den 22.57): Vetyverio kanskje. Men alle de er egentlig tunge 😃 Anonymkode: 6124f...64d Da tror jeg at jeg unngår disse. I dag har jeg merket at skarpe og til dels tunge dufter blir overkill. Jeg dro til et parymeri og testet noen chanel, bla chanel 5 leau? mademoiselle og andre merker jeg nå ikke husker navnet på. Jeg ønsker en enkel allround parfyme, ikke for søt, uten vanilje, og tunge toner. Lett og frisk, Natur lukter, men heller ikke så skarp som feks Stellas parfyme med roser og peoner. Anonymkode: 9d4f6...99a
Capazitet Skrevet 29. juli 2022 #27 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Da tror jeg at jeg unngår disse. I dag har jeg merket at skarpe og til dels tunge dufter blir overkill. Jeg dro til et parymeri og testet noen chanel, bla chanel 5 leau? mademoiselle og andre merker jeg nå ikke husker navnet på. Jeg ønsker en enkel allround parfyme, ikke for søt, uten vanilje, og tunge toner. Lett og frisk, Natur lukter, men heller ikke så skarp som feks Stellas parfyme med roser og peoner. Anonymkode: 9d4f6...99a Prøv Estee Lauder Very Estee. Den selges bl a på danskebåten. Floral og lett.
skruf Skrevet 30. juli 2022 #28 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Da tror jeg at jeg unngår disse. I dag har jeg merket at skarpe og til dels tunge dufter blir overkill. Jeg dro til et parymeri og testet noen chanel, bla chanel 5 leau? mademoiselle og andre merker jeg nå ikke husker navnet på. Jeg ønsker en enkel allround parfyme, ikke for søt, uten vanilje, og tunge toner. Lett og frisk, Natur lukter, men heller ikke så skarp som feks Stellas parfyme med roser og peoner. Anonymkode: 9d4f6...99a Sjekk ut Daisy-serien fra Marc Jacobs, noen av de tror jeg vil passe for deg lett, frisk og florale https://fredrikoglouisa.no/merker/marc-jacobs/?gclid=Cj0KCQjwio6XBhCMARIsAC0u9aFa9AJ4oKECAeBchGUQQR6u443qjNEKKe_SylfQuGf8bNVkLTqPIYYaAsu9EALw_wcB
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #29 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Da tror jeg at jeg unngår disse. I dag har jeg merket at skarpe og til dels tunge dufter blir overkill. Jeg dro til et parymeri og testet noen chanel, bla chanel 5 leau? mademoiselle og andre merker jeg nå ikke husker navnet på. Jeg ønsker en enkel allround parfyme, ikke for søt, uten vanilje, og tunge toner. Lett og frisk, Natur lukter, men heller ikke så skarp som feks Stellas parfyme med roser og peoner. Anonymkode: 9d4f6...99a Rituals, kanskje? F eks Ocean infini, Sakura eller Fleurs de Himalaya. Anonymkode: 6124f...64d 1
Skogkatten Skrevet 30. juli 2022 #30 Skrevet 30. juli 2022 Støtter Fleurs de l'Himalaya, som nevnes over her. Eventuelt Pink Molecule fra Zarkoperfume. Av de to foretrekker jeg personlig sistnevnte, og på meg luker den friskt og fruktig søtt. Men jeg har hørt at den lukter veldig forskjellig fra person til person, og mange liker den ikke. Førstnevnte er uansett lettere, litt friskere, og heller ikke så søt. https://www.kicks.no/rituals/parfyme/dame/parfyme/fleurs-de-lhimalaya-edp-60-ml https://www.kicks.no/zarkoperfumes/parfyme/dame/parfyme/pink-molecule-090.09-edp-100-ml
hufsaaaaa Skrevet 30. juli 2022 #31 Skrevet 30. juli 2022 Djungelvrål skrev (På 25.7.2022 den 18.00): Min favoritt som fortsatt er i salg er denne. Passer hele året, er ikke søt. Lukter friskt, litt eksklusivt. https://www.nordicfeel.no/duft/parfyme/dameparfyme/issey-miyake-leau-dissey-47934?gclid=Cj0KCQjw_viWBhD8ARIsAH1mCd7Z3VSLMlTWWsiAUt6WvEamrFEsGNpyeuTLfj61m3HseEXCdk5zYW0aAkQAEALw_wcB Min også! Får alltid komplimenter og spørsmål om hvilken parfyme det er når jeg bruker denne.
Dolce Skrevet 30. juli 2022 #32 Skrevet 30. juli 2022 Du må prøve deg frem. Parfymer kan lukte ekstremt forskjellig fra person til person. Glemmer aldri da jeg fikk prøve yndlingsparfymen til en venninne. Den luktet helt fantastisk på henne, så jeg ville prøve. Sprayet litt på innsiden av håndleddet. Det luktet helt for jævlig. Vi var på telttur, så det var begrenset med vaske/dusjefasiliteter. Hadde nesten (bare nesten...) lyst til å hugge av meg armen for å få bort den jævlige lukten. 3 1
Christina82 Skrevet 30. juli 2022 #33 Skrevet 30. juli 2022 Ryddet for avsporinger. Christina82, mod 1
Elle Melle Skrevet 30. juli 2022 #34 Skrevet 30. juli 2022 (endret) Det er ulikt hva folk synes er tungt og hva som defineres som krydret eller for sterkt. Om du har litt god luktesans kan mange parfymer bli litt mye. Alle elsker liksom Chanel, personlig synes jeg ikke noe om de aller fleste fra det huset. Heller ikke alt slikt som flowerbomb og la vie det belle osv. Bestselgere men ganske voldsomme. Jeg unngår mye av det sm kalles hvite blomster, spesielt Jasmin og appelsinblomst. Og alt av liljer og slikt. Mange moderne parfymer har masse av de to første. Patchuli kan også oppleves som kraftig. Om noe er for "såpete"/fresht kan det bli for spiss duft for noen, da er det lurt å være oppmerksom på f.eks fresia-noter og av og til peon. Dior sin Blooming buquet er veldig snill og myk, den lukter litt som en slags feminin hudkrem. Litt blomster og musk og ikke for søtt eller friskt. Men litt svak. Endret 30. juli 2022 av Elle Melle 2 1
Minlillelykke Skrevet 31. juli 2022 #35 Skrevet 31. juli 2022 Akkurat nå er favoritten Escada cherry in japan. Ellers er jeg veldig glad i Lacoste sine dufter. 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #36 Skrevet 1. august 2022 Er de mildeste parfymene alltid eau de toilette? Anonymkode: 3e9c5...50c
Frisk Skrevet 1. august 2022 #37 Skrevet 1. august 2022 Minlillelykke skrev (På 31.7.2022 den 14.35): Akkurat nå er favoritten Escada cherry in japan. Ellers er jeg veldig glad i Lacoste sine dufter. Escada Cherry in Japan er min favoritt også 🍒 1
Djungelvrål Skrevet 2. august 2022 #38 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er de mildeste parfymene alltid eau de toilette? Anonymkode: 3e9c5...50c Cologne eller kroppspray er det mildeste.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #39 Skrevet 3. august 2022 D&G L’Imperatrice tror jeg kanskje hadde vært noe for deg? Den er frisk og lett, passer fint året rundt. Marc Jacobs Daisy er også ganske fine. Det er mange forskjellige varianter, så her må du bare lukte deg frem. Noen er søtere, andre friskere. Anonymkode: ce3c4...656
Elle Melle Skrevet 3. august 2022 #40 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (På 2.8.2022 den 0.29): Er de mildeste parfymene alltid eau de toilette? Anonymkode: 3e9c5...50c I teorien er eau de toilette alltid mildere enn eau de parfum, men det variere veldig fra merke til merke hva det vil si. Noen edt er kraftige og noen edp er svake. Som regel vil det innad i en serie dufter fra samme produsent være slik at edp er kraftigts, men de er ikke like dufter med ulik styrkegrader. Duften er gjerne litt lik, men selve notene er gjerne ulike, noe er lagt til eller trukket fra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå