AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #1 Del Skrevet 24. juli 2022 Jeg vil kjøpe meg en ny parfyme, men utvalget er jo så ufattelig stort at jeg drukner i det! Jeg trenger derfor tips til gode parfymer og spør kg brukere om dere kan dele med meg (og andre) hvilken parfyme dere ville anbefalt og hvilken som er desidert din egen beste parfyme! Og ett til spørsmål: Hvordan visste du at akkurat denne parfymen er den du ville ha? Takknemlig for alle tips og svar Anonymkode: 9d4f6...99a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 24. juli 2022 #2 Del Skrevet 24. juli 2022 Anbefaler denne tråden: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 24. juli 2022 #3 Del Skrevet 24. juli 2022 Og anbefaler å kjøpe små testere på Finn. Da får du prøvd ordentlig før du kjøper noe 😊 sjekk på Fragrantica.com hvilke noter som er i de forskjellige. Liker du vanilje, sitrus, treverk, blomster? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natta1980 Skrevet 24. juli 2022 #4 Del Skrevet 24. juli 2022 jeg liker best chanel sine parfymer fordi jeg syns de er tidløse og elegante hvis du er nybegynner anbefaler jeg chance-serien, særlig den grønne og rosa. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 24. juli 2022 #5 Del Skrevet 24. juli 2022 På Kicks sin nettside så kan du bruke filteret og hake av for hvilke duft-toner du liker, likedan hvilken duftkategorier du liker litt lettere å velge Hvis du finner noen interessante så kan du sjekke Finn.no og se om noen selger prøver/sampler (jeg har unngått noen bomkjøp takket være at jeg kjøpte testere først, var ikke så gode likevel) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 24. juli 2022 #6 Del Skrevet 24. juli 2022 Min favorittparfyme er Lancome Idole L'Intense. Sitrus og rose, frisk, sterk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 24. juli 2022 #7 Del Skrevet 24. juli 2022 Jeg liker søte dufter og var glad i Britney spears sine da jeg var (mye) yngre. Nå er min signaturduft Victor & Rolf flowerbomb bonbon. Fordi den er en noe mer voksen utgave av disse. Før det bruke jeg carcharel amore amore, som er litt i samme gaten, altså, ganske søt. Diesel loverbomb bruker jeg til fest, i sanne gaten, men tyngre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 24. juli 2022 #8 Del Skrevet 24. juli 2022 Hva har du testet og likt tidligere? Det er absolutt helt umulig å komme med bra anbefalinger om man ikke vet det, siden det finnes så mye ulikt. Når jeg skulle finne ut hva jeg likte begynte jeg med å sjekke en slik 10-mest-solgte damedufter liste. Så luktet jeg på/testet jeg mye forskjellig av de vanlige tingene de har på de fleste parfymerier. Så sjekket jeg på nettet (Fragrantika) hva de jeg likte hadde til felles og hva de jeg ikke likte hadde til felles. Jeg liker for eksempel ikke Jasmin og appelsinblomst, noe som er vanlig i kjempemange populære parfymer, så nå kan jeg unngå dem. Noen liker best ting som dufte som parfymert dusjsåpe, andre liker søte dufter, eller friske sitrusdufter, blomster eller frukt, noen vil ha det mer maskulint eller krydret. Og så kan man ha flere ulike parfymer, det er veldig greit for da trenger man ikke finne den helt perfekte med det samme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 24. juli 2022 #9 Del Skrevet 24. juli 2022 Dior Poison Girl er min favoritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #10 Del Skrevet 24. juli 2022 Alive av Hugo Boss Anonymkode: 5638c...21f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eryn Skrevet 24. juli 2022 #11 Del Skrevet 24. juli 2022 (endret) Sånn i farta: Søt og lett: Versace- Bright Chrystal. Både den rosa og gule er gode. Krydret, men ikke for tung: Chloé- Nomade (Eau de parfyme naturelle). Blomstret: Lancôme- Idôle Nectar (den nyeste). Sitrus, fruktig: Jo Malone- English pear & Freesia. Sexy, dyp og spennende: Carolina Herrera- Good girl. + Min sommerfavoritt 2022: Givenchy- Irresistible (fraiche- varianten). 🤩 Endret 24. juli 2022 av Eryn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #12 Del Skrevet 24. juli 2022 Illicit, Jimmy Choo! Fått mye komplimenter for den! ellers er Escentric molecule 01 nyydelig! Den består Av bare ett duftmolekyl, som er til stede i alle parfymer. Lukter veldig friskt av skog og natur, en sånn søt lukt som minner meg om myr! Anonymkode: 96789...aa3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 24. juli 2022 #13 Del Skrevet 24. juli 2022 (endret) Fra Jo Malone har jeg English pear and freesia, og Wood, sage and seasalt. Så har jeg Aqua di Parma Peonia nobile, Dior addict eau fraiche, Yves Saint Laurent Black Opium, D&G Anthology L'Imperatrice 3, Chloe Eau de Parfum by Chloé, Narciso Rodriguez for Her Eau de Parfum by Narciso Rodriguez, Boss The Scent For Her by Hugo Boss, Miss Dior Blooming Bouquet by Dior, Eau Duelle Eau de Toilette by Diptyque, Philosykos Eau de Parfum by Diptyque, DKNY Be Delicious Coconuts About Summer by Donna Karan, Vanille Blackberry by Comptoir Sud Pacifique. Endret 24. juli 2022 av Elle Melle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 25. juli 2022 #14 Del Skrevet 25. juli 2022 Coco mademosielle fra Chanel har alltid vært min favoritt i 20 år, likedan er Chanel chance god (litt lettere), tidløs og klassisk., Men de kan kanskje være litt for «damete» for ei yngre kvinne (ikke noe 19-åringen min vil bruke feks) The One fra Dolche Gabbana er jeg også veldig glad i; en rund og varm parfyme med bunnoter av vanilje, i tillegg til noter av fersken, mandarin, bergamot, plomme, musk og amber https://www.blivakker.no/product/3098678/dolce-gabbana-the-one-women-eau-de-parfum-30ml?gclid=Cj0KCQjw2_OWBhDqARIsAAUNTTEOv7XQ1heSjh7KvrmChGgoUV6XmdXwApyIVbJJvxKM_zUy0YWxAzsaAtrqEALw_wcB Disse tre har jeg brukt fast lenge, men jeg liker også veldig godt BonBon av Viktor&Rolf; en florar duft med noter av appelsin, karamell, fersken, sandaltre, Jasmin https://fredrikoglouisa.no/produkt/bonbon-edp/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 25. juli 2022 #15 Del Skrevet 25. juli 2022 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StellaNova Skrevet 25. juli 2022 #16 Del Skrevet 25. juli 2022 (endret) På lyko så får du et sett med fem bestselgende parfymeprøver, og så velger du en parfyme som du får i full størrelse. Eller noe sånt! 😄 Se under lykos eget merke. Da får du testa litt 😊 Dårlig forklart da. Synes ofte at beskrivelsen av parfymer ikke stemmer når jeg går på et parfymeri og lukter på dem. Skjønner ikke "parfyme språket!" så jeg noterer meg parfymer jeg synes er spennende, og så går jeg og tester dem i butikken. Spray på håndleddet ditt og gi det noen timer. Min favoritt for tiden er armani sin goia di terra. Den lukter (for meg) som en litt pudrete jasmin og amaretto 😄 Endret 25. juli 2022 av StellaNova skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #17 Del Skrevet 25. juli 2022 Min favoritt er Tom Ford Soleil Blanc i vinterhalvåret. Og Tom Ford Neroli Portofino i sommerhalvåret. Byredo har også mange gode, har blant annet Mojave Ghost og Gupsy Water. Anonymkode: 80b7c...bec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #18 Del Skrevet 25. juli 2022 Elle Melle skrev (16 timer siden): Hva har du testet og likt tidligere? Det er absolutt helt umulig å komme med bra anbefalinger om man ikke vet det, siden det finnes så mye ulikt. Når jeg skulle finne ut hva jeg likte begynte jeg med å sjekke en slik 10-mest-solgte damedufter liste. Så luktet jeg på/testet jeg mye forskjellig av de vanlige tingene de har på de fleste parfymerier. Så sjekket jeg på nettet (Fragrantika) hva de jeg likte hadde til felles og hva de jeg ikke likte hadde til felles. Jeg liker for eksempel ikke Jasmin og appelsinblomst, noe som er vanlig i kjempemange populære parfymer, så nå kan jeg unngå dem. Noen liker best ting som dufte som parfymert dusjsåpe, andre liker søte dufter, eller friske sitrusdufter, blomster eller frukt, noen vil ha det mer maskulint eller krydret. Og så kan man ha flere ulike parfymer, det er veldig greit for da trenger man ikke finne den helt perfekte med det samme. Takk for tipset om 10 mest solgte parfymer liste. Det skal sjekkes ut. Anonymkode: 9d4f6...99a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #19 Del Skrevet 25. juli 2022 Mine favoritter er fra Diptyque. Vetyverio, Eau des Sens og Eau de Capitale. Men vil ikke anbefale å kjøpe noen av dem uten å ha prøvd… de er såpass dyre og såpass spesielle. Dior Addict er en annen favoritt, men jeg vil ikke anbefale den som blindkjøp heller. Den er mektig 😅 Du finner testere på de der på Finn 🥰 Anonymkode: 6124f...64d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 25. juli 2022 #20 Del Skrevet 25. juli 2022 Jeg har mange, men noen favoritter er: Jo Malone - Velvet rose and oud (på vinter og vår). Byredo - Black Saffron (på sommeren). Olympea Solar fra Paco Rabanne på sommeren. Tinharé fra La Couvent - og Smyrna fra samme produsent. Chanel mademoiselle er også veldig god, men foretrekker den som hårparfyme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå