AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #1 Skrevet 24. juli 2022 Jobber i butikk og hadde ei kunde som handlet for ganske mye penger. Det hun kjøpte var redusert pris og så spurte hun om å få den siste varen til redusert pris også. Hun sa at hun hadde handlet for så mye så hun syntes hun kunne få rabatt på denne også. Min sjef hørte på og sa det var greit. Men jeg kunne selv ikke fått meg til å spørre om sånt? Er det frekt eller innafor? Anonymkode: 7efff...cd8
apekatten123 Skrevet 24. juli 2022 #2 Skrevet 24. juli 2022 Helt innafor, spesielt i mindre privateide butikker der sjefen ofte står bak disken selv
Ullvott Skrevet 24. juli 2022 #4 Skrevet 24. juli 2022 Du gjør det ikke på HM og andre steder hvor ting er grisebillig uansett, og heller ikke hvis du bare handler for relativt små summer. I kvalitetsbutikker, frittstående butikker, andre butikker der varene koster ganske mye, eller hvis du gjør et ganske stort kjøp er det ikke frekt å spørre om det. Et helt greit eksempel er hvis du pusser opp hjemme og skal bytte ut hvitevarene. Det er fullt innafor å spørre om du kan få en totalpris på kjøleskap X, oppvaskmaskin Y, komfyr Z osv. Selv på Elkjøp kan du gjøre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå