AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #1 Skrevet 24. juli 2022 Jeg bor i borettslag (der det er lov med katt), i 2.etasje. Har lyst å etterhvert skaffe meg en katt, men vet ikke hvordan det blir når man bor i 2.etasje. Har sett bilder av ulike trinn man kan lage opp til verandaen, men det tviler jeg enhetlig på at er lov siden det er borettslag, og går utover fasaden. Er det andre som har katt og bor i 2.etasje? Man får jo ikke sett når de vil inn, siden de da ikke kan stå utfor verandadøra. Kan slippe den ut ved inngangsdøra, men problemet er jo når den skal inn igjen. Noen med erfaring? Anonymkode: 5921e...ae8
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #2 Skrevet 24. juli 2022 Innekatt(er) er løsningen. Anonymkode: e8e20...c38 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #3 Skrevet 24. juli 2022 Hvorfor i all verden skal du påta deg ansvaret for et dyr når du ikke gidder å følge det opp? Skal katten gå ute så må du ut og lete etter/rope på den jevnlig for å få den skal inn. Ofte ligger katten ved inngangsdøra når den vil inn, så det vil nok ikke bli vanskelig å få den inn igjen. Eller tenkte du å skaffe katt, slippe den ut og ikke gjøre noe mer? Fatter ikke hvorfor du skal ha katt hvis du ikke kan følge den opp selv om den er ute. Tenk deg godt om! Anonymkode: 2c69e...6d5
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #4 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor i all verden skal du påta deg ansvaret for et dyr når du ikke gidder å følge det opp? Skal katten gå ute så må du ut og lete etter/rope på den jevnlig for å få den skal inn. Ofte ligger katten ved inngangsdøra når den vil inn, så det vil nok ikke bli vanskelig å få den inn igjen. Eller tenkte du å skaffe katt, slippe den ut og ikke gjøre noe mer? Fatter ikke hvorfor du skal ha katt hvis du ikke kan følge den opp selv om den er ute. Tenk deg godt om! Anonymkode: 2c69e...6d5 Hjelp, her var det noen som hadde stått opp på feil fot. Jeg har begynt å tenke litt på det, og absolutt ikke bestemt meg for noe. Men ville kanskje adoptert en katt fra dyrebeskyttelsen, og da gjør man jo en god gjerning. Anonymkode: 5921e...ae8 5
Istinde Skrevet 24. juli 2022 #5 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hjelp, her var det noen som hadde stått opp på feil fot. Jeg har begynt å tenke litt på det, og absolutt ikke bestemt meg for noe. Men ville kanskje adoptert en katt fra dyrebeskyttelsen, og da gjør man jo en god gjerning. Anonymkode: 5921e...ae8 Du er fornuftig! Ikke bry deg om den premenstruelle som spyr ut eder og galle! 1
Istinde Skrevet 24. juli 2022 #6 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor i all verden skal du påta deg ansvaret for et dyr når du ikke gidder å følge det opp? Skal katten gå ute så må du ut og lete etter/rope på den jevnlig for å få den skal inn. Ofte ligger katten ved inngangsdøra når den vil inn, så det vil nok ikke bli vanskelig å få den inn igjen. Eller tenkte du å skaffe katt, slippe den ut og ikke gjøre noe mer? Fatter ikke hvorfor du skal ha katt hvis du ikke kan følge den opp selv om den er ute. Tenk deg godt om! Anonymkode: 2c69e...6d5 Hva feiler det deg? 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #7 Skrevet 24. juli 2022 Du kan fint ha en innekatt! Søsteren min bor i 3.etasje og har katt😸 Anonymkode: 310c8...1c7 1 1
Nevrosererroser Skrevet 24. juli 2022 #8 Skrevet 24. juli 2022 I naboblokka er alle informert og OK med at katten som bor i tredje får komme inn om den står ved døra. Da ringer de på hos eieren enten nede ved hoveddøra eller om de går forbi leiligheten. Mange av oss andre ringer også på hos eier om vi ser den står der. Jeg ser rett over til blokka og har aldri lagt merke til at den står å maser eller er urolig, som regel tar det bare noen minutter til den blir sluppet inn. Eier følger den alltid ut selv og har som regel et vindu åpent for å høre om den majuer og vil inn. Den er ikke ute veldig mye da den er litt eldre og spesielt om vinteren går den bare en liten runde så da er eieren gjerne med. Broren min bor i 2.etasje og har valgt en omplasseringskatt som må vere innekatt så det finnes alltids løsninger. 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #9 Skrevet 24. juli 2022 Min dyrebeskyttelse har egne katter som skal være innekatter. Du kan jo sikre terassen å lage en liten oase der, kjøpe langline og sele hvis katten trenger det. Men hvis du skal ha innekatt så anbefales det på det sterkeste at du får to samtidig. Her et klipp om innekatter og hva de krever, det er nok ikke for alle: Anonymkode: 21a91...3a0 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #10 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvorfor i all verden skal du påta deg ansvaret for et dyr når du ikke gidder å følge det opp? Skal katten gå ute så må du ut og lete etter/rope på den jevnlig for å få den skal inn. Ofte ligger katten ved inngangsdøra når den vil inn, så det vil nok ikke bli vanskelig å få den inn igjen. Eller tenkte du å skaffe katt, slippe den ut og ikke gjøre noe mer? Fatter ikke hvorfor du skal ha katt hvis du ikke kan følge den opp selv om den er ute. Tenk deg godt om! Anonymkode: 2c69e...6d5 Logg av internet, ta 10 dype åndedrag, og prøv igjen. Anonymkode: e8e20...c38 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #11 Skrevet 24. juli 2022 Bor du i blokk? Jeg bor i 2.etg og har katt som får gå ut, men i en fjerdepart. Mulig det er enklere å følge med katten da, men det er sikkert mulig i blokk også. Jeg slipper henne ut nede, har verandadøra åpen så jeg hører når hun vil inn. Hvis noen andre slipper henne inn står hun i gangen og gauler, så hun får inn med en gang. Hun går heller aldri langt, så hun kommer når jeg roper. I borettslag er det ofte regler om at man må ha kontroll på katten sin. Da jeg fikk henne i 2011 var hun inne i et helt år så hun lærte seg å bruke kattekassen. Det fungerte, hun har alltid kommet inn for å gå på do. I tillegg må man bare slippe henne ut når man selv er hjemme. Da kan katten komme inn når den vil, og du kan følge med om den bråker med andre katter. Min hyler noe sinnsykt når den møter andre katter, da løper jeg ut med spruteflaska 😅 Så det kan gå veldig bra altså Anonymkode: 6a207...dde
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #12 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bor du i blokk? Jeg bor i 2.etg og har katt som får gå ut, men i en fjerdepart. Mulig det er enklere å følge med katten da, men det er sikkert mulig i blokk også. Jeg slipper henne ut nede, har verandadøra åpen så jeg hører når hun vil inn. Hvis noen andre slipper henne inn står hun i gangen og gauler, så hun får inn med en gang. Hun går heller aldri langt, så hun kommer når jeg roper. I borettslag er det ofte regler om at man må ha kontroll på katten sin. Da jeg fikk henne i 2011 var hun inne i et helt år så hun lærte seg å bruke kattekassen. Det fungerte, hun har alltid kommet inn for å gå på do. I tillegg må man bare slippe henne ut når man selv er hjemme. Da kan katten komme inn når den vil, og du kan følge med om den bråker med andre katter. Min hyler noe sinnsykt når den møter andre katter, da løper jeg ut med spruteflaska 😅 Så det kan gå veldig bra altså Anonymkode: 6a207...dde Det er leiligheter i rekke, 2.etasje er høyeste. Er ikke så høyt ned til plenen, så vet ikke om en katt kanskje ville funnet på å prøve å klatre opp gardinen som de i etasjen under har på verandaen sin.. Vet det er ett par andre her i borettslaget som har katter, men de bor i 1.etasje. Jeg har litt lyst å bo i 1.etasje jeg og, og skulle gjerne kjøpt en leilighet i 1.etasje her, men sånn som tidene er nå med økonomi osv, så er det sikkert ingen som flytter enda. Anonymkode: 5921e...ae8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå