AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #1 Skrevet 24. juli 2022 Et tema som stadig dukker opp her er alle de uønskede babyene pga feil kjønn. Den forbudte sorgen som mødre føler på. Samtidig har det vært snakk om å utvide grensen for selvbestemt abort til 18 uker. Dersom det skulle blitt en realitet, er det mange som velger å abortere bort de uønskede barna da? Du som går eller har gått gravid med feil kjønn, ville du tatt abort om grensen for selvbestemt abort ble utvidet? Anonymkode: f9084...3c8
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #2 Skrevet 24. juli 2022 Mennesker som tar abort på grunn av «feil» kjønn kan brenne et visst sted…. De fortjener hverken forståelse eller flere barn Anonymkode: 4467e...8a7 31 1 4
Gjest Athena Catalina Skrevet 24. juli 2022 #3 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mennesker som tar abort på grunn av «feil» kjønn kan brenne et visst sted…. De fortjener hverken forståelse eller flere barn Anonymkode: 4467e...8a7 Enig.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #4 Skrevet 24. juli 2022 En mor som tar abort pga kjønn er helt uegnet til å bli forelder og skal heller strafferforfølges for drap. Anonymkode: ab0a9...a56 12 3
Silla123 Skrevet 24. juli 2022 #5 Skrevet 24. juli 2022 Det finnes ikke noe som heter «feil kjønn». Man kan ikke designe babyen og velge kjønn, hårfarge, øyenfarge osv, det er ikke en nettbutikk! Hvis man skal abortere et friskt barn fordi du helst ønsket et annet kjønn så fortjener man ikke barn i det hele tatt. 8 1 3
MammatilPer Skrevet 24. juli 2022 #6 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Et tema som stadig dukker opp her er alle de uønskede babyene pga feil kjønn. Den forbudte sorgen som mødre føler på. Samtidig har det vært snakk om å utvide grensen for selvbestemt abort til 18 uker. Dersom det skulle blitt en realitet, er det mange som velger å abortere bort de uønskede barna da? Du som går eller har gått gravid med feil kjønn, ville du tatt abort om grensen for selvbestemt abort ble utvidet? Anonymkode: f9084...3c8 Kjære deg, folk tar abort pga.kjønn allerede nå, og har gjort det lenge. Også i Norge. Hvorfor indere fødte flere guttebarn enn jentebarn fant de også ut av. En liten blodprøve sendt til utlandet avgjorde om de skulle beholde ungen eller ikke. https://www.vg.no/forbruker/helse/i/k264B/norsk-studie-avsloerer-tror-jentefostre-blir-valgt-bort https://www.google.com/amp/s/www.abcnyheter.no/amp/nyheter/verden/2019/07/22/195596331/bare-gutter-og-ingen-jenter-fodt-pa-tre-maneder-i-132-indiske-byer Jeg unnskylder ikke handlingene til folk i India, men har en forståelse for at de gjør det pga.fattigdom. uansett forferdelig gjort. Enda verre er norsk-indere og norsk-pakistanere som gjør det i NORGE. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #7 Skrevet 24. juli 2022 MammatilPer skrev (4 minutter siden): Kjære deg, folk tar abort pga.kjønn allerede nå, og har gjort det lenge. Også i Norge. Hvorfor indere fødte flere guttebarn enn jentebarn fant de også ut av. En liten blodprøve sendt til utlandet avgjorde om de skulle beholde ungen eller ikke. https://www.vg.no/forbruker/helse/i/k264B/norsk-studie-avsloerer-tror-jentefostre-blir-valgt-bort https://www.google.com/amp/s/www.abcnyheter.no/amp/nyheter/verden/2019/07/22/195596331/bare-gutter-og-ingen-jenter-fodt-pa-tre-maneder-i-132-indiske-byer Jeg unnskylder ikke handlingene til folk i India, men har en forståelse for at de gjør det pga.fattigdom. uansett forferdelig gjort. Enda verre er norsk-indere og norsk-pakistanere som gjør det i NORGE. De lager ris til egen bak. Når det blir mangel på kvinner til deres sønner. Anonymkode: fc327...617 6
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #8 Skrevet 24. juli 2022 Noen burde få seg enkraftig smekk over fingrene ja. Å abortere grunnet feil kjønn forteller meg akkurat det jeg behøver å vite om verdiene og moralen til vedkommende. Anonymkode: 55b16...b2c 2 2
MammatilPer Skrevet 24. juli 2022 #9 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De lager ris til egen bak. Når det blir mangel på kvinner til deres sønner. Anonymkode: fc327...617 De lærte visst ikke av Kina som endte opp med å måtte kjøpe seg brud fra nabolandene. Bokstaveligtalt kjøpe seg. 3
Gjest Fiolinfiken Skrevet 24. juli 2022 #10 Skrevet 24. juli 2022 Hjerteskjærende at noen gjør slikt 😢 sitter her med to fine gutter og tanken har aldri slått meg at jeg ikke vil ha de fordi de er gutter og ikke jenter.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #11 Skrevet 24. juli 2022 Millioner verden rundt tar abort pga "feil" kjønn. Vi vet alle at det er jentebarn. Kvinnehatet er overalt. Grunnen til sen abort er og vil alltid være problem med foster og fare for mors helse. Problemet med abort er tvunget abort, pga jentebarn eller fordi far/annen familie, ikke vil at kvinnen skal ta abort. Kvinnen burde være den eneste med en mening om hun skal ta abort. De færreste I Norge vil gjøre det pga "feil" kjønn. Anonymkode: a49c7...127 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #12 Skrevet 24. juli 2022 I utgangspunktet tenker jeg at man enten er for eller i mot abort (opp til en viss grense), og at ikke hver enkelt skal dømme hvorvidt andres grunn er god nok. Når det er sagt, syns jeg at folk som tar abort pga. kjønn ikke virker som gode mennesker, og er usikker på om de er modne nok til å oppdra barn. Men det er jo tilfelle for mange av dem som føder barn, dessverre. Tipper også at dette skjer allerede idag, en blodprøve sendt til f.eks. Danmark kan vel avsløre kjønn før uke 12. Hvis ikke får man abort etter dette også, om man vil. Anonymkode: 7e893...5d9 2 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #13 Skrevet 24. juli 2022 En kan jo forstå hvorfor politikerne frykter sorteringssamfunn. Også lurer folk på hvorfor abortnemdene fremdeles lever i beste velgående 🙄 Anonymkode: b91e1...17c
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #14 Skrevet 24. juli 2022 Abort ved feil kjønn er både etisk og moralsk forkastelig. Jeg støtter selvbestemt abort, men her går grensen for hvor liberal jeg er Anonymkode: 43eb9...fba 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #15 Skrevet 24. juli 2022 Jeg klarer ikke å ha empati med dette, på ingen måte. I min bok er ingen barn uønsket. Skal innrømme at jeg håpet helst at barn nr to var jente da vi hadde jente fra før, og tenkte det var praktisk med samme kjønn. Men utover det la jeg ikke vekt på kjønnet. Aller mest av alt var jeg overlykkelig over et friskt barn. Og gutten min er verdens skjønneste og kunne aldri i livet tenke meg noen andre enn han som barnet mitt, på lik linje med at den eldste (jente) er perfekt i mine øyne og kunne aldri forestilt meg noen andre enn den hun er. Jeg føler at de barna som kommer til deg er de barna du skal ha, uavhengig av kjønn. Anonymkode: add40...330 2 1
Brunello Skrevet 24. juli 2022 #16 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): En mor som tar abort pga kjønn er helt uegnet til å bli forelder og skal heller strafferforfølges for drap. Anonymkode: ab0a9...a56 Utsagn som dette er med på å legitimere senabort. Hadde begge sider moderert seg, hadde man hatt lite debatt om abort.
Oppland Skrevet 24. juli 2022 #17 Skrevet 24. juli 2022 De som blir skuffet over å få "feil" kjønn burde aldri tenke på å få barn en gang. Ta abort fordi kjønn et er feil? Jeg har ikke ord som dekker det. 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #18 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): De lager ris til egen bak. Når det blir mangel på kvinner til deres sønner. Anonymkode: fc327...617 Jepp. Men ærlig talt, det er dritt å være kvinne i mange av de landene så må si at jeg forstår på en måte at kvinner ønsker seg sønner. En sønn vil ikke måtte vokse opp som hun gjorde. Anonymkode: a7b33...bf9 1
Kakaoen Skrevet 24. juli 2022 #19 Skrevet 24. juli 2022 Jeg kunne aldri fjernet et av mine barn for en slik grunn som det noen kaller «feil kjønn». Vi lever jo nå i et samfunn hvor man har mer og mer kontroll over livet sitt. Men dette med å lage barn har man i utgangspunktet ikke kontroll over. Ikke når man blir gravid, hvordan graviditeten går eller hvilket kjønn man får. Mitt inntrykk er at flere og flere sliter med dette. Å føle at man mister kontrollen, selv om det er slik biologien er. Jeg tror nok det er en god grunn til at NIPT i Norge ikke forteller hvilket kjønn man bærer på. Det er nok av folk som hadde tatt abort om de ikke fikk det de ønsket seg 🙈 Men de betaler vel det det koster for å få vite det via danske klinikker 🤷🏼♀️
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #20 Skrevet 24. juli 2022 Aldri i verden! Selvfølgelig kan man ønske seg å få oppleve å få både gutt og jente, men når alt kommer til alt er det at barnet er friskt som er det viktigste. Og når barnet er født vil jeg tro de fleste er lykkelige uansett kjønn, selv om man selvfølgelig kan håpe på det ene eller det andre mens man er gravid. Lykkelig guttemamma til 3💙💙💙 Anonymkode: 2950b...777 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå