Gå til innhold

Er Island dyrt? Og hva med sesonger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Drømmer om en tur til Island, aldri vært der. Har lyst til å se naturfenomenene som geysir, varme kilder mm., pluss shopping/kultur/museum. Gjerne ta med barna. Har begrenset budsjett, og vet ingenting om landet, men ser for meg det er ganske dyrt. Er høstferien et bra tidspunkt? Er det dyrt, langt og vanskelig å komme seg ut fra Reykjavik til der geysir og det er? Har sett prisnivået for slike "guidete turer" i naturen for turister i Norge, det er jo helt utrolige priser. 10.000 for en båttur liksom. Er det samme der? Har ikke sertifikat for bil så kan ikke leie egen bil.

Anonymkode: 41c99...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke vært der selv, men hører folk si det generelt er dyrt på Island ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som nordmann, så var det kjente priser.

Anonymkode: 75461...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal dit nå og har betalt diverse opplegg, men synes ikke det var spesielt dyrt? Ikke billig heller, men rimeligere enn Norge. Sikker på at 10 000 ikke var lokal valuta i Island?

Anonymkode: 6634c...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Oslo priser.

Anonymkode: cdd19...2ab

Nei, det er dyrere. Jeg skal til Reykjavik i høst og må ut med over 2000kr natta for hotell (enkeltrom). Da har jeg bestilt lenge før jeg reiser. Overnatting som er dyrest, ellers er det ca norske priser. 
Ts- du kan få rimelig fly hvis du følger med hos Icelandair. Golden cirkel med geysir, Thingvellir og Gullfoss er en typisk busstur mange tilbyr, priser varierer. Sjekk litt rundt.

Reykjavik er ikke en stor by, så med mindre du har eksepsjonelt gode shopping-gener holder det med to dager i byen. Det unike med Island finner en utenfor Reykjavik. 

Anonymkode: dc21e...80d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er opprinnelig derfra og har vært der mange ganger. Det er like dyrt som Norge, og ekstra dyrt i ferier som med alt annet. Organiserte turer koster MYE. Det er vel ca halvannen times kjøring til Geysir/Strokkur fra Reykjavik og ca 1 time til Bláa Lónið/Blå Lagune, hvor det dessverre har blitt sånn at man må bestille på forhånd, man får bare begrenset tid der inne og det er svinedyrt. Dette pga den enorme økningen i turisme.

Kort sagt, det er svært dyrt å feriere der. Været er som regel kaldt/kjølig og mye vind. Men det er verdens vakreste land ❤️

Anonymkode: 996f9...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Skal dit nå og har betalt diverse opplegg, men synes ikke det var spesielt dyrt? Ikke billig heller, men rimeligere enn Norge. Sikker på at 10 000 ikke var lokal valuta i Island?

Anonymkode: 6634c...f56

Det må det ha vært, ingen båtturer koster 10.000 NOK. 10.000 ISK er ca 750 NOK så det er nok det som er riktig.

Anonymkode: 996f9...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Island er litt dyrere enn Norge.

været er dårligere enn i Norge (veldig mye regn og overskyet). Men det er en helt unik natur. Mye vulkaner, varme skulder sov. Bør oppleves

Anonymkode: 4b0f5...060

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk natur, forferdelig vær, overraskende god mat, ca norske priser. Sesong spiller liten rolle. Sommeren er våt og småkald, vinteren er våt og kald. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tomas77 skrev (3 timer siden):

Fantastisk natur, forferdelig vær, overraskende god mat, ca norske priser. Sesong spiller liten rolle. Sommeren er våt og småkald, vinteren er våt og kald. 

Og turister er det året rundt. Kanskje tettest i juni-august

Anonymkode: dc21e...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var der i mai med storfamilien.

Nydelig land! :hjerte: 

Det er ganske dyrt for det meste, men ikke uoverkommelig. For min del var det litt flaks(?) med barn på 7 og 9 år. For de var gratis eller tilnærmet gratis på flere ting. F.eks bading i den blå lagune. Kostet mye for meg (sånn de luxe pakke), men barna mine var gratis. Verre for broren min som har barn på 14 og 16 år + kone. Oooch, dyrt! 

Absolutt verdt et besøk. Men spar opp nok penger først. Kjedelig å reise dit og ikke ta seg råd til disse utfluktene. Restaurant var på norsk nivå. Mye god mat og ganske dyrt. 

Anonymkode: 8b5dd...9bc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Island i juni. Ja, det er like dyrt som i Norge så det er ikke noen billig destinasjon. Vi leide bil og da har man friheten til å stikke dit en vil. Det er mange flotte fosser, kilder, strender etc som kan oppleves uten at det koster noe men det koster en del med Sky Lagoon, Blue Lagoon, organiserte turer etc. Men det er et utrolig flott land med spennende landskap, nydelige fosser, utrolige isbreer osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...