Gå til innhold

Kvinnestyrte menn i forhold, flaut å se på. Kvinner kan være utrolig nedbrytende mot sine menn..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som single ser man ting mye lettere, hvor ille det faktisk kan være. Hvor nedlatende kvinner behandler sine menn, som de skal oppdra et barn. Trist å se på. Merk at jeg selv aldri skal ha en samboer.

Kvinnen skal alltid bestemme hvordan ting skal være, om mannen ikke kler seg som ønsket for han beskjed om at dette kan han ikke gå i. Det er stygt.

Om mannen forteller sin kvinne at hun har på seg noe stygt, så blir det ramaskrik. Det er sårende! Han er en idiot, mens andre veien er greit.

Kvinnen bestemmer hvordan hjemmet skal se ut, interiøret. Det skal handles og byttes ut ting stadig vekk, materialismen er viktig. Fasaden. Hvordan man tar seg ut, ha de rette tingene.

Bestemmer som regel når man skal ha sex, gjennomsnittlig bestemmer kvinner dette i forhold. Om de blir avvist av mannen så er de full krise, for en kvinne kan jo ikke godta det! En mann skal jo alltid være klar for sex.

Trist, relasjonen mellom mann og kvinnen er dessverre ødelagt i dagens forskrudde samfunn.

Anonymkode: c975c...87e

• Liker 3
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Faktisk enig selv om det ikke selvsagt gjelder for alle. 

Dette minner meg mye om tråder jeg har lest på kg. Eks. 

Hun som ikke ville at han skulle ha med en dragelampe fra man caven sin i deres felles hjem. 

At han ofte ikke kan ha med noe som er sett på som litt harry inn i felles hjem. 

Ja har og kjøpt brukte ting av menn som har fortalt at nei det er jo like fint men fruen har skifte gardiner og da måtte vi jo ha nytt kjøkken eller ny seksjon eller pynte putene var plutselig skiftet ut osv osv... mannfolk godtar for å holde kvinnen på rett side for sin egen del og husfreden. 

Eller tråder på kg som går på bagateller i mine øyne. 

Mannen sa ikke i fra at han ble sen osv osv.. har de melde plikt? Er de ikke voksne mennesker som kan bestemme selv.??

Og ikke minst alle de som går på kjøpesenter å tråkker med en puddel av en mann bak seg som dilter etter kjerringa på shopping... Mannfolk finner seg egentlig i mye rart. 

Jeg skal heller aldri ha noe samboer. 

Men du vet hvis mannen står opp for seg selv og sier noe så er han jo narissist og bølle. 

Anonymkode: 82b15...77a

• Liker 5
Skrevet

Ingen ting av det du nevner er ting som kunn kviner gjør. Det fines dårlige forhold der kvinnen er dominerende og det finnes dårlige forhold der manen er dominerende. Det finnes heterofile forhold som er dårlige, men også skeive forhold som er dårlige selv om partene er samme kjøn. 

Går man inn i et forhold så risikerer man at det blir et dårlig forhold, men det kan også gå bra heldigvis! Det er synd du TS har mistet troen på kjærligheten. Det er skummelt å ta sjansen på en kjæreste, men jeg tror det finnes mange gode forhold der ute selv om de fleste må kysse noen «frosker» før de finner sin «prins» eller «prinsesse». Gifte menn lever lenger og har som gruppe bedre helse en single/skilte/enkemenn, så det finnes jo tydeligvis fordeler med forhold også om man bare finner et bra et ❤️ 

• Liker 21
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen menn er jo litt uselvstendige også, de flyttet omtrent rett fra gutterommet hos mor til en ny mor/hushjelp som kan ta vare på han, vaske klærne hans og lage mat til han. Når du søker en mor, så får du jo også det, da er det også hun som kjøper klær til deg, som bestemmer hvilke puter og potteplanter man skal ha og som sender deg til frisøren når håret blir for langt.

Men sånn generelt så synes jeg du beskriver et veldig dårlig forhold, TS. Man kan ikke ta en mann man hater alt ved og forme dem til det man vil de skal være, men jeg vet noen forhold er litt sånn. Hvis han er dypt misfornøyd så kan han jo bare gå. 

Finner man en bra match så er man stort sett enige om disse tingene, eller finner gode kompromisser. Det er jo det som er normalen. Dog så kan jeg være enig i at kvinnen ofte der den med buksene på, som får det siste ordet.

Som single så vil jeg si at den "skyggesiden" ved forhold som jeg ser soleklart mest av da, er gifte/samboende menn som legger an på meg og vil være/er utro. Mulig de har disse konene du ser mest av da TS, to sider av samme forhold 😅

Anonymkode: 7f01e...247

• Liker 20
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte kvinner som liker for godt å bestemme, kan ødlegge venninneforhold også på den kontrollerende måten og hvis de ikke får det som de vil så baksnakker de til andre og da står en på bar bakke og ingen vil snakke med en til sist. De kvinnene er noen førsteklasses mobbere og alle andre negative ting som følger med. Fasaden deres er veldig overhyggelig i starten, når de finner et nytt offer å manipulere. Jeg har vært igjennom alt sammen og det var virkelig ille. Jeg blir aldri venn med en slik mere. 

Anonymkode: a4823...448

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange menn liker sånne dominerende kvinner. Det er hva jeg har skjønt gjennom årenes løp. 

En annen ting jeg har skjønt er at noen av sånne menn tør ikke forlate henne hvis de vil ut. De er bare utro for da blir forholdet slutt automatisk. Rar verden. 

Anonymkode: 6962b...80e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mange menn liker sånne dominerende kvinner. Det er hva jeg har skjønt gjennom årenes løp. 

En annen ting jeg har skjønt er at noen av sånne menn tør ikke forlate henne hvis de vil ut. De er bare utro for da blir forholdet slutt automatisk. Rar verden. 

Anonymkode: 6962b...80e

Ja, er det jeg også mener. Hun bestemmer alt, men han trives med det, hun smører matpakken hans og stryker skjortene hans og alt han trenger å gjøre er å klippe plenen iblant og kjøre og hente ting hun sier han må gjøre. Jeg kjenner til og med et par hvor hun pakker kofferten hans på feriereiser. Og han er en godt voksen mann som er leder for en stor bedrift.

Det er kanskje nettopp de med mye ansvar på jobb som synes det er greit at noen andre tar ledelsen på hjemmebane. Det er jo noe befriende med å ikke sitte med ansvar for alle små og store avgjørelser også. Noen menn kunne ikke brydd seg mindre om hvilke gardiner man har og synes det er tipp-topp at kona gidder å bruke tid på det. De slipper også å tenke på å ha med solkremen på stranden eller kjøpe gaver til slekta, for kona fikser alltid alt.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange menn har ikke en formening om hvilke bukser som passer best eller hvilken farge som er på gardinene. Det handler vel om interesser. 

Anonymkode: cf035...be5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (27 minutter siden):

kunn kviner

Dette er jo en gøy skriveleif da. Sorry🙏😉

Anonymkode: 5b24f...3cf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er kanskje nettopp de med mye ansvar på jobb som synes det er greit at noen andre tar ledelsen på hjemmebane. Det er jo noe befriende med å ikke sitte med ansvar for alle små og store avgjørelser også. Noen menn kunne ikke brydd seg mindre om hvilke gardiner man har og synes det er tipp-topp at kona gidder å bruke tid på det. De slipper også å tenke på å ha med solkremen på stranden eller kjøpe gaver til slekta, for kona fikser alltid alt.

Slik er det hos oss. Mannen har mye ansvar på jobb, og han ER mye på jobb, så når han kommer hjem liker han å slippe mye av ansvaret. Noen ganger bryr han seg så lite om avgjørelser på hjemmebane at jeg kan bli en smule frustrert. Det er jo ikke slik at jeg alltid synes det er gøy å være den som må se til at interiøret eller uteområdet ser pent ut. Jeg gir f eks egentlig blaffen i grønne planter, men vi er begge enige i at både stuen og gårdsplassen ser bedre ut med noen grønne innslag. Så det fikser jeg, og han slipper.

Når det gjelder klær: fargeblinde menn sliter med å sette klær sammen. Så der hjelper jeg ham, litt motvillig. Ingen av oss eeelsker å shoppe, så vi tar noen svært korte og fokuserte turer i klesbutikken et par ganger i året. Han liker å være velkledd, men trenger litt hjelp med matchingen, og da får jeg den oppgaven. Men nei, jeg drar ham ikke rundt på shopping, og jeg presser aldri på ham noe. Er han som spør om vi kan stikke ut og ordne litt nytt tøy.

Ellers har jeg hatt det litt moro med å si til ham at jeg ordner gaver til min familie, så ordner han til sin. Selv når folk har store feiringer av noe, presterer han å vente til kvelden før med å finne noe. Jeg minner ham gjerne på en uke før at det kanskje er lurt å ordne med en gave, likevel skjer det ikke før han MÅ ordne noe. Jeg flirer litt av det, for han VET at sånt gjerne må i boks før kvelden før. Men han velger jo selv denne taktikken. 

Til syvende og sist har i hvertfall vi en grei fordelingen mellom oss to. Han nyter fruktene av at jeg gidder å fikse hjemme, mens jeg nyter fruktene av at han tjener godt på en jobb han tar seriøst. Begge gir, og begge får. Vi har vært gift i 15 år, og ser at det vi har funker fint for oss😊

Anonymkode: 67775...a87

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som single ser man ting mye lettere, hvor ille det faktisk kan være. Hvor nedlatende kvinner behandler sine menn, som de skal oppdra et barn. Trist å se på. Merk at jeg selv aldri skal ha en samboer.

Kvinnen skal alltid bestemme hvordan ting skal være, om mannen ikke kler seg som ønsket for han beskjed om at dette kan han ikke gå i. Det er stygt.

Om mannen forteller sin kvinne at hun har på seg noe stygt, så blir det ramaskrik. Det er sårende! Han er en idiot, mens andre veien er greit.

Kvinnen bestemmer hvordan hjemmet skal se ut, interiøret. Det skal handles og byttes ut ting stadig vekk, materialismen er viktig. Fasaden. Hvordan man tar seg ut, ha de rette tingene.

Bestemmer som regel når man skal ha sex, gjennomsnittlig bestemmer kvinner dette i forhold. Om de blir avvist av mannen så er de full krise, for en kvinne kan jo ikke godta det! En mann skal jo alltid være klar for sex.

Trist, relasjonen mellom mann og kvinnen er dessverre ødelagt i dagens forskrudde samfunn.

Det om at kvinner bestemmer når paret skal ha sex skjønte jeg ikke. Jeg er svært glad i sex og sier nesten aldri nei, men hvis jeg en sjelden gang ikke vil, så blir det ingen sex. Mener du at kvinner skal ha sex mot sin egen vilje bare for å ikke "styre mannen"? Da har du misforstått konseptet med sex.

De andre tingene kjenner jeg meg ikke igjen i. Jeg driter i interiør, er avslappet mht standard på hus og så videre. Men jeg har også vært sammen med menn som rett og slett ikke fungerte. Hvis jeg ikke hadde "styrt" dem, så hadde vi enten levd i et komplett svinesti og sultet i hjel, eller jeg hadde endt opp med å gjøre absolutt alt. Derfor ble det også slutt.

Anonymkode: e0b40...299

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hun som ikke ville at han skulle ha med en dragelampe fra man caven sin i deres felles hjem. 

At han ofte ikke kan ha med noe som er sett på som litt harry inn i felles hjem. 

Ja har og kjøpt brukte ting av menn som har fortalt at nei det er jo like fint men fruen har skifte gardiner og da måtte vi jo ha nytt kjøkken eller ny seksjon eller pynte putene var plutselig skiftet ut osv osv... mannfolk godtar for å holde kvinnen på rett side for sin egen del og husfreden. 

Mannen sa ikke i fra at han ble sen osv osv.. har de melde plikt? Er de ikke voksne mennesker som kan bestemme selv.??

Og ikke minst alle de som går på kjøpesenter å tråkker med en puddel av en mann bak seg som dilter etter kjerringa på shopping... Mannfolk finner seg egentlig i mye rart. 

Men du vet hvis mannen står opp for seg selv og sier noe så er han jo narissist og bølle. 

Det å si fra at man blir sen gjelder alle i vår familie - mann, kvinne og barn. Når man bor sammen, er det en del logistikk som må gå opp. Derfor er det greit å si fra at man blir sen, slik at andre kan planlegge dagen ut fra det.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes generelt forhold der den ene styrer showet fungerer dårlig jeg da. Ikke noe bedre der menn styrer forholdet heller.

Så best å satse på et forhold der begge er innstilt på samarbeid 

Anonymkode: f9c8c...7ad

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jepp,og dette er grunnen til at forhold mellom to kvinner tar oftere slutt. Menn bare finner seg i alt for mye.

Anonymkode: 27322...00c

Skrevet

Jeg kjenner det igjen.

Det er ganske akseptert at kvinne snakker litt nedlatende til mannen foran andre og forteller morsomme historier om hvor dum han har vært. Det inkluderer kommentarer på vekta hans. At han godt kan la være å ta så mye dessert etc. Det er ikke nødvendigvis så vondt ment. Det ligger i kortene at menn tåler det, for det gjør vi jo.

En mann bør passe seg for å gjøre det samme. Da fremstår han som totalt psyko. Jeg tror en kvinne vil ta det til seg på en annen måte.

Bilselgere og boligselgere vet at kvinnen ofte er den man må overbevise. (Jeg vil tro at mannen har pekt ut en retning når det gjelder bil i alle fall. )

Menn bestemmer veldig mye ute i samfunnet. Jeg tror menn fortsatt har hodet på jobb mens kvinner har hodet i hjemmet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har bare opplevd å være i forhold med kontrollerende menn, aldri sett det omvendte. Men begge deler forekommer, og ingen av delene er greit så lenge en part er misfornøyd.

Anonymkode: 304ed...701

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Når alle kvinner og menn kommer i hver sin egen utgave av regler de følger og ikke følger og gjerne heller ikke tar eget ansvar for å vokse som mennesker og ta inn over seg hva som faktisk ikke fungerer i sitt eget liv, ja da blir det sånn.

Jeg kjenner mange som ikke ønsker å ta tak i egen bagasje fordi det er enklere sånn, og de vil helst leve med sine egne sperrer og samtidig klage på kona, mannen eller samboeren sin.

Det er ingenting vi andre kan gjøre med andres valg i livet.

Anonymkode: d1695...50c

• Nyttig 2
Skrevet

En avtale er en avtale og blr han sen så får han jaggu si fra. Du får en slingringsmonn på en halvitme hos meg. Etter det så blir jeg faktisk sint. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Chlypa skrev (1 minutt siden):

En avtale er en avtale og blr han sen så får han jaggu si fra. Du får en slingringsmonn på en halvitme hos meg. Etter det så blir jeg faktisk sint. 

Dette. Man sier fra til venner som man skal møte at man blir sen. Man sier fra til arbeidsgiver, foreldrene sine osv. Men med partner skal man komme og gå som man vil uten å åpne kjeften og si fra?

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette. Man sier fra til venner som man skal møte at man blir sen. Man sier fra til arbeidsgiver, foreldrene sine osv. Men med partner skal man komme og gå som man vil uten å åpne kjeften og si fra?

Nemlig. Jeg leste en gang en biografi om Onkel Skrue i Oslo, han som stikker ned folk og smugler, stjeler osv. 
Han gjør jo mye galt, men han har en moralsk kodeks på at en avtale, det er faktisk en avtale. Skylder han noen 50 tusen og dette skal betales fredag klokka 1300 så skal han betale det fredag klokka 1300. Har han en avtale med noen onsdag klokka 0500 så skal den avtalen holdes klokka 0500. Ikke 0530 eller sende en melding klokka 11.00 oi sorry jeg glemte meg av. Alle i dag har mobiler, og den avtalen man har laget skal man holde, så enkelt er det. 

Det er faktisk ikke så jævlig vanskelig å sende en melding "litt forhindret, kommer om 30 minutter" til kona si. Det kalles respekt. Den må selvsagt gå begge veier da, ikke bare fra hannes side. Jeg er også veldig opptatt av å lære barn at de alltid skal holde avtaler de lager med venner, og de skal holde den avtalen de laget først, aller først. Det er ikke ok å bryte en avtale med Èn venn bare fordi det dukket opp noe samtidig som høres mye morsommere ut. Nope. Not.

Endret av Chlypa
  • Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...