Gå til innhold

Hvordan får jeg tak i ved?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flyttet til et nytt sted for ett og et halvt år siden, og er litt rådvill når det gjelder å få tak i ved her. Forsøkte på en facebook-gruppe, men det var ikke så lett. Der jeg har bodd før har det ikke vært noe problem, ett sted hadde de en stor vernet bedrift som solgte, og et annet sted kjente jeg naboene og spurte dem.
Jeg kjenner ingen her enda, og gruer for å spørre naboen men skjønner jo at jeg må det. Jeg var mer sosial før, så det var lettere å orientere seg i forhold til ting man trengte..
Kanskje jeg kan sjekke i rubrikkannonsene, må vel abonnere på lokalavisa da.

Hvordan får dere tak i ved?

Anonymkode: f134b...f32

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Heng opp lapp på butikken,sjekk ut finn.

Anonymkode: fc02e...4ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har kjøpt av vernet bedrift, snakket med naboen og fikk nummeret til en bonde som solgt ved, snakket med brøyteansvarlig på hytta og fikk nummeret til en som solgte ved og via kolleger.

Har en gang kuttet ned trær selv, kkøyvd og laget ved, men det var i skogen til noen vi kjente. Ekstremt mye jobb, og det er vel verdt å betale noen for å lage veden.

Anonymkode: a9209...75d

• Nyttig 1
Skrevet

Flere medier melder om at lokale vedprodusenter-/selgere har begynt å gå tom. At det er unormalt tidlig å gå tom, så her vil du nok slite litt 

AnonymBruker
Skrevet
Fjugur skrev (2 timer siden):

Flere medier melder om at lokale vedprodusenter-/selgere har begynt å gå tom. At det er unormalt tidlig å gå tom, så her vil du nok slite litt 

Det var et problem her allerede i fjor vinter.... TS

AnonymBruker
Skrevet

Finn

Anonymkode: 14995...176

AnonymBruker
Skrevet

Kjekk finn og legg ut anonser.

Anonymkode: 6b88e...513

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor googler du ikke bare ved på plassen du er på? Ved er en vare som alt annet. Det er ikke noe du får delt ut gratis eller noe man finner facebookgrupper for. Hvis du klarer å bruke facebook klarer du vel å bruke google?

Anonymkode: 4ff9f...0b2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har hyttefelt i nærheten kjør litt rundt. Ofte der er ved tilsalgs langs veien med skilt. 

Anonymkode: 8c01c...526

AnonymBruker
Skrevet

Finn, Facebook, kjente.

Å finne ved er ingen problem, men du er nok noe sent ute nå. Du må begynne nye tideligere. De fleste er allerede utsolgt.

Anonymkode: 27e93...3a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Google ‘vedsalg + stedsnavn’.

Men det er helt innafor å spørre naboen, kan være en fin innledning av samtale og bli litt kjent i nabolaget. Er en sånn typisk ting folk er veldig velvillige til å hjelpe nyinnflyttere med.

Hopp i det :) 

Anonymkode: 4e72f...c81

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor googler du ikke bare ved på plassen du er på? Ved er en vare som alt annet. Det er ikke noe du får delt ut gratis eller noe man finner facebookgrupper for. Hvis du klarer å bruke facebook klarer du vel å bruke google?

Anonymkode: 4ff9f...0b2

Tror du jeg er helt idiot? Har googlet og googlet, hatt søk inne på finn lenge, sjekket markedsplasser på facebook, søkt og spurt i lokal kjøp og salg gruppe...sendt melding til flere...I fjor fant jeg to paller med dårlig gran som skulle være "blandingsved", kjøper ikke av den personen igjen i alle fall. TS

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Her jeg bor ser jeg at de lokale vedprodusentene som har holdt på noen år ikke annonserer eller markedsfører seg på noen måte verken i avisen eller på sosiale medier. Folk vet om dem og ringer/stikker innom når det er tid for å få tak i ved til vinteren (Og mange av dem prioriterer faste kunder). Vanligvis har dette vært i august/september, men i år virker det som om det var stor pågang fra april/mai og nå frem til fellesferien. Imidlertid vet jeg at det finnes ved igjen (Men prisen har økt...), så du må nok nesten bare ta mot til deg å spørre naboene om hvor de kjøper ved. 

Ellers så har de som produserer og selger ved også ofte fellesferie så det kan hende aktiviteten tar seg opp, og at det blir enklere å få respons på f.eks. Facebook, når skolen begynner igjen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Leo skrev (4 minutter siden):

Her jeg bor ser jeg at de lokale vedprodusentene som har holdt på noen år ikke annonserer eller markedsfører seg på noen måte verken i avisen eller på sosiale medier. Folk vet om dem og ringer/stikker innom når det er tid for å få tak i ved til vinteren (Og mange av dem prioriterer faste kunder). Vanligvis har dette vært i august/september, men i år virker det som om det var stor pågang fra april/mai og nå frem til fellesferien. Imidlertid vet jeg at det finnes ved igjen (Men prisen har økt...), så du må nok nesten bare ta mot til deg å spørre naboene om hvor de kjøper ved. 

Ellers så har de som produserer og selger ved også ofte fellesferie så det kan hende aktiviteten tar seg opp, og at det blir enklere å få respons på f.eks. Facebook, når skolen begynner igjen. 

Dette er min erfaring fra der jeg bodde før også. Folk har ved rundtomkring, de annonserer bare ikke, så jeg må nok spørre lokale. Ser også at det er dyrere nå ja... TS

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er min erfaring fra der jeg bodde før også. Folk har ved rundtomkring, de annonserer bare ikke, så jeg må nok spørre lokale. Ser også at det er dyrere nå ja... TS

Lurt å spørre lokale ja. Håper du finner ut av det TS!

Anonymkode: 72d00...aeb

• Liker 1
Skrevet

Hvor i landet bor du?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Portia Catonis skrev (4 timer siden):

Hvor i landet bor du?

Brandbu, Hadeland. TS

AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (4 timer siden):

Ta deg en kjøretur rundt ved noen gårder så står det  kanskje ett skilt med ved til salgs med forbehold om at du har en bil bor du i Vestfold har du Slagen Ved - 98000390 - 180.no  

Kjøp ved til riktig pris - Norges største oversikt over lokale forhandlere (norskved.no) 

Takk for den oversikten. De selgerne kan kanskje vite om andre også om de er tomme... Bor ikke i Vestfold men på Hadeland. TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lokale bensinstasjoner selger vel også pakninger med ved. Du kan spørre dem om forhandlere.

Anonymkode: 1df94...b12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...