Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min sov i babynest i bedside crib de første månedene. Og i sprinkelseng med soveslange etter det. 

Babynest anbefales ikke av LUB ut fra et føre-var prinsipp: det fins ikke forskning som viser det er verken trygt eller utrygt med tanke på krybbedød. Men her i Sverige fikk jeg det anbefalt både på barsel og fra helsesøster. Svøping som flere foreslår her anbefales vel heller ikke. 

Anonymkode: 7f1d1...6f7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.7.2022 den 8.52):

Min sov i babynest i bedside crib de første månedene. Og i sprinkelseng med soveslange etter det. 

Babynest anbefales ikke av LUB ut fra et føre-var prinsipp: det fins ikke forskning som viser det er verken trygt eller utrygt med tanke på krybbedød. Men her i Sverige fikk jeg det anbefalt både på barsel og fra helsesøster. Svøping som flere foreslår her anbefales vel heller ikke. 

Anonymkode: 7f1d1...6f7

Samme her, her i Sverige hadde de kun babynest på barsel. Utrolig trangt for meg, far og baby i sengene, men 😆 Denne var dog mye lavere i kanten. 

Anonymkode: 17962...e40

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.7.2022 den 19.38):

I alle dager... Hvorfor så hissig?

Anonymkode: 378be...9a7

«Hva er det som gjør at du tror alle babyer er som din» - derfor!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.7.2022 den 19.42):

At ditt barn har ligget fint i sprinkelseng er helt irrelevant for meg. Alle barn er ikke like. Mitt barn mistrives i sprinkelseng, punktum. At du banner og er hissig i svarene dine hjelper ikke hverken meg eller barnet.

Leste litt om dette i sted. Det kan kanskje fungere så skal forsøke det. Vi har også bestilt en svøpepose for å se om det kan være løsningen. Da blir det kanskje mindre klabb og babb med å pakke henne inn slik at hun ikke våkner av det slik hun gjør når vi svøper med teppe 

- ts

Anonymkode: 1b891...863

Du skrev ikke ett eneste sted i HI at babyen ikke vil ligge i sprinkelseng, da.... 

Skrevet

Alle mine begynte i babynest når de sov på dagen, og så flytta jeg den over i senga til babyen. Sprinkel. Når de ble for store lå de i senga, og de var på en måte vant til det...

Jeg vil heller ha ungen ved siden av meg i en armlengde, enn oppi senga. Jeg er redd de skulle dette ut, få min dyne over, at jeg rulla over. Nei, grøss

Jeg synes det er veldig godt å få "god" søvn uten unger i senga, sjekket jevnlig på de instinktivt et par ganger gjennom natten lell. 

Er ikke artig med en kavende  1 åring, osv. I senga. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...