Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at LUB fraråder bruk av babynest, og at dersom man skal bruke det så skal det være under oppsyn på dagtid. Men; baby våkner i 5-6 tiden på morgenen og nekter å sove videre i senga (hun sover greit der tidligere på natten). Hun er helt tydelig trøtt - sjekker for bleie, pupp og alt, men det eneste hun vil er å sove oppå/inntil meg. Det kan vi ikke fordi jeg er som regel selv stuptrøtt og kommer til å sovne dersom jeg skal sitte der med henne inntil meg. Å ligge på madrassen i vår seng er ikke aktuelt pga. for liten seng.

Men når jeg legger henne over i babynestet, da sover hun fint. Hun sover ofte i det på dagtid. Ruller ikke over eller noe sånt. Så jeg vurderer å legge babynestet over i sprinkelsenga, bare sånn at vi får et par timer til med søvn på morgenen.

Er dette rene dødssynden? Noen som har gjort dette selv?

Anonymkode: 1b891...863

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg ikke gjort. 
vær heller litt mer løsningsorienterte. En av dere får legge dere på en madrass på gulvet så kan den andre ligge i senga med ungen feks. 

Anonymkode: dc39c...048

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her sov baby i nest i sprinkelsenga fra vi kom hjem fra sykehuset til han begynte å snu seg. Ble gjort etter anbefaling fra helsepersonell.

Anonymkode: 378be...9a7

AnonymBruker
Skrevet

Min har ligget i babynest hele tiden i sprinkelsengen. Er 9 mnd nå. Jeg er ikke særlig betenkt med det. Helsesøster sier også at så lenge han fint klarer å snu seg selv så er risikoen minimal.

Anonymkode: fae05...500

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Her sov baby i nest i sprinkelsenga fra vi kom hjem fra sykehuset til han begynte å snu seg. Ble gjort etter anbefaling fra helsepersonell.

Var det et bestemt type babynest de anbefalte da? Vi trenger ikke egentlig å ha henne i nestet hele natten, men bare de siste timene på morgenen slik at vi får sovet litt.

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Min har ligget i babynest hele tiden i sprinkelsengen. Er 9 mnd nå. Jeg er ikke særlig betenkt med det. Helsesøster sier også at så lenge han fint klarer å snu seg selv så er risikoen minimal.

Anonymkode: fae05...500

Har ikke tenkt på at jeg kan spørre helsesøster om det - det skal jeg gjøre neste gang jeg er i kontakt med helsestasjonen. Vi er inne på tanken å kjøpe en mindre seng som hun kan bruke nå de første månedene, men babynest i sprinkelsenga hadde spart oss for både styret og pengene. Men selvsagt, sikkerhet kommer først.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Var det et bestemt type babynest de anbefalte da? Vi trenger ikke egentlig å ha henne i nestet hele natten, men bare de siste timene på morgenen slik at vi får sovet litt.

Har ikke tenkt på at jeg kan spørre helsesøster om det - det skal jeg gjøre neste gang jeg er i kontakt med helsestasjonen. Vi er inne på tanken å kjøpe en mindre seng som hun kan bruke nå de første månedene, men babynest i sprinkelsenga hadde spart oss for både styret og pengene. Men selvsagt, sikkerhet kommer først.

Vi har kjøpt en slags aerosleep variant av babynest som skal være tryggere dersom baby skulle klare å snu seg. Nå er ikke mini født enda, så kan ikke uttale meg hvorvidt det funker, men kan jo være verdt å sjekke?

Anonymkode: 53073...f39

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å svøpe henne istedenfor?

Anonymkode: ecb9c...ac3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med å svøpe henne istedenfor?

Anonymkode: ecb9c...ac3

Vi gjør det, men hun våkner til av det og klarer ikke å finne igjen roen etterpå. Det går fint når vi legger henne, og til er visst punkt på natten, men så er der på'n igjen.

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Tante sydde nestet selv, så jeg har ikke noen link å vise til. Men det er regulerbart med strikk og sånn knott man snurper igjen gym-poser med, så vi utvidet det etterhvert som baby vokste.

AnonymBruker
Skrevet

Går nok helt fint. 

Anonymkode: 198b1...de0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg vet at LUB fraråder bruk av babynest, og at dersom man skal bruke det så skal det være under oppsyn på dagtid. Men; baby våkner i 5-6 tiden på morgenen og nekter å sove videre i senga (hun sover greit der tidligere på natten). Hun er helt tydelig trøtt - sjekker for bleie, pupp og alt, men det eneste hun vil er å sove oppå/inntil meg. Det kan vi ikke fordi jeg er som regel selv stuptrøtt og kommer til å sovne dersom jeg skal sitte der med henne inntil meg. Å ligge på madrassen i vår seng er ikke aktuelt pga. for liten seng.

Men når jeg legger henne over i babynestet, da sover hun fint. Hun sover ofte i det på dagtid. Ruller ikke over eller noe sånt. Så jeg vurderer å legge babynestet over i sprinkelsenga, bare sånn at vi får et par timer til med søvn på morgenen.

Er dette rene dødssynden? Noen som har gjort dette selv?

Men hva er ALD

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Babyen trenger ikke ha noe i sprinkelsengen, man må ikke ha mindre seng! Vi har lagt vår nyfødte i sprinkelseng fra start, det går helt fint....!

Anonymkode: 17962...e40

Skrevet

kan en sengeorm være et alternativ om du er skeptisk til nestet? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men hva er ALD

Babyen trenger ikke ha noe i sprinkelsengen, man må ikke ha mindre seng! Vi har lagt vår nyfødte i sprinkelseng fra start, det går helt fint....!

Hva er det som gjør at du tror alle babyer er som din?

Vår baby er 4 mnd og han vil enda ikke sove i sprinkelsengen, han sover kun inntil meg.

Anonymkode: b9480...815

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er det som gjør at du tror alle babyer er som din?

Vår baby er 4 mnd og han vil enda ikke sove i sprinkelsengen, han sover kun inntil meg.

Men herregud, så jævlig usaklig. Ja, da sover jo ikke babyen din i verken babynest eller sprinkelseng da, så hva vil du bidra med?!

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men herregud, så jævlig usaklig. Ja, da sover jo ikke babyen din i verken babynest eller sprinkelseng da, så hva vil du bidra med?!

I alle dager... Hvorfor så hissig?

• Liker 4
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men hva er ALD

At ditt barn har ligget fint i sprinkelseng er helt irrelevant for meg. Alle barn er ikke like. Mitt barn mistrives i sprinkelseng, punktum. At du banner og er hissig i svarene dine hjelper ikke hverken meg eller barnet.

Strange Doll skrev (14 minutter siden):

kan en sengeorm være et alternativ om du er skeptisk til nestet? 

Leste litt om dette i sted. Det kan kanskje fungere så skal forsøke det. Vi har også bestilt en svøpepose for å se om det kan være løsningen. Da blir det kanskje mindre klabb og babb med å pakke henne inn slik at hun ikke våkner av det slik hun gjør når vi svøper med teppe 

- ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men i alle dager da, stakkars barnet ditt som har slik en hissig og usaklig mor. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Er du alltid så hissig? 

Anonymkode: dc39c...048

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

At ditt barn har ligget fint i sprinkelseng er helt irrelevant for meg. Alle barn er ikke like. Mitt barn mistrives i sprinkelseng, punktum. At du banner og er hissig i svarene dine hjelper ikke hverken meg eller barnet.

Leste litt om dette i sted. Det kan kanskje fungere så skal forsøke det. Vi har også bestilt en svøpepose for å se om det kan være løsningen. Da blir det kanskje mindre klabb og babb med å pakke henne inn slik at hun ikke våkner av det slik hun gjør når vi svøper med teppe 

- ts

Det funket veldig fint hos oss :) 

• Liker 1
Skrevet

Alle mine 3 har brukt babynest i både springelseng og bedsidecrib. Når de skal over til større seng og ikke passer babynest lenger, har jeg kjøpt slik sengeslange og tykk sengekant for å gjøre det «trangere» i sprinkel senga. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...