Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gode venner? 

Anonymkode: 568d5...edf

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, opp til flere😄

Anonymkode: 26078...08c

AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: a9c8a...8c9

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)

Ja

Endret av Tvillingsjel
Skrevet

Ja ivertfall mere enn 15 stk. 

Skrevet

Nei 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann, men hadde ei veldig nær vennine nylig.

Jeg innså det ikke selv men hun brukte meg pyskisk emosjonelt.

Vennene mine så det og advarte meg men så det ikke selv før det var for sent.

Kuttet kontakten med henne nylig.

Har dessverre ingen venner rundt meg uten om det.

Anonymkode: b1673...a40

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har heldigvis nære venner. Tre venninner som jeg har vokst opp med, og så noen kolleger som det har utviklet seg et nært vennskap med. Har også en søster som står meg veldig nært.

Anonymkode: 59be4...535

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja har 7-8 veldig nære venner

Anonymkode: 5f333...8d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, 3-4 veldig nære venninner.

Anonymkode: 2332f...72b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 870a6...bce

• Hjerte 2
Skrevet

Har flere som jeg har fått i voksen alder❤️ Vi er en venninne gjeng på 8 stk. Hun ene måtte jeg ta avstand fra, hun er borderline. Går i behandling, gjort det lenge. Vært syk siden hun var 10. Men hun er mye yngre enn meg og krever endel, som er normalt for de med borderline. Skal man leve godt med diagnosen, så krever det en sykt viljestyrke, og innsats fra seg selv. Og det virker ikke som om hun prøver engang i det daglige. Selvom vi hjelper henne, så er det ingen tegn til bedring. Så lenge hun slipper og gjøre ting selv, så er hun fornøyd 🫤 Og mye av dette har gått utover meg, at hun ble avhengig av meg. Og da sa jeg stopp, jeg må trekke meg bort. Men de 6 andre er helt fantastisk ❤️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, vil ikke si det. Har en eks som venn, vi chatter og møtes iblant… Og har en venn som forventer sex hver gang han besøker meg eller hjelper meg med noe fordi vi datet litt for årevis siden… 

Anonymkode: 195ba...d35

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, er så slitsomt med nære venner.

Mange bekjente, så har nok selskap etter eget behov. Ellers liker jeg å styre mitt eget liv.

Anonymkode: 10f8a...c38

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke si nære venner, men 2-3 stykker som jeg kjenner fra skole/studier og treffer regelmessig. Går på konserter og diverse forestillinger ca annenhver mnd. 

Mannen min er nok min beste venn. 

Anonymkode: 689d2...60f

• Liker 1
Skrevet
Urwa skrev (7 timer siden):

En ting er å ha 15 bekjente eller være i en vennegjeng med 15 (eller mer)  personer, men hvor nære er man egentlig når man har 15 nære venner? Hvordan får man tid til å pleie og opprettholde et nært vennskap med så mange? Jeg blir alltid skeptisk når folk sier de har så mange nære venner.

For å si det sånn, den dagen du står på langt ute i ødemarka og må bli hentet, kan du ringe alle 15? Hvis du har en bandasje et intimt sted som trenger å skiftes, kan du ringe alle 15? Og hvis du har det travelt, kjører for fort og er så uheldig at du kjører ned og dreper et menneske, kommer da alle disse 15 personene til å stille opp for deg?

AnonymBruker
Skrevet
Urwa skrev (7 timer siden):

Sorry, ingen har 15 nære venner.

De fleste tror nok de har mer enn de egentlig har...bare vent til livet ditt blir vanskelig. Da skal du se hvem som er dine venner.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
ti10 skrev (9 minutter siden):

En ting er å ha 15 bekjente eller være i en vennegjeng med 15 (eller mer)  personer, men hvor nære er man egentlig når man har 15 nære venner? Hvordan får man tid til å pleie og opprettholde et nært vennskap med så mange? Jeg blir alltid skeptisk når folk sier de har så mange nære venner.

For å si det sånn, den dagen du står på langt ute i ødemarka og må bli hentet, kan du ringe alle 15? Hvis du har en bandasje et intimt sted som trenger å skiftes, kan du ringe alle 15? Og hvis du har det travelt, kjører for fort og er så uheldig at du kjører ned og dreper et menneske, kommer da alle disse 15 personene til å stille opp for deg?

Enig, det fleste surrer noe fælt med vennebegrepet.

Bekjente passer nok bedre for de fleste når de omtaler andre som venner.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sorry, ingen har 15 nære venner.

De fleste tror nok de har mer enn de egentlig har...bare vent til livet ditt blir vanskelig. Da skal du se hvem som er dine venner.

Sant

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har slitt med vennskap i voksen alder. I barndom og ungdomstid hadde jeg mange venner, men selv var jeg opptatt av å inkludere alle. Derfor fikk jeg etterhvert en litt «rar» vennegjeng. Det er fint det altså, men som voksen ble vi veldig ulike og mista litt interessen for hverandre pga ulike interesser/fokus. 
Å skaffe seg gode venner som voksen har vært veldig krevende. Når man møter folk man trives med og har felles interesser med så har de ofte nok venner fra før og nok med « seg og sitt». Har også forsøkt å være ærlig på det jeg har hatt behov for i et vennskap, men da tror jeg at jeg har blitt tolket som desperat. 
Mannen min ser jeg på som en nær venn også har jeg søstrene mine, samt ei som helt tilfeldig har utviklet seg til å bli min beste venn (helt tilfeldig og over lang tid, OG det er gjensidig vennskap🤩). 

Anonymkode: d5030...96e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...