AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #1 Skrevet 23. juli 2022 Sliter veldig med tvangstanker og har googlet en del. Har ikke de typiske tvangstankene om at det skal skje noe ille, at jeg må sjekke om plata er av, hvis jeg gjør ditt kommer datt til å skje osv. Det handler om at jeg må sette ting i «system» i hodet mitt, at jeg må følge en tankerekke til punkt og prikke til det føles riktig. Føles nesten som innvendige tics. Det kan være at jeg sitter og ser på film og plutselig må jeg tenke gjennom en samtale som skjedde for et år siden som jeg plutselig kommer på, som ikke har noe som helst relevanse. Eller at jeg har bestemt meg for å kjøpe gardiner, også må jeg liksom gå gjennom i det mitt «okei da kjøper jeg de der» samtidig som jeg må se det for meg på «riktig» måte i hodet helt til det føles «bra». Høres kanskje ikke ille ut men jeg har mange sånne ila dagen, kanskje rundt 150 ting. Noen ganger får jeg helt oppheng og må gå gjennom en samtale eller et hendelsesforløp sikkert 30 ganger til det liksom føles riktig, og da er det greit helt til det kommer noe nytt. Kan begynne på en sånn «tankerekke» mange ganger men så føles det ikke riktig så jeg må begynne på nytt. Kan ikke gjøre dette blant folk, må være alene og uforstyrret. Kan helt ærlig ikke huske hvordan dette begynte, men har vært sånn så lenge jeg kan huske men blitt verre med tiden. Noen ganger må jeg gå fra en samtale og gå inn på badet bare for å få gjort ferdig «tankerekken» riktig i fred og ro. Har gått til Dps og prøvd å forklare det, men det virker ikke som behandleren min forstår. Han mener bare at jeg er en bekymret person, men det har egentlig ikke noe med det å gjøre. Noen som kjenner seg igjen? Anonymkode: fafa0...c9c
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #2 Skrevet 23. juli 2022 Be om å bli henvist til OCD-team, så kan de avgjøre om du trenger deres hjelp. De har mer erfaring enn en vanlig psykolog. Anonymkode: 0a5fb...06d 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #3 Skrevet 23. juli 2022 Hva skjer hvis du ikke gjør dette? Anonymkode: 4556e...cc6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #4 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hva skjer hvis du ikke gjør dette? Anonymkode: 4556e...cc6 Får indre uro/ubehag som ikke gir seg før jeg gjennomfører «tankeritualet» Anonymkode: fafa0...c9c
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #6 Skrevet 24. juli 2022 Høres veldig ut som tvang ja. Ville bedt om en henvisning til OCD teamet 😊 Anonymkode: 4181b...ac1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå