Gå til innhold

Har gått opp 4kg i sommer ..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på vei ned, har gått opp og ned en god stund. Var nede på 58.. mitt mål er 55, men klarte å fucke det opp i sommer nå.. som vanlig😒 så nå er jeg oppe på 62 igjen hehe. Har dere noen gode råd for å klare å gå ned raskt og rimelig? Jeg vet kaloriunderskudd er det viktigste men har lyst å kunne leve normalt også, pleier å bli aaaaltfor opptatt av kalorier at det går helt i huet på meg. Har dere noen gode råd og noe som evt har funket for dere uten at dere blir helt sykelig opptatt av vektnedgang? Kjenner jeg blir så lei av meg selv, hver gang jeg når 58 så har jeg en tendens til å fucke det opp for enten kommer julen eller sommeren 😂 Hilsen håpløs

Anonymkode: 66bd2...b2c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg (på en måte).  Jeg hadde klart å gå ned til 110, men hver gang jeg ser det tallet glir jeg helt ut.  Veide 110 i januar og i april 127. Så det gikk kraftig til helvete.  Men er tilbake til 113 nå da 🙈. Men man får bare fortsette å prøve, å ikke tenkte man vil leve som «normalt».  For om man ønsket varig resultat må man bare fortsette, og ikke gli tilbake.  Lettere sagt enn gjort. 

Anonymkode: 08bf8...952

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Føler med deg (på en måte).  Jeg hadde klart å gå ned til 110, men hver gang jeg ser det tallet glir jeg helt ut.  Veide 110 i januar og i april 127. Så det gikk kraftig til helvete.  Men er tilbake til 113 nå da 🙈. Men man får bare fortsette å prøve, å ikke tenkte man vil leve som «normalt».  For om man ønsket varig resultat må man bare fortsette, og ikke gli tilbake.  Lettere sagt enn gjort. 

Anonymkode: 08bf8...952

hehe, ja det er ganske vanskelig. Virker som når man når det spesifikke tallet er det som kroppen bare "nope dette gidder jeg ikke" 🤭 Neida, er fullt klar over at det er mine egne handlinger.. dessverre  

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd periodisk faste?

Jeg leste en bok som heter "Delay, Don't Deny". Det vil si at man trenger ikke å nekte seg noe egentlig, men man må kanskje utsette det en periode.

Anonymkode: 37df9...a5d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Var på vei ned, har gått opp og ned en god stund. Var nede på 58.. mitt mål er 55, men klarte å fucke det opp i sommer nå.. som vanlig😒 så nå er jeg oppe på 62 igjen hehe. Har dere noen gode råd for å klare å gå ned raskt og rimelig? Jeg vet kaloriunderskudd er det viktigste men har lyst å kunne leve normalt også, pleier å bli aaaaltfor opptatt av kalorier at det går helt i huet på meg. Har dere noen gode råd og noe som evt har funket for dere uten at dere blir helt sykelig opptatt av vektnedgang? Kjenner jeg blir så lei av meg selv, hver gang jeg når 58 så har jeg en tendens til å fucke det opp for enten kommer julen eller sommeren 😂 Hilsen håpløs

Hvor høy er du? Jeg er 170cm, hvis jeg «ikke bryr meg» ender jeg opp på 63-65kg. Er jeg nøye går jeg ned til 58kg. MEN å komme lavere enn det krever også litt for mye av meg selv om jeg også helst vil ned mot 55kg. Pluss at jeg alltid går opp igjen når jeg først når 55. Så jeg har rett og slett godtatt at 58kg er min vekt.

Anonymkode: a5b26...3eb

AnonymBruker
Skrevet

Føler veldig med deg! Har også lagt på meg mye i sommer. Og er skikkelig på villspor. Første jeg må gjøre er å legge en plan tror jeg. For meg har det virket best når jeg vet hvor mange måltid jeg skal spise og hvor mange kalorier de hver er. Også typisk sommergreier, slutt på alkohol, Pepsi Max, en is her eller jordbær med fløte der. Kun spise til måltidene og holde de rene. 
Vi er fortsatt på ferie, kjenner det er vanskeligere når en er borte. Er liksom redd for å gå for lenge sulten, er oftere sulten og har lyst på noe. Og har ingen på skuldra som sier «nei! Eller vent nå litt». Håper det blir bedre å komme hjem til rutiner.

Har du gjort endringer siden lørdag ts?

Anonymkode: 56ec2...f95

AnonymBruker
Skrevet

Det samme skjedde meg i fjor sommer, og jeg valge derfor å starte hverdagen med en faste. Fastet i 3 dager, og ble så inspirert at jeg like godt kjørte 5:2 frem til jeg nådde målvekt. La meg deretter på 6:1 fordi jeg føler meg fantastisk etter en fastedag (og for å vedlikeholde). Anbefales!

Anonymkode: a89f8...f61

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det samme skjedde meg i fjor sommer, og jeg valge derfor å starte hverdagen med en faste. Fastet i 3 dager, og ble så inspirert at jeg like godt kjørte 5:2 frem til jeg nådde målvekt. La meg deretter på 6:1 fordi jeg føler meg fantastisk etter en fastedag (og for å vedlikeholde). Anbefales!

Jeg sliter sånn med å komme meg over 24t, noen tips? Det går fint å spise tidlig en dag og bryte fasten sent neste dag, men den der en hel dag og så natten, det har jeg ikke fått til.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg sliter sånn med å komme meg over 24t, noen tips? Det går fint å spise tidlig en dag og bryte fasten sent neste dag, men den der en hel dag og så natten, det har jeg ikke fått til.

Jeg hadde ingen vansker med de 3 dagene, men hadde tillatt meg kaffe, te og litt salt i vannet. Da jeg startet på 5:2 (og senere 6:1) holdt jeg meg til 500 kalorier per fastedag (i utgangspunktet ikke ren faste, altså, selv om det hender i blant når jeg føler for en skikkelig "detox"). Med god planlegging kan man få flere fine måltider ut av 500 kalorier. Kanskje starte med 500 kcal-faste før full faste hvis du opplever det som vanskelig?

AnonymBruker
Skrevet

Spis som du gjorde når du veide 58 kilo. Og redusert porsjonene.

Anonymkode: 9914d...20d

AnonymBruker
Skrevet

Det virker jo som om du ikke lever på en måte du kan klare på sikt. Du må finne en annen tilnærming til det hele. Og ikke tro at du kan gå til "normalen" hver gang du har ønsket vekt. 

Uansett. Det som for meg funker (og har funket i mange år) er å velge hva som er viktig, og hva jeg kan droppe. 

Snacks/snop/mellommåltid - betyr ikke noe. Så det droppes også om sommeren. Tar gjerne en cold-brew når andre velger is. 

Mer grillmat/spise ute/ut til lunsj/kosemat - betyr noe, også for det sosiale. Men har porsjonskontroll. 

Mer vin, en kald øl, etc - betyr mye. Men om sommeren rekker jeg å trene hver dag, som også kompenserer dette.

Om jeg både skulle kost meg med mat, vin, og kuttet trening.... da ville jeg gått opp hver ferie. 

Alt av periodisk faste, spisevindu, lavkarbo og slikt - funker på kort sikt. Men er håpløs å kombinere med ferie og fri, sosialt og moro. Og er ikke holdbart på sikt. Noe som gjør at man bare fyker opp desto mer når man faller av. 

Anonymkode: f3818...759

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du er 170 er vel 55 ganske lite, eller?

Anonymkode: 14e49...2ef

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om du er 170 er vel 55 ganske lite, eller?

Anonymkode: 14e49...2ef

Alt for lite

Anonymkode: ff9de...a0f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.7.2022 den 23.31):

Trøst deg med at det i all hovedsak er vannvekt som forsvinner når hverdagen med sine rutiner og mat er tilbake. 

Anonymkode: 69e3e...8b2

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det? Har du gått ned noe?

Anonymkode: 56ec2...f95

• 2 uker senere...
Skrevet

Forrige sommer veide jeg 95 ellerno nå veier jeg 135 omtrent trivdes ganske godt som feit har dilemmaer når jeg er blitt så tung som jeg er blitt men overraskende få men må si jeg liker å være litt kraftig

Anonymkode: c2f3e...844

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er 170 og prøver å holde meg på rundt 58kg. Når jeg prøver å gå lengre ned ender det alltid med en smell og jeg øker til 60 igjen. Krever for mye rett og slett. Så jobber med å være fornøyd på 58😊

Anonymkode: a5b26...3eb

Skrevet

Jeg er 172 og veier 76 kg. Ønsker meg ned til 69. Gått opp 5 kg i sommer. Spiser sunt - uprossesert mat, men i sommer har jeg både drokket alkohol og koset meg med godteri, desserter og junk.

Regner med det er en del «vannvekt» å miste, men hvor lang tid tar det ca før det begynner å slippe? Har ikke rørt godis eller noe usunt siste uka, men veier på grammet det samme.

Anonymkode: f402b...1ab

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.7.2022 den 10.26):

Har du prøvd periodisk faste?

Jeg leste en bok som heter "Delay, Don't Deny". Det vil si at man trenger ikke å nekte seg noe egentlig, men man må kanskje utsette det en periode.

Her må man kjenne litt på kroppen selv hva som funker og ikke. 

Jeg har prøvd periodisk faste, aldri mer. Mistet matgleden, alt jeg tenkte på var når jeg hadde lov å spise og ikke, og når jeg endelig hadde lov å spise i spisevinduet mitt, så var jeg så sulten at jeg overspiste. Hadde mye vondt i magen og følte som jeg hadde en stein i magen, fordi magesekken blir tom også får den plutselig mye mat på en gang. 

Nå spiser jeg mat når jeg er sulten og har et mer avslappet forhold til mat. Spiser når jeg er sulten uansett hva klokka er, spiser til jeg er 80% mett og er lett og fin i kroppen. 

Skrevet

Jeg har overspist og drukket på meg ca 5 kg siden juni. Det er skikkelig kjipt. Men jeg vet av erfaring at det ikke funker å begynne å sulte seg ned i full fart. Jeg jobber heller med å gå tilbake til et sunt kosthold og med mindre alkohol pluss trening. Da går jeg sakte, men sikkert ned. Akkurat det er i grunn vanskelig nok Akkurat nå. Så aller først må jeg klare å stanse vektoppgangen. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...