AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #1 Skrevet 23. juli 2022 Vi har bestilt 3 dager i Kristiansand hvor vi skulle bo på Dyreparken hotellet og har to dager i Dyreparken og badelandet. To barn og to voksne fra mandag-onsdag. Nå har derimot mannen blitt syk og vi må avlyse. Vi har If europeiske helårs reiseforsikring. Vil vi få igjen pengene? Da både for billettene til Dyreparken og hotelloppholdet? Mannen drar til legen i morgen eller mandag og får legeeeklæring. Finner ikke noe spesifikt om ferie til fornøylsesparker innenlands, men regner med dette inngår i reiseforsikringen? Håper noen kan svare hvis ikke har vi tapt over 7000 kr på dette. Vi vil ikke ha ikke råd til nye billetter og dette var den eneste reiseferien for barna i år😔 Anonymkode: fd91e...cb4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #2 Skrevet 23. juli 2022 Tvilsomt. Du og barna kan fortsatt reise😊 Anonymkode: 48391...f8d 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #3 Skrevet 23. juli 2022 Usikker på om forsikringen vil dekke det, men jeg ville prøvd å selge billettene PG hotelloppholdet samlet, sikkert noen som kjøper og hiver seg rundt for en spontanferie. Anonymkode: bed14...b2c 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #4 Skrevet 23. juli 2022 Det vil jeg tro dere får. Jeg og en venninne skulle til New York i mai, men måtte kansellere fordi hun ble syk. Jeg fikk igjen fly, hotell og musikalbilletter på min forsikring, selv om det ikke var jeg som var syk Anonymkode: 4e68a...d0b 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #5 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tvilsomt. Du og barna kan fortsatt reise😊 AnonymBruker skrev (1 time siden): Usikker på om forsikringen vil dekke det, Bare gjetter dere her eller har dere lest det noe sted? Ble ikke klokere etter disse svarene. Skal ringe forsikringsselskapet mandag, men hadde fått mer ro i sjelen om jeg fikk svar så fort som mulig💔 Anonymkode: fd91e...cb4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #6 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det vil jeg tro dere får. Jeg og en venninne skulle til New York i mai, men måtte kansellere fordi hun ble syk. Jeg fikk igjen fly, hotell og musikalbilletter på min forsikring, selv om det ikke var jeg som var syk Anonymkode: 4e68a...d0b Hvorfor dro du ikke selv? Utrolig mye å finne på i N.Y så man rekker ikke å kjede seg når man drar dit alene. Anonymkode: df15b...24b
Brunello Skrevet 24. juli 2022 #7 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Bare gjetter dere her eller har dere lest det noe sted? Ble ikke klokere etter disse svarene. Skal ringe forsikringsselskapet mandag, men hadde fått mer ro i sjelen om jeg fikk svar så fort som mulig💔 Anonymkode: fd91e...cb4 Ja, de bare gjetter. Dersom sykdommen faller inn under vilkårene i polisen for dekning av avbestilling, vil også billetter dekkes. Når man reiser som familie, holder det at en i reisefølget er syk. Sykdommen må dog være såpass «alvorlig» at det ikke vil være mulig for den syke å reise.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #8 Skrevet 24. juli 2022 Jeg fikk ikke dekket billetter til Disney World i Florida da vi ikke kunne reise pga sykdom. Fikk kun dekket flybillettene og huset vi hadde leiet. Håper det ordner seg for dere ❤️ Anonymkode: 2f38a...c82
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #9 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvorfor dro du ikke selv? Utrolig mye å finne på i N.Y så man rekker ikke å kjede seg når man drar dit alene. Anonymkode: df15b...24b Vurderte det, og har vært der flere ganger alene før. Endte likevel ikke opp med å dra. Likegreit, for jeg ble selv potte tett på det som skulle vært dag tre av turen Anonymkode: 4e68a...d0b
Skalperud Skrevet 24. juli 2022 #10 Skrevet 24. juli 2022 Man kan få slikt dekket med inntil 5000 kr, og det forutsetter legeerklæring på sengeleie. Tipper dere får for alle, men det er jeg litt usikker på. send inn skademelding med kvittering og legeerklæring 😊
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #11 Skrevet 25. juli 2022 https://www.if.no/privat/forsikring/reise/avbestillingsforsikring https://www.p4.no/nyheter/-ikke-krav-pa-a-fa-pengene-tilbake/artikkel/806132/ Det ser ut som den dekker billetter så lenge det er en del av en reise der man også har reise eller overnatting booket. Så for meg virker det som det blir dekket. Anonymkode: 60e5d...3b6
Kjetil E Skrevet 25. juli 2022 #12 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): https://www.if.no/privat/forsikring/reise/avbestillingsforsikring https://www.p4.no/nyheter/-ikke-krav-pa-a-fa-pengene-tilbake/artikkel/806132/ Det ser ut som den dekker billetter så lenge det er en del av en reise der man også har reise eller overnatting booket. Så for meg virker det som det blir dekket. Anonymkode: 60e5d...3b6 Ja det stemmer, selv brakk jeg armen vintern 2016, og fikk ikke brukt bilettene jeg hadde kjøpt til VM i skiskyting i Kollen. Biletter for ganske mye penger. Men fikk ikke dekket det, siden jeg skulle bo hjemme. Hadde jeg derimot hatt det som en del av en tur til oslo med reise og opphold ville jeg fått det dekket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå