Gå til innhold

Asexuell partner, men ikke jeg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater noen som er aseksuell, jeg viste om det før vi begynte å date.  Vi snakker mest om hva vi ønsker av et samliv, hvordan vi ser for oss fremtiden vil være.  Og generelt verdier og syn på ting.

Jeg føler vi er på lik linje på alt som er viktig for meg.  Det eneste «problemet» er at personen er aseksuell.  Jeg er ikke det, men jeg har aldri hatt noe stort behov for sex.  Og jeg klarer meg fint uten, og jeg kan alltid tilfredsstille meg selv, noe jeg uansett foretrekker.  Men vi begge liker kos og nærhet, og det er jo egentlig viktigst for meg.

Jeg tenker at dette forholdet er den perfekt match.  Men i snakk med venner er de veldig skeptisk.  De sier det aldri kommer til å fungere og at de aldri hadde giddet et slikt forhold.

Men er det virkelig dødfødt å gå inn i dette forholdet med tanke at det blir langvarig/livslangt?

Anonymkode: 109a7...b97

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis følelseslivet fungerer uten sexbiten, så kjør på. Dere er uansett ikke bundet for livet, og kan slå opp som alle andre forhold, der man finner at man ikke er kompatible, etter 0-70år. 

Anonymkode: 0cf47...945

• Liker 3
Skrevet

Nei. Det er ikke dødfødt hvis du trives i forholdet og ikke har det store behovet for sex. Det hadde vært verre hvis du hadde stort seksuelt behov, og partneren ikke noe av det. Dere virker jo egentlig ganske kompatible? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg dater noen som er aseksuell, jeg viste om det før vi begynte å date.  Vi snakker mest om hva vi ønsker av et samliv, hvordan vi ser for oss fremtiden vil være.  Og generelt verdier og syn på ting.

Jeg føler vi er på lik linje på alt som er viktig for meg.  Det eneste «problemet» er at personen er aseksuell.  Jeg er ikke det, men jeg har aldri hatt noe stort behov for sex.  Og jeg klarer meg fint uten, og jeg kan alltid tilfredsstille meg selv, noe jeg uansett foretrekker.  Men vi begge liker kos og nærhet, og det er jo egentlig viktigst for meg.

Jeg tenker at dette forholdet er den perfekt match.  Men i snakk med venner er de veldig skeptisk.  De sier det aldri kommer til å fungere og at de aldri hadde giddet et slikt forhold.

Men er det virkelig dødfødt å gå inn i dette forholdet med tanke at det blir langvarig/livslangt?

Anonymkode: 109a7...b97

Hvis du ikke føler at det er et problem for deg, så har det jo ingenting å si? 

Hvorfor snakker du med vennene dine om at daten din er aseksuell, forresten..?😅

Anonymkode: dcda4...ede

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du ikke føler at det er et problem for deg, så har det jo ingenting å si? 

Hvorfor snakker du med vennene dine om at daten din er aseksuell, forresten..?😅

Anonymkode: dcda4...ede

Det hadde jeg og gjort, deler det meste med vennene mine. Er det rart?

Anonymkode: 9c103...d38

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det høres ut som en perfekt match. Det viktigste er at dere har felles verdier, felles syn på fremtiden etc. 

Du foretrekker å tilfredsstille deg selv. Da er det ikke noe å lure på. Ingen av dere bør få inn i et forhold med noen som er glad i sex. 

Jeg er litt forundret over at du utleverer en potensiell partner til venner på den måten, men det spiller ingen rolle hva vennene dine mener. Det er ditt liv.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bry deg om hva vennene dine sier hadde funket for DE. Du har tydeligvis andre ønsker og preferanser, og det er det som er det viktigste 🙂

Anonymkode: 0d306...eaf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det hadde jeg og gjort, deler det meste med vennene mine. Er det rart?

Anonymkode: 9c103...d38

Det er jo å utlevere en tredjepart, så ja det er litt rart. Seksualiteten sin, eller mangelen på er jo ikke nødvendigvis noe man proklamerer for alle. 

Anonymkode: ecf60...8ce

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...