Gå til innhold

Dyrt å være enslig?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er det alltid valg at den ene forsørger den andre? Jeg trodde faktisk enkelte ikke klarte å få jobb, og har man ikke hatt inntekt, men kommer rett fra skolen, har en heller ikke krav på arbeidsledighetstrygs. Så beklager, men det er ikke alltid et valg

En enslig person kan også være arbeidsledig og uten inntekt. Jeg diskuterer generelt. Vanligvis vil man ha to inntekter når man er to voksne mennesker som bor sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke god råd som singel, men klarer meg.

Da jeg hadde samboer, brukte han en god del penger på bil, og kjøpte også en del ting hver gang han fikk lønn, som vi ikke trengte da, men som vi kanskje ville få bruk for senere en gang...

Matbudsjettet holder jeg nede ved å kjøpe på tilbud, dele i mindre porsjoner, og ha i fryseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge single gjerne vil bo på like stor plass som en hel familie, så må de regne med høyere utgifter til oppvarming etc. Nordmenn har aldri før hatt flere kvadratmeter bolig pr. person, sammenlignet med tidligere. Klart det blir dyrere!

Men mat behøver ikke bli dyrere som single. En forutsetning er selvsagt at du er villig og interessert i å være økonomisk, og bruke dypfryser fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvsagt merker jeg det at jeg er single nå, på økonomien!

Da jeg var samboer delte vi på utgiftene til husleie, strøm, TV-lisens, mat og drikke.

Nå bruker jeg den samme maten, drikken, kommunale avgifter, strømmen, husleien, bilen, bensinen, som da vi var to - men jeg er alene om å betale alt.

Det merkes på tusenlappene, ja, og det er prisen jeg må betale for å være single i distrikts-Norge der maten er dyrere, og en er totalt avhengig av bil for å komme seg fra a til b.

Nå er jeg mye mer fattig. Men jeg vil ikke bo sammen med noen bare fordi det da blir billigere!

Mange i dag er jo valgfritt single, fordi det passer dem aller best. For denne gruppen er det dyrt å leve. Tannlege, lege, medisiner, fritidsaktiviteter, en reise, by-turer og annet kommer jo alltids i tillegg, så det er rådyrt å leve i Norge i dag.

Det kryr av avgifter på absolutt alt vi foretar oss..

Vi som tjener ganske normalt betaler ganske mye skatt (!!) synes jeg, som om ikke det var nok med alt det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp vi er jo alene om alt. Husleie etc.

Og mat må jo vi også av, og det meste er poser og porsjoner som fint holder til to, så man kjøper jo nesten like mye mat en som om man er to. Men vi har ingen og dele utgiftene med.

I HaTE IT!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp vi er jo alene om alt. Husleie etc.

Og mat må jo vi også av, og det meste er poser og porsjoner som fint holder til to, så man kjøper jo nesten like mye mat en som om man er to. Men vi har ingen og dele utgiftene med.

I HaTE IT!!!!

Jeg følger deg ikke helt på logikken din vedr. matinnkjøp. Mener du at du spiser dobbelt så mye mat fordi du ikke har noen å dele porsjonen med? Du må da få vektproblemer av det?

Her skal du få et gratis tips: Frys ned den andre porsjonen eller sett den i kjøleskapet et par dager. Så har du ferdig middag en annen dag og slipper å lage mat på nytt den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...