AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #1 Skrevet 23. juli 2022 Jeg har hatt skarpe menssmerter og smerter «ned i tissen» som kommer og går, særlig når jeg reiser meg eller når jeg går rundt de siste 2-3 dagene. Er nå i uke 36 og lurer på om menssmerter er modningstegn eller lignende? Tror ikke det er farlig, men egentlig bare mer nysgjerrig om noen vet eller har opplevd det samme? 😊 Anonymkode: ead60...a68
Kakaoen Skrevet 23. juli 2022 #2 Skrevet 23. juli 2022 Er nok modning ja. Her får jeg ofte menssmerter som varer 20-30 sek når jeg legger meg ned for å slappe av. Og som du sier smerter i tissen når man reiser seg. Er nok fordi babyen ligger og presser på livmorhalsen. Ta det som et godt tegn på at kroppen gjør seg klar, men den kan holde på slik i flere uker 🙈 Jeg er forøvrig uke 37 😉
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #3 Skrevet 23. juli 2022 Jeg er i uke 37 og har også hatt menssmerter en ukes tid. Får også støt nederst innimellom og da kjennes det ut som jeg tisser på meg noen ganger 🙉 Har lest at det er babyens hode som beveger seg og kommer borti nerver og muskler. Anonymkode: 8d6d8...bd4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #4 Skrevet 23. juli 2022 Kakaoen skrev (16 minutter siden): Er nok modning ja. Her får jeg ofte menssmerter som varer 20-30 sek når jeg legger meg ned for å slappe av. Og som du sier smerter i tissen når man reiser seg. Er nok fordi babyen ligger og presser på livmorhalsen. Ta det som et godt tegn på at kroppen gjør seg klar, men den kan holde på slik i flere uker 🙈 Jeg er forøvrig uke 37 😉 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er i uke 37 og har også hatt menssmerter en ukes tid. Får også støt nederst innimellom og da kjennes det ut som jeg tisser på meg noen ganger 🙉 Har lest at det er babyens hode som beveger seg og kommer borti nerver og muskler. Anonymkode: 8d6d8...bd4 Så spennende! Trodde det kunne være modning, men tenkte kanskje det var litt tidlig, men da virker det som jeg og baby er i rute! 😍 -ts Anonymkode: ead60...a68
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #5 Skrevet 24. juli 2022 Hadde menssmerter noen uker før fødsel i uke 39. Og den fødselen gikk veldig fort😄 Anonymkode: 6d69c...a6c
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #6 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde menssmerter noen uker før fødsel i uke 39. Og den fødselen gikk veldig fort😄 Anonymkode: 6d69c...a6c Da er det lov å håpe på å være like heldig! 😄 menssmertene fortsetter i dag, så virker ikke som det var en forbipasserende tilfeldighet heller! Min mor har hatt raske, greie fødsler alle gangene, så kan håpe jeg er som henne! -ts Anonymkode: ead60...a68
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #7 Skrevet 26. juli 2022 Hadde menssmerter som eneste tegn på at fødsel var i gang, skjønte ikke hva som skjedde før det var aktiv fødsel! Fødte i starten av uke 38 Anonymkode: 35d75...096
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #8 Skrevet 26. juli 2022 Jeg hadde menssmerter som kom rundt uke 35/36. Tolket det som modningstegn og fikk forhåpninger om at fødsel ville starte om noen få uker - men jeg fødte 1 uke over termin (ble i tillegg strippet et par dager før fødselen). Men til gjengjeld hadde jeg en rask og effektiv fødsel (5 timer aktiv fødsel). Anonymkode: ab170...3c6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #9 Skrevet 26. juli 2022 Jeg hadde også myyyye mensmurringer fra uke 35/36. Var på en sjekk pga. lite liv uke 37 hvor fødselslegen på vakt utførte en vaginal undersøkelsen og mente jeg var i latens. Senere samme dag gikk alimproppen, hver morgen etter dette våknet jeg skuffet fordi fødselen aldri startet… Ble allikevel 41+0, overtidskontroll som endte med hastekeisersnitt. Ikke for å være gledesdreper 🤪🙈 Anonymkode: 14c16...a70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå