Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fødte for 10 uker siden og hadde en heftig 45 timers fødsel som endte i vakuum og både en rift og et klipp. Jeg hadde problemer med klippet i etterkant og fikk både viltkjøtt og en infeksjon/blodansamling under det lukkede arret. Først på 7 uken kunne jordmor se at alt var klinisk i orden der nede. Self måtte jeg regne med at det er ømt og sårt en stund i 6 mnd til sa hun. 

Jeg fikk også beskjed om å gjøre 100 knipeøvelser hver dag og smøre østrogen krem på jevnlig. Nå på 10-11 uke er det mye bedre. 

Jeg har tatt på meg selv, massert der det er ømt og forsøkt en finger inn med glidekrem. Jeg merker jeg har økende lyst til å finne ut av ting med partner, men samtidig livredd for å gjøre noe feil og at jeg kvier meg til om det gjør vondt.

Han har ikke snakket om noe seksuelt med meg på 10 uker. Ikke har vi hatt noe seksuell kontakt heller. Vi har hatt 2-3 ganger hvor vi råkliner og tar på hverandre filt påkledd, men da blødde jeg ennå. 

Er dette normalt ved de plagene jeg har hatt ? 

Hvordan går jeg frem å snakker med partner om dette ? Jeg har tenkt på det lenge, men vet ikke helt setting og hvordan. Før barn pratet vi godt sammen, nå virker det som han kvier seg fordi det er en baby enten på fanget vårt eller i nærheten. 

Tror vi begge har en liten sperre, der hvor god kommunikasjon og prøve seg frem er viktig.. men hvordan går man frem for det?

Jeg er mer enn noen gang redd for å tråkke feil, gjøre feil.. at jeg ødelegger for oss eller meg selv. 

Anonymkode: 3502a...2a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min kjente også mindre lyst i månedene etter fødsel. Før så tenkte han nok en del på sex i løpet av dagen og kåtet seg opp av det. Med en liten baby rundt seg så ble det ikke naturlig for han å tenke så mye på det. Det gikk seg til etter hvert. 

Sover babyen gode dupper? Tror det er bra med noen klineøkter altså, for å koble på lysten liksom. Det er kanskje litt rart første gangen eller de første gangene.

Anonymkode: f3b3d...ecd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mannen min kjente også mindre lyst i månedene etter fødsel. Før så tenkte han nok en del på sex i løpet av dagen og kåtet seg opp av det. Med en liten baby rundt seg så ble det ikke naturlig for han å tenke så mye på det. Det gikk seg til etter hvert. 

Sover babyen gode dupper? Tror det er bra med noen klineøkter altså, for å koble på lysten liksom. Det er kanskje litt rart første gangen eller de første gangene.

Anonymkode: f3b3d...ecd

Ts her. 

Det varierer veldig. Noen dupper er 30 min, andre er 2 timer. Babyen er en sovebaby og har siden fødsel sovet godt på natten. Nå soves det alt fra 2-5 timer mellom hver amming på natt. Noen dager er veldig våken dager med små og ofte dupper, andre dager er sovedager hvor jeg føler hun knapt er våken.

På vårt rom sover hun i egen seng. Har vugge og sover i den eller vogn på dagtid. Om ikke i armene mine.

Anonymkode: 3502a...2a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...