Gå til innhold

Hva synes du om folk som kaster mat og såper (som det enda er igjen litt i) i søpla?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor i bokollektiv og nå har den siste av de jeg deler med kommet tilbake. Med en gang er søpla full av mat. Ser ut til at han lager mer enn han spiser opp og kaster det.

I tillegg har han kastet 2 såpeflasker hvor det fremdeles var igjen. Den ene var ikke min, men var fylt opp med litt vann siden det fremdeles er en god del såpe igjen. Den andre var ikke tømt, men sånn «snart tom» men denne hadde han også kastet og har nå kjøpt en helt ny. Er ikke det sløsing?

Anonymkode: 3bf35...4a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder mat så er det ikke all mat som er like bra å spare på (pasta og ris), noen vurderer også mengden de spiser og ikke vil ha rester til lunsj dagen etter eller middag dagen etter.  Har man god nok råd kan nan gjøre som man vil uten at andre trenger å bry seg.

Når det gjelder såper ol, så kan det være noe igjen, men ikke lett nok å få ut. Jeg ser ikke det som sløsing, kanskje er ikke produktet bra mot huden. Jeg har kastet masse ting jeg ikke har tålt så godt. 

Anonymkode: 46b35...e99

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har han nettopp begynt å lage mat til seg selv? Ikke alle som vet hvor mye man skal lage til seg selv med en gang.
Men ja, er sløsing. Det meste av mat varer i alle fall til frokost eller lunsj dagen etter. 

Anonymkode: 73bc5...4fb

AnonymBruker
Skrevet

Å lage for mye mat er en uting. Men det får være hans sak. Bor man i kollektiv ser man gjerne ting man ellers ikke gjør, og må bare lære seg å overse, og ikke blande seg.

Når det gjelder såpeeksempelet ditt gjør jeg det samme selv. Vannete såpe er bare ekkelt. Stå og riste og tvinge ut 2-3 handvask til er bare styr. 

Anonymkode: ccf12...38a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker han er en sløser. Greit nok at han ønsker å kaste penger ut av vinduet, men for oss andres del så er det jo begrensede ressurser på denne planeten. Tenk at vi er på vei mot en matkrise, og den eneste måten vi her oppe merker det på er litt dyrere mat - som fortsatt er så billig at mange kaster den uten å nøle 😬

Anonymkode: 36e17...802

Skrevet

Det er litt sløsete, men jeg tenker egentlig ikke noe spesielt om folk som kaster såperester eller middagsrester i søpla. Det er ikke dette som kommer til å få det berømte begeret til å renne over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...