Gå til innhold

Spillkonsoll til 2 voksne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer vil kjøpe en spillkonsoll å ha i stua, sånn at vi kan spille sammen. Problemet er jo at det finnes så mye forskjellig på markedet - playstation, wii, nintendo switch osv. jeg har ingen kontroll på markedet og går meg egentlig litt vill! 

Hva ville dere anbefalt? Pris er ikke så nøye, er mer fokusert på spillutvalg, lagringsplass, batteritid på konsoller ol. 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: b06e9...028

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det noe bestemt dere vil spille? Om dere f.eks. vil spille Mario eller Zelda, så er valget gitt (Switch). 

Anonymkode: 5e3cf...2a0

AnonymBruker
Skrevet

Da MÅ dere spille : It takes two👍

Anonymkode: 911a8...c30

AnonymBruker
Skrevet

Tenker også at dere må vurdere hva dere vil spille. Spiller noen av dere noe fra før, og isåfall hva?

I utgangspunktet ville jeg gått for en av de nyeste spillkonsollene. Ps5, xbox one eller nintendo switch. Dette fordi disse fortsatt får nye spill, og har gode og oppdatert online kjøp av spill integrert, slik at det er lett å finne nye spill å spille.

Eldre spillkonsoller er også en mulighet, men om penger ikke er en issue, så har det få fordeler med mindre du kjøper noe veldig gammelt (det var mer spill man kunne spille sammen før) - men de igjen vil føles veldig utdaterte.

Er poenget at dere vil spille ting sammen - altså at begge to spiller? Eller er det viktigere at spillene er bra, og at dere like gjerne kan bytte på kontrollen, sende den frem og tilbake?

Grunnen til at jeg spør er at veldig få spill har lokal flerspiller - de fleste flerspiller-spill forventer at man spiller med andre over nett. Flest av disse er til nintendo switch, men de to andre konsollene jeg nevnte har også slike spill. Men de er veldig forskjellige - på switch er det færre skytespill og realistiske sportsspill, og mer småspill/partyspill og eventyrspill.

Anonymkode: 87a25...afb

AnonymBruker
Skrevet

Utgangspunkt; hva vil dere spille?😅 

Anonymkode: 10021...c16

Skrevet

Drit i type konsoll og konsentrer dere om å finne spill dere ønsker å spille sammen. Så kjøper dere den konsollen som har flest av de spillene dere er interessert i å spille.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...