Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjære KG

Jeg trenger et godt råd fra dere! Hvordan holder man liv i forholdet når nyforelskelsen gir seg?

Jeg og kjæresten min har like verdier, mange av de samme interessene og klaffer veldig godt (altså et godt fundament!). Men så har nyforelskelsen gått over, og jeg er redd for at forholdet ikke skal være «spennende nok» for kjæresten min. Har dere noen god tips og råd? Hvordan håndterte dere overgangen? 

Anonymkode: 8dea5...603

Videoannonse
Annonse
Gjest Frysepinne
Skrevet

En kollega av meg påpekte her om dagen at hvis dere går fra hverandre vil meromkostningene være ca. 15 000 ekstra i måneden. Det er det du og kjæresten din må betale delt på to hvis dere skal bo hver for dere når forholdet er over. Mer hvis dere har felles barn. Med andre ord, i teorien har dere 15 000 kroner ekstra hver måned på å pleie forholdet. Det er selvfølgelig ingen som tar seg råd til det, men tenk på det når dere lurer på om dere skal ta dere råd til den reisen eller det restaurantbesøket eller det kokkekurset sammen, bruk pengene på å pleie forholdet.

Gjør ting sammen, og så er det mye kjærlighet i å planlegge sammen også. 

AnonymBruker
Skrevet

Jobb med det, gjør fine ting for hverandre og sammen og skap en kultur hvor dere ikke bare er sammen på grunn av tiltrekning, men fordi dere oppriktig har det fint sammen. Det er et livslangt prosjekt. Nyforelskelsen med dama er over her også, men jeg kan ikke se for meg et liv uten henne, vi har jobbet masse for å finne den fine balansen i livet hvor vi har det skikkelig bra sammen og det er verdt det. 

Anonymkode: 54333...cab

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er en artikkel som går litt på dette temaet: https://www.nettavisen.no/livsstil/slik-bevarer-dere-sexlivet-selv-etter-mange-ar-som-kjarester/s/12-95-3423541250

Som det påpekes der så er det mye vi gjør i nyforelsketfasen uten å tenke så mye over det. Vi kan fortsatt gjøre noen av disse tingene selv om følelsene (forhåpentligvis) har gått over til kjærlighet. 

Anonymkode: e19fc...8b7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en periode nylig der jeg lurte på om jeg var sammen med den rette. Har vært med samboeren i to år. Var utrolig usikker og tenkte at kanskje en annen passet bedre. Følte meg ikke forelsket lenger og fokuserte bare på det negativet. Nå er jeg tilbake til en forelsket-fase igjen. Ikke nyforelsket, men der jeg kjenner det kribler i meg når vi kysser og har sex. Det vil alltid gå litt opp og ned på følelser i et forhold. Man kan ikke være nyforelsket hele tiden og forholdet har ulike faser gjennom et langt liv. 

Anonymkode: ed745...120

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 12 år, gift i 8. Vi har et barn på 3 år. Vi er som dere, har mange av de samme interessene, ganske lik musikksmak, samme humor og mange av de samme verdiene. En av interessene våre er å reise, så det har vi gjort mye. Nye steder hver gang. Det gjør underverker på forholdet å oppleve spennende ting sammen (typ safari, toppturer i alpene, fotokurs i NY, food-tours, sportsarrangementer etc). Vi liker å dra på konserter også, og å spise ute. Men det er jo mindre av alt dette nå, med et lite barn.

Sånn i hverdagen er vi oppriktig interessert i hverandres dag, er raus med klemmer og nærhet, gir komplimenter, deler på husarbeid og prøver å beholde humoren i samtalene. Vi er også enige om at egentid er viktig og tilpasser oss hvis den andre vil gjøre noe på egenhånd. Vi har faktisk aldri kranglet! Diskusjoner har vi, og vi blir sinte på hverandre, men vi klarer å snakke ut før det bygger seg opp og eskalerer. Og vi drømmer sammen. Om hytte, om fremtiden til barnet vårt, om reisemål og om karriere. Vi har et sunt, kjærlig og robust forhold og jeg elsker hver dag med ham ❤️

Anonymkode: 6a666...940

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...